od Majo » čtv dub 23, 2015 20:21
ja to robim prave tym extremnym stylom, ze ked kupim auto, tak bez ohladu na to co som sa o povodnom oleji dozvedel, tam nalejem nieco, co ten motor este nikdy nevidel. Stalo sa mi uz aj to, ze okamzite po naliati oleja a vytiahnuti mierky, bol olej uplne cierny(fakt uplne ako ten ktory som odtial vylial - bol to Fiat Tipo 1.9TD, na ktorom snad olej nikto nikdy nemenil a iba sa dolieval). Takmer na vsetkych autach mam tlakomer oleja, to zarucuje, ze viem, ci sa nieco neupchalo. Filter kludne vymenim aj po 1500km ak je to potrebne. Po par tisicoch km s takymto motorom a trochu zvysenych pociatocnych vydavkoch je na svete bud spolahlivy motor, ktoreho sa nemusim bat, alebo olejnicka, ktoru musim pretesnit. Lenze davat tam nieco "postacujuce", nie je moj styl. Aj tak by to len trochu oddialilo nevyhnutne.
A napr s BMW - ked som ho kupil, tiez som dal superkvalitny olej podla specifikacie vyrobcu pre novy motor(5W/30). Ten olej ubudal neskutocnym sposobom(1l za 2000km?). Presiel som na hustejsi 5W/40, spotreba klesla na cca 1l/5000km. Po asi 60tkm som to uz nezvladol a motor vyhodil a pretesnil. Pocas toho som objavil neskutocne usadeniny, ktore ani niekolko kvalitnych olejov(asi 6-7vymen) nevycistilo. Musel som to drhnut tazkou chemiou a mechanicky. Po zlozeni motora mi odlahlo - kruzky su v poriadku, olej zral cez semeringy ventilov+netesnosti. Pouzivam nadalej 5W/40 a spotreba oleja je 0(medzi vymenami - 14tkm - poklesne na zn. MIN - dolievat netreba). Stalo to za to.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4