Životnost spojkového obložení

Moderátor: Moderátoři

Životnost spojkového obložení

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob črc 22, 2006 21:41

Jaké máte zkušenosti s trvanlivostí této věci. Zkoumal jsem obložení ze Žluťáka a jeden nýt se již počínal na kraji leštit a žebrování na obložení téměř zmizelo, na jízdní vlastnosti to ovšem vliv nemělo. Obložení bylo dávané nové před čtyřmi lety a najelo se na něj cca. 50 tis. Km. Dokonce to bylo i to o chloupek větší, které se dává na silnější motory čímž se vysvětlil tvrdší pedál spojky oproti jiným 1300.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Nulašestka » ned črc 23, 2006 08:33

Koko Loko píše: Dokonce to bylo i to o chloupek větší, které se dává na silnější motory čímž se vysvětlil tvrdší pedál spojky oproti jiným 1300.

Zajímavé,já měl zase na 1600 tu lamelu pro menší motory a po opětovné montáži správné lamely jsem změnu v tvrdosti pedálu nepozoroval.Řekl bych že 50 tis.km tak odpovídá,chlápek v prodejně mě sice ujišťoval že by lamela měla přežít 80 tis.km,ale jedním dechem dodal,že záleží i na tom jak a kde se jezdí...
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvekod Yellow01 » ned črc 23, 2006 10:11

Nulašestka píše: ...záleží i na tom jak a kde se jezdí...


přesně, když budeš jezdit po rovinách, kde zařadíš 4 nebo 5 a ujedeš na ní 30km, tak ti vydrží o hodně víc, než když budeš jezdit na třeba na Šumavě, kde na 300m kopci zařadíš 3x, to je jasný. Třeba tady u nás, když jedu z Třeboně do Č. Budějovic a není moc provoza nemusím zastavovat, tak na těch 25km jen 2x musím podřadit na trojku. :)
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvekod Honza 21061 » ned črc 23, 2006 12:02

Když se podřazuje s meziplynem a rozjíždí "na lechtání", samozřejmě někdy výjimečně je potřeba rychle vyrazit, tak spojka může v autě přežít třeba 250- 300 tis. km. :wink: Sám jsem zatím tolik nenatočil, ale profi řidiči "milionáři" bez nehody mají jednu spojku na jedno auto běžně. 8)
U Wartburga jsem jezdil od doby roztahování Volhy do kopce se spálenou spojkou, o které mechanik prohlásil, že vydrží tak měsíc, tak jsem šetřil na výměnu, jezdil, najdnou uběhl rok a 25 tis. km a spojka pořád šlapala jako hodinky. Auto se prodalo a nový majitel tu spojku skutečně odrovnal měsíc po koupi... (před koupí byl upozorněn a dostal slevu)

Záleží určitě taky na kvalitě dílů apod. může to odcházet dříve, i když řidič jezdí jako s knihou na hlavě... 50 tisíc na spojku při běžném ježdění se mi zdá dost málo. :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Honza 21061
 
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod Majo » ned črc 23, 2006 13:54

tak, tak najviac zalezi na sposobe jazdy. Caste rozjazdy na plny plyn, smykanie spojkou ked nevladze motor a ine "bezne pouzivane praktiky", ci zle nastaveny zaber spojky, mozu sposobit ze oblozenie neprezije ani 30tkm.

A to ked zacne "lestit" nit skutocne nema vplyv na jazdne vlastnosti, horsie vsak je, ze Ti to doskriabe zotrvacnik. Taku lamelu by som uz naspat urcite nedal, svoj zotrvak mam celkom rad.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Trevor » ned črc 23, 2006 14:17

No tak ja som minuly rok v novembri menil spojkovu lamelu aj pritlacak. Obidve veci tam boli este odnovoty. Najazdene to malo cca 95tisic
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Trevor
 
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK

Příspěvekod radek mb » ned črc 23, 2006 15:04

Bohužel mě to čeká teď.Doufám ,že to stihnu udělat(teda nějakej servis)dřív,než bude Trnava :| Začala mi klouzat spojka a už se s tim skoro nedá jezdit.Ale tak divně,ze dne na den :roll: se to vysralo...Auto má necelých 140 tisíc,předpokládám,že lamela je origo :|
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned črc 23, 2006 15:19

No je pravdou, že auto většinou jezdilo po městě, nastavení spojky bylo dle knihy snad na posledních 600 Km. Také určitě nepatřím mezi řidiče "milionáře", ale spíše mezi konzumenty se sklony k agresivní jízdě a pokud si vzpomínám tak loňské tažení Nivy z Bechyně do Brna té chudince taky asi moc nepřidalo, nicméněž vydržela přesně do definitivního odstavení vozu, takže úkoly jí svěřené splnila bezchybně na 100%.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků