Abnormální spotřeba oleje, aneb mám z toho dýmovnici.

Moderátor: Moderátoři

Abnormální spotřeba oleje, aneb mám z toho dýmovnici.

Příspěvekod Jelen » pát kvě 26, 2006 10:25

Hrozně mi to žere olej, ale nevim, co s tim může bejt. Slyšel jsem, že to můžou bejt špatný gufera u ventilů. Je to možný? Motor má najeto něco přes 60 000km ale tři roky byl vyndanej z auta a ležel v garáži. Nevíte někdo možné příčiny?
Naposledy upravil Jelen dne sob kvě 27, 2006 18:30, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Teepee » pát kvě 26, 2006 10:51

Jsou dvě hlavní a pár vedlejších:
1. gufera ventilů. Kouří to hlavně po nastartování pak už ani moc ne, možná to trochu smrdí po spáleným oleji za jízdy.
2. Pístní kroužky, válce. Jestli to někde tři roky stálo teoreticky mohly trochu oreznout prostory spojené s atmosférou a pak když to začo běhat, vymydlilo se to a teď to tam ztrácí výkon a olej.
Více pravděpodobná se mi zdají ale ta gufera, rozhodně je nech udělat (udělej).

další: jde odlučovačem oleje moc oleje do sání (sundej víko vzduch filtru a zkontroluj celkovou zaolejovanost karburátoru)
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Jelen » pát kvě 26, 2006 11:10

Jo dik, viko už jsem sundal a to zaolejovaný je i s filtrem docela dost, ale to už jsem řešil s Tomášem 2103. Řekl mi, že mám vyčistit odvzdušnění klikový skříně. Auto výkon nestrácí, jede moc hezky, ale kouří a smrdí. Ty gufera udělám, to je jasný. Ono to kouří tak nějak víc po nastartování a pak už moc ne, jen když mu přiložim. Díky za rady.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Jelen » pát kvě 26, 2006 11:11

Jo a ještě to trochu rachotí u ventilů, ale ty ještě seřídim a myslim si, že rachotí i rozvod. Jako takový klepání a cvakání.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Nulašestka » pát kvě 26, 2006 12:09

Hele,kolik oleje to žere?A jak moc to čoudí?A čoudí to na sytič i při teplém motoru?Mě to bralo 1/4 l oleje na 100Km(nechybí tam nula,vskutku na 100km) a čudilo to tak že nebylo vidět do zrcátka.Co máš za olej?Možná že to bude jak psal Teepee a bude třeba dát nové kroužky,ale to bych viděl až jako poslední možnost...ptát se jestli to neteče těsněním vany asi nemá smysl :wink: ...nejjednoduší asi bude začít těmi gufery ventilů...
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvekod denis » pát kvě 26, 2006 12:12

Mě papala lada 0,8l na 1000km a ten olejový odor v kombinaci smradu z LPG byl kouzelný-kluci mě na parkovišti vždy hledali čichem. :lol:
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Příspěvekod Jelen » pát kvě 26, 2006 14:34

No kolem vany se to trošku rosí, ale neteče to. Pod autem neni ani kapka, když někde parkuju. No mě to žere asi taky tak nějak podobně, je v tom castrol gtx nevim jakej, tvrdil předchozí majitel motoru, že mu zbejvá ještě 5 000 ale moc bych tomu nevěřil, páč je černej jak osádka sierry. Ale čoudí to statečně, i když se to ohřeje. Nechce se mi moc dělat kroužky, protože bych musel vyndat motor.
Naposledy upravil Jelen dne čtv led 01, 1970 01:00, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Jelen » pát kvě 26, 2006 14:37

denis píše:Mě papala lada 0,8l na 1000km a ten olejový odor v kombinaci smradu z LPG byl kouzelný-kluci mě na parkovišti vždy hledali čichem. :lol:


Jo, smrad je to znamenitej, lidi, co jedou zamnou, tak nemaj vůbec sťastnej výraz tváře a chtěj většinou i předject. Jenže LADA je LADA a tak většinou nepředjedou.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Míra151 » pát kvě 26, 2006 15:09

Tak vám povím
Od podzimu co vlastním 06 to smrdělo jak prase a dole pod kopcem bylo modro
Ted jsem se naštval a udělal gufera a mám klid
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvekod Jelen » pát kvě 26, 2006 16:20

Míra151 píše:Tak vám povím
Od podzimu co vlastním 06 to smrdělo jak prase a dole pod kopcem bylo modro
Ted jsem se naštval a udělal gufera a mám klid


Fakt? Gufera celýho motoru, nebo jen u ventilů?
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Míra151 » pát kvě 26, 2006 19:03

Pouze ventilů
Za 3h nebylo co dělat
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvekod Vašátor » pát kvě 26, 2006 20:09

Před tím než se v tom začneš hrabat bych změřil tlaky motoru. Pak hned budeš vědět, v jakém stavu jsou kroužky. Pokud budou tlaky malé, vyměnil bych i kroužky (motor můžeš nechat namontovanej).
Ale jestli to má najeto tak málo, viděl bych to spíš na ty gufera. Taky jsem montoval motor kterej tři roky stál, žralo to oleje až hrůza...výměna gufer všechno vyřešila :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jelen » pát kvě 26, 2006 20:11

Jo, tak to jde, jenže u mě to bude docela kovbojka, protože nemám ani přípravky na vyndavání ventilů. Asi budu sundavat hlavu a rovnou mrknu do válců. Tak díky za rady, snad se zbavim spotřeby oleje. To jsem už přemejšlel, že začnu lejt do motoru M2T aby to aspoň tolik nesmrdělo... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Jelen » pát kvě 26, 2006 20:14

Vašátor píše:Před tím než se v tom začneš hrabat bych změřil tlaky motoru. Pak hned budeš vědět, v jakém stavu jsou kroužky. Pokud budou tlaky malé, vyměnil bych i kroužky (motor můžeš nechat namontovanej).
Ale jestli to má najeto tak málo, viděl bych to spíš na ty gufera. Taky jsem montoval motor kterej tři roky stál, žralo to oleje až hrůza...výměna gufer všechno vyřešila :D


A jak vyndám písty, když nebudu vyndavat motor? Musim povolit šály abych vytáh ojnice ne? A ktomu musim sundat vanu, jenže mě bude vadit vlaštovka. Jestli na to máš nějaký fígle sem s nima...
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Vašátor » pát kvě 26, 2006 20:47

Jelen píše:
Vašátor píše:Před tím než se v tom začneš hrabat bych změřil tlaky motoru. Pak hned budeš vědět, v jakém stavu jsou kroužky. Pokud budou tlaky malé, vyměnil bych i kroužky (motor můžeš nechat namontovanej).
Ale jestli to má najeto tak málo, viděl bych to spíš na ty gufera. Taky jsem montoval motor kterej tři roky stál, žralo to oleje až hrůza...výměna gufer všechno vyřešila :D


A jak vyndám písty, když nebudu vyndavat motor? Musim povolit šály abych vytáh ojnice ne? A ktomu musim sundat vanu, jenže mě bude vadit vlaštovka. Jestli na to máš nějaký fígle sem s nima...


Motor povolíš na silentblokách, za převodovku ho lehce nadzvedneš...pak ti půjde sundat vana. Odšroubuješ ojnice a písty vytáhneš vrchem. :D
Netřeba vyndávat motor 8)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků