Presne tak a nejenom ti, uzavirani paliva at jiz jakehokoliv okruhu se nepouzivalo u motoru ruznych vyrobcu mnoha desetileti. Proto jsem psal, ze to neni naftak, zazehovy motor potrebuje smes zapalit. To se deje v dnesni dobe obvykle elektrickou jiskrou a pokud ta neni, motor (je-li jinak v poradku) zhasne bez ohledu na dodavku paliva (byt treba nastriknuteho akceleracni pumpickou do saciho potrubi). Pokud ale nektera pracovni cast motoru neni dostatecne ochlazena v okamziku komprese muze dojit k zapaleni a vybuchu bez ohledu na elektrickou jiskru. Nedostatecne ochlazeni muze vykazovat napr. jiz zminovany vyfukovy ventil, ktery se za normalnich podminek dostatecne ochladi dosednutim do sedla v okamzicich cyklu motoru, kdy nepracuje. Pokud z nejakeho duvodu neni dosednuti dokonale (treba je podpalen) ochlazeni je nedostatecne a muze nasledovat popsany jev nerizeneho zapaleni.
hornak.active.sound : doporucuji Ti zmerit kompresni tlaky, treba se zavada projevi, pokud ne, ceka Te hledani, ktere neni mozne aplikovat na dalku. W.