Olej

Moderátor: Moderátoři

Re: Olej

Příspěvekod Nulašestka » sob zář 13, 2014 09:53

Ještě se vrátím pár stránek zpátky k Vaškovu dotazu, protože šlo zjevně o můj motor. :D
Auto má teď najetých nějakých 1300 km a olej se měnil za tu dobu už 2x (po 500 km poprvé a po 650 km znova, protože přesně tolik vydržela kvalitní membrána palivového čerpadla...).
Ten Shell byl opravdu nezvykle řídký, takže jsem zavrhl další experimentování a je tam klasika Mogul GX/4 15W-40 v kombinaci s filtrem MANN. Bohužel, problém svítící kontrolky na volnoběh nezmizel. U studeného motoru vše OK, čím teplejší, tím horší. Od cca 3000 otáček to maže podle budíku stabilně 4 bary. Poslechově to nejede nasucho, takže uvidíme, jestli se problém vyřeší výměnou čidla kontrolky mazání. :D Co už jinak. :roll:
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Olej

Příspěvekod Vašátor » sob zář 13, 2014 10:07

Vojto, já nad tím taky dlouho přemýšlel a vzhledem k tomu, že i když ti na volnoběh kontrolka svítí, budík přesto ukazuje něco málo nad nulou, bude to snad jen čidlo tlaku. U Oranžády mi kontrolka začne problikávat až v momentě, kdy mám rafičku tlakoměru oleje padlou na nule.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Olej

Příspěvekod Marek » sob zář 13, 2014 12:37

Čidlem kontrolky jsi měl začít už dávno. Mne by to tedy v klidu nenechalo. Tím spíš, pokud tlakoměr ukazuje a kontrolka svítí - to jde tak nějak malinko proti sobě.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Olej

Příspěvekod corsair » stř dub 22, 2015 22:17

Blíži sa mi výmenný interval. Dať tam MADIT UNIOL M7ADX alebo MADIT M8AD??? Teraz tam je Dynamax10w-40 ale po prelistovani fora som na vazkach...
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Olej

Příspěvekod Majo » čtv dub 23, 2015 09:04

10W/40 je dobra volba, Dynamax nie. M8AD by som zavrhol hned.
M7ADX som kedysi tiez pouzival, ovsem este za cias kym to bol slovensky olej a len preto, ze bol slovensky. Ani vtedy to nebola vyhra a nie je ani teraz.

Pri cenach kvalitnych olejov sa s tymito olejcekmi na mazanie retaze motorovky moc experimentovat neoplati.
Je jasne, ze ak mame zadrbany motor, tak tam nemozme dat ani extremne kvalitny lebo rozpusti usadeniny a predcasne moze zaniest filter.... ale radsej by som ked tak vymenil skor...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Olej

Příspěvekod JmJ » čtv dub 23, 2015 09:08

Jsou dve moznosti. Bud koupit normalni olej treba Mogul 15-W40 (nebo jinou normalni znacku), nebo zkusit tu 10-W40 treba zase mogul nebo cokoliv jineho normalniho. Nejake experimenty s levnou kvalitou bych urcite nedelal. Radeji normalni olej a pravidelne vymeny (8 - 10 000 km).
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Olej

Příspěvekod Majo » čtv dub 23, 2015 09:41

tak... ten dynamax je na urovni tesco olejov, ten "madit" ale zas od mogulu daleko nema...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Olej

Příspěvekod corsair » čtv dub 23, 2015 09:42

No ja som chcel vychadzat z knizky, API SE alebo SF, SAE10w/40, 15w/40, 10w/50, 15w50...
Ako to je s tym API? API SG, SH, SI, SJ atd mozem dat a API SD uz nie?

Dalsia vec - stretol som sa s pojmom "mazavost" a "vytesnit".
Nehovorim ze mam zly motor ale dost "fuci" z odvetrania klukovej skrine, olej nezere bohvie ako vela... Od vymeny po vymenu vydrzim so 4litrami oleja (3,7l do vane, zvysok na doliatie)...
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Olej

Příspěvekod Majo » čtv dub 23, 2015 10:15

10W-40 je "redsi", takze teoreticky, mensi odpor, hladsi chod, mensia spotreba........
15W-40 jedine ze to ma zvysenu spotrebu oleja a chceme to takto "odrbat" alebo je to za studena hlucne...
/50 je tak do tropov alebo na relly(aj ked to skor 10W/60)

SD to uz je fakt nizke API, ja menej ako SF nedavam(teda ani SE). A netreba sa bat ist do normalnych znaciek(valvoline, castrol.......) a neriesit ci je to mineral/polosynta/plnasynta, to je uplne nepodstatne...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Olej

Příspěvekod dvk » čtv dub 23, 2015 11:48

Používám i do Lady M7ADX, je to minerál 15W40 API SF/CC, což je podle mě úplně vpohodě. Jezdí mi na něj i UAZy, štěpkovač, Desta a Terrano již pár let a nějaké negativní vlastnosti nepozoruju.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Olej

Příspěvekod Vašátor » čtv dub 23, 2015 11:51

Já používám Divinol Super 15w40. Nejen že je to velmi kvalitní olej, který pomalinku uvolňuje nečistoty v motoru, ale lze jej sehnat od 90kč/l , což při 4l u Lady je pohodová cena.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Olej

Příspěvekod Luděk Musil » čtv dub 23, 2015 13:13

Já už leta kupuju tady v Brně (domácí vědí) od jednoho prodejce nálevaný 15W40 SL.
Sice za ty leta asi 2x či vícekrát změnil značku, ale na kvalitě oleje jsem nepostřehl. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Olej

Příspěvekod corsair » čtv dub 23, 2015 17:36

Bol som skoro rozhodnuty, ze tam nalejem TOTAL QUARZ 7000 alebo SHELL HX7 ale zacal som citat toto vlakno a ostal som na pochybach ci moc "modernym" olejom tomu nejak neublizim, tak som zacal vahat nad tymi MADITmi, sak do skodovky som nelial nic ine len M6AD... Inak motor mam cistunky, zvonku je ako prasa, ale vnutri ako novy...
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Olej

Příspěvekod Majo » čtv dub 23, 2015 20:21

ja to robim prave tym extremnym stylom, ze ked kupim auto, tak bez ohladu na to co som sa o povodnom oleji dozvedel, tam nalejem nieco, co ten motor este nikdy nevidel. Stalo sa mi uz aj to, ze okamzite po naliati oleja a vytiahnuti mierky, bol olej uplne cierny(fakt uplne ako ten ktory som odtial vylial - bol to Fiat Tipo 1.9TD, na ktorom snad olej nikto nikdy nemenil a iba sa dolieval). Takmer na vsetkych autach mam tlakomer oleja, to zarucuje, ze viem, ci sa nieco neupchalo. Filter kludne vymenim aj po 1500km ak je to potrebne. Po par tisicoch km s takymto motorom a trochu zvysenych pociatocnych vydavkoch je na svete bud spolahlivy motor, ktoreho sa nemusim bat, alebo olejnicka, ktoru musim pretesnit. Lenze davat tam nieco "postacujuce", nie je moj styl. Aj tak by to len trochu oddialilo nevyhnutne.

A napr s BMW - ked som ho kupil, tiez som dal superkvalitny olej podla specifikacie vyrobcu pre novy motor(5W/30). Ten olej ubudal neskutocnym sposobom(1l za 2000km?). Presiel som na hustejsi 5W/40, spotreba klesla na cca 1l/5000km. Po asi 60tkm som to uz nezvladol a motor vyhodil a pretesnil. Pocas toho som objavil neskutocne usadeniny, ktore ani niekolko kvalitnych olejov(asi 6-7vymen) nevycistilo. Musel som to drhnut tazkou chemiou a mechanicky. Po zlozeni motora mi odlahlo - kruzky su v poriadku, olej zral cez semeringy ventilov+netesnosti. Pouzivam nadalej 5W/40 a spotreba oleja je 0(medzi vymenami - 14tkm - poklesne na zn. MIN - dolievat netreba). Stalo to za to.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Olej

Příspěvekod corsair » pát dub 24, 2015 17:12

Aky mate nazor na VALVOLINE MAXLIFE 10W-40?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků