Vibrující 2106

Moderátor: Moderátoři

Vibrující 21061

Příspěvekod Honza 21061 » pát čer 09, 2006 15:37

Také mám pár problémů převodovka- kardan- zadní náprava. Mám od včera měněné kříže u kardanu (pečlivě měněné, byl jsem u toho), které byly vymleté a od té chvíle mně přibylo několik dalších pazvuků na autě.

a) slabší šelestění vycházející pravděpodobně z uložení ložiska kardanky (měněný silentblok, ložisko v pořádku), pomalu to mizí...
b) při rychlosti cca 18-20 km/h při vyřazeném kvaltu mírné vibrace, jindy jsem je nezpozoroval
c) zjištěna větší vůle ve spojení převodovka- kardan, ale nevím přesně ve kterém místě, po včerejšku to vždycky zatluče, když se klepe motor při vypínání, nebo startu
d) Mám načatý jeden (doufám, že jen jeden) silentblok u podélné tyče zadní nápravy, té kratší, vnitřní- při přejezdu nerovností s motorem v tahu to dost nepříjmně tluče, můžou ty ostatní zvuky s tím souviset?

Jen by mne zajímalo, jestli jste se s tím někdo setkal a jestli z toho kardanu nemůže vzniknout nějaký větší malér. Kardan je zpět smontovaný přesně tak, jak byl z výroby, ale napadlo mě třeba ho celý pootočit i s koly a do drážkového spoje u převodovky ho zasunout jinak a tím by se třeba dostatečně vymezily vůle, jako to bylo předtím. :?:
A ještě nakonec: Je lepší k té výměně podélných tyček koupit celé nové tyčky, nebo stačí silentbloky a nějak je tam dostat? Je k tomu potřeba nějaké speciální nářadí? :roll:
Předem vřelé díky za rady, mám z toho zase vánoce... :?
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Honza 21061
 
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod Nulašestka » pát čer 09, 2006 17:44

Moje postřehy:
Honza 21061 píše: při rychlosti cca 18-20 km/h při vyřazeném kvaltu mírné vibrace

U mě při cca 24 Km/h a to i na kvalt,ale to je hodně,všichni se začnou bát :cry: ...
Honza 21061 píše: Mám načatý jeden (doufám, že jen jeden) silentblok u podélné tyče zadní nápravy, té kratší, vnitřní

To mi pověz jak si na to přišel,protože já mám ty tyče původní až na jednu,tu krátkou,ta se mi rozpadla,čili bych to musel mít všechno v háji... :?
Honza 21061 píše:Jen by mne zajímalo, jestli jste se s tím někdo setkal a jestli z toho kardanu nemůže vzniknout nějaký větší malér.

Malér jen v případě že se to po opětovném smontování nepodaří vyvážit,to potom,slovy mého dvorního mechanika,"ti lítaj vajgly z popelníku",jak to mlátí.Já mám vibrace od tohoto pořád.Dokonce se jednou už kardan měnil,ale je to na bačkoru. :cry:
Honza 21061 píše:Je lepší k té výměně podélných tyček koupit celé nové tyčky, nebo stačí silentbloky a nějak je tam dostat?

To bych tě chtěl vidět jak bys to tam cpal... :?: Ta tyč tolik nestojí,taky budu muset koupit ty dlouhé,urezly na tom ty packy co směrují brzdová lanka. :axe:
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvekod Honza 21061 » pát čer 09, 2006 18:01

Nulašestka:
Díky za útěchu, alespoň v tom nejsem sám. :roll: Dneska jsem byl s tím třesením na kontrole, vůle bude asi ve všech tyčích větší, ale mechanik mi říkal, že právě ta jedna je očividně horší.
Pořídím všechny nové, silentbloky tam tedy cpát nebudu, když to říkáš. Po roce ježdění s žigulem nejsem zase takový mistr na problematiku, zvlášť spodku. :oops:
Akorát mi leží v hlavě ten kardan, jak se vyndal a dal zpátky, tak najednou je velká vůle a cvakání, možná to bude chtít opravdu jen pootočit, píšou to i v knížce...
Jinak abys byl v obraze, tak na mém autě se vyskytlo už několik "nepochopitelných" závad. Ty tyče by se daly připsat zamontované kouli- kdoví, co kdo tahal a pár dalších věcí možná nepovedeným kusům.
No, když ten kardan neupadl Tobě, dálničnímu jezdci, tak snad to vydrží i mně, než se to začne řešit. :D
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Honza 21061
 
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod Myso » pát čer 09, 2006 18:19

boh ta tresce za to ze rypes do veci do ktorych nemusis... ja uz som sa poucil... kardan je posledna vec na ktoru som este nesahal, a nemam s nou problemy, takze na nu ani sahat nebudem...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Myso
 
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha

Příspěvekod denis » pát čer 09, 2006 19:59

Já si aktivně nechal před dovolenou vyměnit na 05ce kardanové kříže a tím, že vymyzely vůle v křížích, projevily se naplno vůle jiné-hardy spojka, diferák a bylo to k posrání, tudíž jak již bylo řečeno-nedupat do ničeho co není nezbytné. :wink:
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Příspěvekod Honza 21061 » pát čer 09, 2006 20:44

Myšo, Denis: To neslyším poprvé a je to pravda. :oops: Už toho docela lituju, příčina tlučení je stejně v něčem jiném, vyhozené peníze a navíc se mi to teď ještě víc rozházelo. Pracné a drahé poučení pro příště... :evil: :cry:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Honza 21061
 
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod Nulašestka » sob čer 10, 2006 09:26

Honza 21061 píše:Pracné a drahé poučení pro příště

Jo,já jsem rád že to jde aspoň blbě v rámci možností.Jinak taky na to mají vliv takové blbosti jako ten středící kroužek na výstupním hřídeli převodovky a podobně.Po první výměně převodovky(tehdy první ze třech měnění během 14cti dnů :roll: ...)mi to začllo házet s autem tak,že třeba od 110km/h vejš nešlo jet na neutrál,protože to auto už pomalu začalo vlivem vibrací odskakovat ze silnice...fakt si nedělám srandu,že nebylo vidět do zrcátka je jasný...ale to bylo celkově mizernou převodovkou,ale ten pitomej mrňavej kroužek na to má sakra vliv,už jsem tehdy nesehnal novej( :!: ),naštěstí byl slušnej na tý další převodovce. :)
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvekod Honza 21061 » sob čer 10, 2006 20:43

Na ten kroužek se taky zaměřím. Musím se pod to co nejdřív dostat a rozdělat to, protože se mi k tomu všemu ještě nějak zvláštně zahřívá páka ruční brzdy, ale nepřibržďuje to. :roll: Snad to nebude nic závažného. Asi tu zadní vidlici, jak se do ní zasouvá kardan u hardy- spojky, pořídím novou, když už to budu sundavat...
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Honza 21061
 
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod Little Red Riding Hood » sob čer 10, 2006 22:19

páká ruční brzdy??. nemyslel si náhodoou řadící páku??. nechápu jak se může zahřívat ruční brzda(ani přibrždování by na to nemělo vliv)....

jinak to klepáni by ještě mohlo mít na svědomí uložení ložiska kardanu.. (nafasoval sem novej kardan abych nemusel dělat na svim starým křížek a na jedničku když si tomu dal při rozjíždění víc plynu, tak to docela házelo celím autem, tak sem zjistil že je úplně popraskaná ta guma...) :roll: takže tet stehně musim rozdělat kříž a ještě s tim bude víc práce.. uvivim jak to dopadne...
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Brandy » ned čer 11, 2006 08:22

Little Red Riding Hood píše:páká ruční brzdy??.

Me se zahriva, kdyz treba dlouho stojim v kolone. Rekl bych, ze je to salanim od vyfuku.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Brandy
 
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod Honza 21061 » ned čer 11, 2006 11:35

Little Red Riding Hood píše:páká ruční brzdy??. nemyslel si náhodoou řadící páku??. nechápu jak se může zahřívat ruční brzda(ani přibrždování by na to nemělo vliv)....

Myslel jsem ruční brzdu a vzhledem k tomu, že jsem pod autem byl za celý rok jenom jednou tak, abych pod ním mohl chodit a všechno pohodlně prohlížet, nemám zatím tak dobré představy o tom, co s čím může souviset a jestli třeba není kardan hnutý tak, že něco hodně zahřívá a to něco potom zase páku ruční brzdy atd. atd. Taky se tam mohlo na tom mechanismu něco hnout při výměně. Jsou to úvahy do té doby, než budu mít zase k dispozici jámu...
Gumu uložení ložiska mám novou, dávala se tam s těmi novými kříži. Napadla mě ještě kontrola dotažení matic na hardy-spojce, mohli na to v servisu zapomenout. :roll:

Brandy: Doufám, že je to taky jen od výfuku, je možné, že jsem si toho dříve nevšiml, nebo jsem tomu nepřikládal takovou pozornost. :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Honza 21061
 
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod Brandy » ned čer 11, 2006 12:43

Honza 21061 píše:Doufám, že je to taky jen od výfuku

Myslim, ze jo. Nenapada me, cim jinym by to mohlo byt. To zahrivani jsem pozoroval jen pri delsim stani se zapnutym motorem. Takze, z toho vyvozuju, ze je to teplem od vyfuku, ktery se jinak za jizdy odvadi proudicim vzduchem.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Brandy
 
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod Honza 21061 » ned čer 11, 2006 20:51

Vlezl jsem pod to, sice jen tak improvizovaně ale kardan jsem zkontrolovat mohl. O nic nechytá, akorát při zvednutém jednom kole trochu o lanko ruční brzdy u druhého kola, což je snad normální. U hardy-spojky je dobře upevněný a vůle mi tam taky nepřišla nějak zvlášť velká, takže to asi bude celé v té vymlácené podélné tyči. Tím, jak se náprava pohybuje i s kardanem víc, než by měla, vznikalo asi to šelestění a tlučení. :roll: Vibrace už tam naštěstí nejsou...
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Honza 21061
 
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod Little Red Riding Hood » ned čer 11, 2006 21:25

tet mě napadla hodně velká ptákovina.. co když v servisu (jak dělali ty křížky) náhodou někde vytratili ložisko z křížku.. a říkali si je to jen lada.. serem na to... další věc (možná už to někdo psal) je to jestli použili segrovky správného rpzměru.. dělají se myslím dvě šířky a jakmile tam nedáš na zpět tu zprávnou tak jezle..
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Nulašestka » ned čer 11, 2006 21:38

Honza 21061 píše:takže to asi bude celé v té vymlácené podélné tyči. Tím, jak se náprava pohybuje i s kardanem víc, než by měla, vznikalo asi to šelestění a tlučení

Nic proti,ale mě když prdla tak jsem to poznal jen podle mlácení jejího urvaného konce do podlahy... :lol: na jízdní vlastnosti,vibrace a podobně to,aspoň u mě,nemělo vliv...
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků