motor jede porad

Moderátor: Moderátoři

motor jede porad

Příspěvekod hornak.active.sound » pon črc 17, 2006 11:09

Nechce se mi najednou zastavit motor. Gdyz ho chi "vypnout" jede este asi 10 fterin,zacalo to delat najednou.Mam zasebou 1500km na slovensku + tam a zpjet a ted po tejdnu jizdy po meste to nejde chcipnout. Mate nakou diagnozu jen tak od pasu??
hornak.active.sound
 

Příspěvekod Teepee » pon črc 17, 2006 11:17

Nezavírá elektromagnetický ventil volnoběžného kanálu v karburátoru.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod MZ » pon črc 17, 2006 12:10

Teepee píše:Nezavírá elektromagnetický ventil volnoběžného kanálu v karburátoru.


To si nemyslím, jestli jsem to dobře pochopil, tak Horňák vypne zapalování a motor se točí pořád. Tzn. že má pořád napájený obvod zapalování, chybu bych hledal ve spínací skříňce.
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
Uživatelský avatar
MZ
 
Příspěvky: 237
Registrován: úte dub 19, 2005 17:57
Bydliště: Holýšov

Příspěvekod JmJ » pon črc 17, 2006 12:15

MZ píše:
Teepee píše:Nezavírá elektromagnetický ventil volnoběžného kanálu v karburátoru.


To si nemyslím, jestli jsem to dobře pochopil, tak Horňák vypne zapalování a motor se točí pořád. Tzn. že má pořád napájený obvod zapalování, chybu bych hledal ve spínací skříňce.


Ja bych se prece jen podival i na ten ventil. Kdyz jsem ho mel vyrazeny (hadicka primo mezi sani a ekonomizer), tak mi taky jeste parkrat blafnul po vypnuti zapalovani. Parkrat se jeste otocil, nez s kreci zdechnul.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Teepee » pon črc 17, 2006 12:35

MZ píše:To si nemyslím, jestli jsem to dobře pochopil, tak Horňák vypne zapalování a motor se točí pořád. Tzn. že má pořád napájený obvod zapalování, chybu bych hledal ve spínací skříňce.

Pak by to byla nějaká unikátní závada zapalování trvající vždy tak:
hornak.active.sound píše:Gdyz ho chi "vypnout" jede este asi 10 fterin

Proto bych zapalování ponechal v pozadí. Po volnoběžném ventilu bych zkontroloval tepelnou hodnotu svíček a celkové seřízení karburátoru. Pak až zapalování. Ale je to jenom můj názor...
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Wolf » pon črc 17, 2006 12:50

Kluci neblaznete, to neni naftak, chod motoru neni zavisly jenom na dodavce paliva, ale i na zapalovani, elektromagneticky uzaviraci ventil s tim nema nic spolecneho. A bohuzel to nemusi byt zrovna zapalovani jiskrou svicky. Pokud motor bezi pravidelne, muze byt zavada v nejakem pridavnem okruhu, ktery se propojil na zapalovani. Mne treba zhruba deset vterin zhasina svetlo v kabine. To je jenom priklad, vim, ze to nema se zapalovanim nic spolecneho, ale vim take, ze hornak.active.sound delal na svem voze upravy. Pokud je chod vsak nepravidelny a tvrdy, je zavada v motoru, at jiz v lepsim pripade zminovana spatna tepelna hodnota svicek, zaneseny motor, nespravne palivo, ci predstih, v horsim pripade pak podpaleny ventil. W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod hornak.active.sound » pon črc 17, 2006 12:54

Lidi to vse co pisete [upravy zapalovani,el.ventil atd] to beru.Ja sem zapomnel napsat treba to,ze svicky mam asi pul roku,atd.ale hlavne "nezastavi se hned ani po odpojeni komplet elektriky.Baterka atd.Do zapalovani nejde ani mV [milivolt] el.ventil je bez stavy a zavrenej,ale motor asi 10ft. vesele poblafea nakonec f "krecich" zdechne.Min a min az se zastavi.Pro provozu je vse f poradku,spotreba byla pri tech x tisicich asi 7.5l/100km.Zadny nepravidelsnosti ani jiny zaludnosti.
hornak.active.sound
 

Příspěvekod Teepee » pon črc 17, 2006 13:17

.... Komplet eletriky? Takže mu sebereš i zapalovací kabely a on běží dál?
Jestli běží dál (stačí vytáhnout ten kabel cívka-rozdělovač.), zapalováním a elektrikou to nebude a zbývá palivo. Ovšem jestli se po odpojení zapalovacích kabelů zastaví, je to v elektrice a někde se opravdu sbírá energie pro zapalování. To sem zvědavej.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod hornak.active.sound » pon črc 17, 2006 13:29

Vsak pravje,staci gdyz odpojim kejbl od cifky k rozdelovaci tak este chvili bjezi.Dela to ted asi tri dny. Palivo nat95.
hornak.active.sound
 

Příspěvekod Wolf » pon črc 17, 2006 13:31

Jestlize bezi krecovite, tvrde, plati ta cast, co jsem psal o motoru, protoze zapaleni se nemusi provest jenom od svicky, ale od cehokoliv, co neni vychlazeno, treba rozzhaveny ventil. Nekdy tomu napomuze i prilis chuda smes. Znamemu takto kdysi behala jeste nejakou dobu dveapule Jawa, kdyz ji krmil pul napul benzin nafta :D . W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Teepee » pon črc 17, 2006 13:45

Wolf píše:Znamemu takto kdysi behala jeste nejakou dobu dveapule Jawa, kdyz ji krmil pul napul benzin nafta :D . W.

Tohle mi dělá 350ka JAWA skoro standardně, ale jen ta 361/00. Jiná mi to nedělala. Svíčkama to není, už jsem dal N14C, místo N15C, možná těsnění pod hlavou, úsady těžko, používám, myslím si, kvalitní olej.
S tou naftou je to pověstné, to pak prostě 250ku nevypneš (kamarád to furt vyprávěl jak jezdili na naftu)
Ale zpět k LADAm:
Od něčeho se ten spalovací prostor přehřát musí.
Chudá směs může být.
A co předstih?
A co ten karburátor jako celek? Elektromagnetický ventil po vypnutí zapalování uzavře přívod paliva do motoru. Zbývají výpary, ale že by stačili výpary na 10 vteřinu chodu? Kudy by se tam ještě dostávala směs? Při volnoběhu.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod JmJ » pon črc 17, 2006 15:53

Pokud fakt odpojis napajeni k civce a jede to chvili dal, sel bych po tom ekonomizeru. I kdyz rikas, ze elmag. ventil se zavre, stejne bych si zkontroloval treba stav vlastniho ekonomizeru a veci prihlehlych. Zkus udelat to, ze pri volnobehu rozpojis hadicky co k ekonomizeru vedou. Jak se to bude chovat. Pokud je membranka v dobrem stavu a rychle se vrati to "zavrene" polohy, tak by to melo chcipnout temer hned. Pokud to zas pobezi jeste 10 vterin, tak bych hledal problem mimo ekonomizer.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Majo » pon črc 17, 2006 21:59

ekonomizer s tym nemoze mat vobec nic spolocneho, ja ziadne elektreicke ventily nemam a po vypnuti zapalovania motor zhasne. To ze vypnes kluce neprestane davkovat palivo, to si taha dalej, len ho uz nema co zapalit a tak motor zdochne a az potom ked uz piesty stoja prestane ist zmes do valcov pretoze uz tam nie je podtlak ktory by ju nasaval.
Tu je hlavny problem, ze aj 10 sekund po vypnuti zapalovania stale zmes cosi odpaluje. Ale co to je Vam cez internet nevyvestim :roll:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod JmJ » pon črc 17, 2006 22:18

Majo píše:ekonomizer s tym nemoze mat vobec nic spolocneho, ja ziadne elektreicke ventily nemam a po vypnuti zapalovania motor zhasne. To ze vypnes kluce neprestane davkovat palivo, to si taha dalej, len ho uz nema co zapalit a tak motor zdochne a az potom ked uz piesty stoja prestane ist zmes do valcov pretoze uz tam nie je podtlak ktory by ju nasaval.
Tu je hlavny problem, ze aj 10 sekund po vypnuti zapalovania stale zmes cosi odpaluje. Ale co to je Vam cez internet nevyvestim :roll:


10 sekund se mi zda fakt hodne, ale mi motor dobihal i po vypnuti zaplaovani a odstranil jsem to prave a pouze tim, ze jsem zapojil do cinnosti ekonomizer. tedy neco, co po vypnuti zapalovani utne volnobeh. nedelalo to vzdy. nemit tuto zkusenost, nikdy bych si neodvazil sem neco napsat, neb perpetum mobile neni neco, v cem bych se vyznal :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Miso » pon črc 17, 2006 22:52

A mnoho tisic uzivatelov vozidiel VAZ2101/2102 s karburatorom WEBER ma zas taku skusenost ze po vypnuti zapalovania motor spolahlivo zhasne.
Miso
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv črc 14, 2005 16:27

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků