Spojka

Moderátor: Moderátoři

Spojka

Příspěvekod hornak.active.sound » čtv čer 22, 2006 22:22

Da se nejak poznat stav spojky?? Krome vyndani prevodky nebo motoru z auta. Ceka mne delsi cesta,auto ma najeto celkem 90 000 km a mam zato ,ze spojka je puvodni. Nechtel bych zustat viset negde 1500 km od cech,na trnity ceste. Zatim s ni neni zadnej problem,krom obcasnyho serizeni.
hornak.active.sound
 

Re: Spojka

Příspěvekod JmJ » čtv čer 22, 2006 22:41

hornak.active.sound píše:Da se nejak poznat stav spojky?? Krome vyndani prevodky nebo motoru z auta. Ceka mne delsi cesta,auto ma najeto celkem 90 000 km a mam zato ,ze spojka je puvodni. Nechtel bych zustat viset negde 1500 km od cech,na trnity ceste. Zatim s ni neni zadnej problem,krom obcasnyho serizeni.


No poznat se to da podle toho, jak brzo ti rozpina. Jestli zabira moc nahore a uz neni kam stelovat, pak uz asi pomalu speje ke konci. Moc zkusenosti s timto nemam, urcite nekdo poradi konkretneji a lepe.

Zkusenost mam naopak tu, ze od chvile, kdy mi nekde u Brna zacala spojka klouzat, jsem najezdil asi 400km do jeji vymeny a to vcetne toho, ze jsem 20 km mezi dedinama po kopeckach vezl plne auto lidi a tahnul forda fiestu. Tedy nebal bych se toho, ze to razem prestane jet.

Kdyz spojka koncila svou pout, tak se to take projevovalo tak, ze se pri rozjezdu dala spojka pomerne prudce pustit a auto nezdechlo. Ve finale to byl takovy poloautomat. proste si zaradil, pridal trochu plyn a pustil spojku. Auto se plynule rozjelo :-).
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Dobi » pon zář 04, 2006 16:18

Ke spojce bych měl taky malý dotaz. Dá se bez demontáže poznat vůle mezi vysouvacím ložiskem a talířovou pružinou? Dá se po sejmutí ochr. manžety kouknout do spojk. karteru a nějak to změřit a hlavně seřídit např. pohnout tím čepem, co se přes něj "houpe" vysouvací páka? Mám vyměněnou lamelu a spojka bere hned od podlahy. Jinak řadí dobře a neunáší. ( vysouvací tyčka na prac. válci má vůli cca 5mm ) Zkoušel jsem to podle toho, kdy při vyšlápnutí ztichne vysouv. ložisko, jenže motor i přes svou momentální dobrou kondici dělá přece jen trochu rámusu. Nerad bych to přehnal, aby ložisko nebylo pořád v záběru, bez vůle. Jinak sjetá lamela je zážitek, tak jak popisuje p. kolega, spojka zabírá až úplně nahoře, téměř automat , jen při předjíždění bývají problémy. Zažil jsem to letos v Bechyni.
Dobi
 
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvekod Vašátor » pon zář 04, 2006 23:48

Vůli na ložisku spojky nijak měřit nemusíš. Spojku našteluješ tak, že vlezeš pod auto, u pracovního válce spojky odpojíš pružinu co přitlačuje vysouvací páku k válci, povolíš si dve kontra matky, který jsou na tyčce pracovního válce a pak už jen šteluješ... prostě našteluješ volný chod (bez odporu) vysouvací páky ložiska na 3mm. A mělo by to být seštelované...

U sjeté spojky jsem se setkal s tím, že šla v pořádku seštelovat, ale velice brzy se musela štelovat znovu. Auto toho najezdilo ještě celkem dost. Od prvního klouznutí do úplného odrovnání to bylo ještě hafo kilometrů.

Jinak když se mění lamela, mění se i vypínací ložisko spojky... Pak nemá po sešlápnutí spojky co stichnout, protože už je to tiché :-)

Držím palec při štelování 8) , snad jsem to popsal alespoň trošku srozumitelně :lol:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Dobi » úte zář 05, 2006 09:04

Díky za odpověď. Je to naprosto jasné. To ložisko se asi mělo vyměnit. No rámus zase až tak nedělá, ale poučení pro příště. Trochu mě tlačil čas (STK). Tak příště. Jen mi je trochu divné, že spojka bere hned od podlahy, s minimálním volným krokem. Ale budu štelovat a uvidím. Jak tak koukám, je tam ještě rezerva.
Dobi
 
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvekod Vašátor » úte zář 05, 2006 09:48

Ještě je dobré vzít si někoho k ruce, lehnout pod auto a říct, ať pomalu sešlapává pedál spojky. Přitom koukat kdy se začne hýbat tyčka pracovního válce... musí reagovat hned. Pokud začne reagovat až později, je zavzdušněný spojkový okruh. I malá bublinka má celkem velký vliv na chod spojky.

Jsem si ještě vzpomněl :lol:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Dobi » úte zář 05, 2006 11:54

Jo, jasný a dík. To už jsem zkoušel a zdá se to být v pořádku. Ale. Já jsem tu spojku nedělal, takže červík hlodá a přejdu to, vč. ev. odvzdušnění. Jinak ještě k tomu "hlučnému" ložisku. Ložisko by mělo být v rámci možností v pořádku. Přece když povolím spojku, tak se nemá co točit !! To dělá převodovka, ne? :tongue3: Taky jsem si vzpoměl.
Dobi
 
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvekod Vašátor » úte zář 05, 2006 12:16

Dobi píše: Jinak ještě k tomu "hlučnému" ložisku. Ložisko by mělo být v rámci možností v pořádku. Přece když povolím spojku, tak se nemá co točit !! To dělá převodovka, ne? :tongue3: Taky jsem si vzpoměl.


Pokud slyšíš hluk a po lehkém sešlápnutí spojkového pedálu hluk utichne, je to 100% přítlačné ložisko spojky. I když má mezi přítlačákem vůli, stejně se točí :lol: a když už je volnější je slyšet. Po sešlápnutí spojky se vůle vymezí (opře se o přítlačák) a ložisko stichne.
Jako naběhá toho ještě hafo, to bych se nebál :lol: , jen je to trošku slyšet.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Dobi » úte zář 05, 2006 13:21

Jo to je přesně moje představa. Jen jsem uvažoval, kolik vůle je ještě mezi přítlačňákem a ložiskem, aby nebylo nadoraz. Jinak už se těším pod auto. :laughing8:
Dobi
 
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvekod Vašátor » stř zář 06, 2006 11:38

Dobi píše:Jinak už se těším pod auto. :laughing8:


Tak dej hlavně vědět jak jsi dopadl :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Dobi » stř zář 06, 2006 11:47

Jasně. Ještě mě čeká opakovaná výměna kulových čepů, ale to patří do jiného tématu. I tam jsem o tom psal. Až ty nové, které stojí m.j. za kulový, vyndám, tak pošlu varování i s dokumentačním fotem. :axe: Teď tam půjdou MOOGy. Snad bude pokoj.
Dobi
 
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků