od Cory » pon říj 09, 2023 22:12
Odfot mi prosim detail spodneho ojnicneho oka. Teda tu cast, kde sa vkladaju salky.
K tomu zabehu, kazdy ma ine sposoby, u mna vyhradne nenechavam motor bezat na volnobehu. Čo sa deje pri zabehu? Pri zabehu si sadaju hlavne kruzky, ktore sa pritieraju o stenu valca. Po prvom starte dochadza k ich lokalnemu prehrievaniu a prave preto je dolezite, aby tam bol kvalitny olej. Po prvom starte u mna motor bezi max. 2 minuty. Potom nechavam vychladnut, druhy start na dalsi den, motor sa zohreje na 70°C. Opat vychladnut, na tretikrat motor nechavam ohriat na 90°C a znova nechavam vychladnut. Po tejto procedure uz motor nechavam normalne bezat. Nie vsak na volnobehu, ani zvysenom volnobehu, pretoze kruzky vo valci su mazane olejovou hmlou, preto je potrebne dosiahnut urcitu teplotu uleja a urcite otacky. Takze jazdit s malou zatazou okolo 2000-2500ot a postupne navysovat otacky aj zataz...kludne az do 3000km.
Co sa vsak tyka hlavnych a ojnicnych lozisk...Ak ste niekedy rozoberali motor v dobrom stave, na salkach nie je vidno skoro ziadne stopy. Ak je motor dobre poskladany so spravnymi volami, v tychto miestach nema ako dochadzat k zabehu.Ak by sa tieto elementy zabiehali a sadali si, potom by to vyzeralo presne ako na fotkach vyššie, kde k "zabehu" došlo.
K tym olejom - bacha, 1,7kove motory su uz brusene tesnejsie, ako 1200-1600. Rozmery hlavnych ulozeni su 50,799-50,819mm vs. 50,775-50,795mm a rozmery ojnicnych 47,830-47,850mm vs. 47,814-47,834mm. Kvoli tomu su oleje typu 10W-60 dost nevhodne. Vyrobca odporuca napriklad 5W-40 a 10W-40
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)