Stránka 3 z 4

Re: Hučení nad 3000 ot/min

PříspěvekNapsal: pát bře 11, 2022 21:09
od Henry
Izolaciou to zarucene nebude, ja som ju z Nivy uplne komplet vytrhal von a je to prakticky bezo zmeny.

Re: Hučení nad 3000 ot/min

PříspěvekNapsal: sob bře 12, 2022 08:18
od Liftback
Robí to aj pri nadvihnutom vozidle? Jeden do vozidla, vozidlo dvihnúť a druhý to prezrie s pajserom.. za chvíľu to máš. Sám často neodhalíš ani vŕzgajúce plasty vo vozidle..

Re: Hučení nad 3000 ot/min

PříspěvekNapsal: sob bře 12, 2022 20:24
od Sputnik
Dnes jsem svěsil převodovku z držáku a úroveň vibraci se snížila. Vyměnil jsem tedy silentblok, ale po namontování zpět se zase vibrace vratili.
Auto můžu dát na zvedák až v pondělí, ale stojí to za vyzkoušení.

Re: Hučení nad 3000 ot/min

PříspěvekNapsal: sob bře 12, 2022 21:03
od Vašátor
Jednou se mi stalo, že při výměně silentbloků motoru a převodovky na Nivě se najednou opírala převodovka o tunel. Stačilo silentbloky povolit a agregáty přepasovat.

Re: Hučení nad 3000 ot/min

PříspěvekNapsal: sob bře 12, 2022 22:17
od Sputnik
Na straně řidiče je sice převodovka blíž, ale stále je tam cca 2 cm místa mezi karoserií a kontrolním šroubem. Víc na stranu nejde, už jí nepustí ten držák se silentblokem. Také by už pak byla zalomená Hardy spojka a i přídavka to nepustí více na stranu spolujezdce.
Ale teď jsi mě navedl na jednu věc, když jsem ti to popisoval. Náhon tachometru je do tunýlku přiveden ze strany řidiče zvrchu, ale mě vespod auta čouhá na straně spolujezdce. To znamená, že náhon leze po převodovce na druhou stranu, ale do přídavky se náhon připojuje spíše vlevo (na řidičově straně) Mám ho tedy blbě vedený. Náhon by mohl přenášet na kastli vibrace motoru, které jsou logicky i na převodovce.
IMG_20201028_221447-02.jpeg

Zítra to opravím a pro jistotu si vezmu minikameru na drátku, abych to tam zkouknul všechno.

Re: Hučení nad 3000 ot/min

PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2022 11:11
od Sputnik
Sputnik píše:Na straně řidiče je sice převodovka blíž, ale stále je tam cca 2 cm místa mezi karoserií a kontrolním šroubem. Víc na stranu nejde, už jí nepustí ten držák se silentblokem. Také by už pak byla zalomená Hardy spojka a i přídavka to nepustí více na stranu spolujezdce.
Ale teď jsi mě navedl na jednu věc, když jsem ti to popisoval. Náhon tachometru je do tunýlku přiveden ze strany řidiče zvrchu, ale mě vespod auta čouhá na straně spolujezdce. To znamená, že náhon leze po převodovce na druhou stranu, ale do přídavky se náhon připojuje spíše vlevo (na řidičově straně) Mám ho tedy blbě vedený. Náhon by mohl přenášet na kastli vibrace motoru, které jsou logicky i na převodovce.
Edit: Samozřejmě že jsem napsal blbost. Už mi z toho ležení pod autem hrabe. Převodovka je blíže pravé straně tunýlku. Náhon byl správně vedený (vstupuje od řidiče a jde vlevo převodovky kde hromada místa).

Re: Hučení nad 3000 ot/min

PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2022 11:38
od Vašátor
Ještě taková věčná. To huceni tam je od začátku nebo se objevilo až po nějaké opravě?

Re: Hučení nad 3000 ot/min

PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2022 12:23
od Dusan
Nieje to tak ze to hucanie tam bolo vzdy, len tym ze si tam dal tlmenie zatlmil si vyssie frekvencie a zostali len nizke tj hucanie? A pozor na kardany, ak nepouzijes spravne podlozky pod krize moze to hucat.

Re: Hučení nad 3000 ot/min

PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2022 14:27
od Sputnik
Je to otázka na místě, ale popravdě si nejsem jistý, nepamatuju si. Asi tak, když jsem tím autem párkrát jel před 4 lety, tak jen po pastvinách na farmě, takže tady se toho moc naposlouchat nedalo, ale myslím si, že to tam nebylo. Pak auto skoro rok stálo, až zatuhli a zrezli kříže na kardanech, takže svezení bylo o ničem, navíc by se s tím každý bál jet víc než 40km/ jak se to klepalo. Pak jsem auto zdědil a hned jsem ho rozebral a začla renovace. Vzpomenout si teď jestli tam vibrace/hluk byli je těžké.
Porovnávám to nyní s Nivou mého bráchy, která je stejný model 2121, hezky řečeno v neutěšeném stavu. Na podlaze jen gumové koberce, rez, zadní sedačky vyndané, kryt nádrže venku a při 3 tis je slyšet prostě standardní zvuk motoru auta z 80. let. Prostě u něj v pohodě. V roce 2004-2006 jsem měl také Nivu 2121stejného ročníku a nevybavuji si, že by se tam něco podobného dělo.

Re: Hučení nad 3000 ot/min

PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2022 14:53
od Sputnik
Dusan píše:Nieje to tak ze to hucanie tam bolo vzdy, len tym ze si tam dal tlmenie zatlmil si vyssie frekvencie a zostali len nizke tj hucanie? A pozor na kardany, ak nepouzijes spravne podlozky pod krize moze to hucat.


Dušane, děkuji za příspěvek. Od čelního skla až po kufr vozidla jsem nahradil původní vrstvu asfaltu, bitumenovými deskami, které měli zamezit vibracím a na tom je 6mm vrstva https://www.ahifi.cz/sgm-barrier-mix-prime.html, která má odfiltrovat zbytek. Nevím jestli něco z tohoto selhalo, nebo tam je někde takový zdroj rachotu, že se to už odfiltrovat nedá.
Ještě k těm kardanům. Jaké podložky myslíš?
Vibrace tam mám i při stojícím vozidle i při tom když je vymáčknutí spojka, takže se kromě motoru nic dalšího netočí.

Re: Hučení nad 3000 ot/min

PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2022 15:15
od Dusan
Ide oto ze tie segerky zo drzia loziska na kardanovych krizoch, by sa mali davat take aby bola zarucena spracna montazna vola. Ale pokial po minztazi a otoceni kradanom vidlizka pekne sa manpadne tj nema odpor pri otacani kardanoveho kriza tak to neries.

Re: Hučení nad 3000 ot/min

PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2022 15:30
od Sputnik
Jj, koncovky po montáži nových křížů hezky padali dolů při t otáčení kardanem.

Re: Hučení nad 3000 ot/min

PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2022 06:39
od Sputnik
Kolegové, až to nejbanálnější a zároveň nepochopitelné řešení, ukončilo moje půlroční martyrium. Po vyzkoušení všeho co jste mi poradili ahromadou mojich dalších testů a výmyslů, jsem byl prostě vedle :-(
Nejblíž k řešení jsem byl, když jsem vyměnil ten nový výfukový za starý. Nicméně jsem vyměnil jen zadní a střední díl, ale uspěch to nemělo.
Tento pátek jsem přišel do garáže a zase si lehnul pod auto, abych čuměl kde by se mohlo něco dotýkat, nebo uvolnit, aby to generovalo vibrace. Nakonec jsem povolit 4 matky na přírubě výfuku u svodů, držák výfuku na převodovce a sponu, která drží 1 a druhý díl výfuku. Pak jsem utáhnul držák výfuku, tak aby byl výfuk co nejdále od karoserie, pak utažení nahoře na přírubě a na konec sponu. Nastartoval jsem a vibrace byli pryč. Znova upozorňuji, že před tímto zásahem, ani po něm se nikde výfuk, spona, ani držák ničeho nedotýkal.
No hlavně že je to za mnou a auto se dá normálně používat bez špuntů v uších. Ale stejně mi to vrtá v hlavě.
I tak vám děkuji za rady, názory které jste poslali.

Re: Hučení nad 3000 ot/min

PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2022 06:47
od Liftback
Tak blahoželám k úspešnému odhaleniu, rovnaký problém som mal pri Renaulte, výfuk sme skladali na tri krát.. pri zaťaženom vozidle sa to dotýkalo, pri nadvihnutom nie :rolleyes:

Re: Hučení nad 3000 ot/min

PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2022 21:46
od Vašátor
Nemohl se výfuk dotýkat převodovky, jak jsem psal někde v minulosti? On je sice v jeden celek motor-převodovky-výfuk, ale když se opře o převodovku v místě spojkového koše, kolikrát to dělá fakt divný zvuky. Každopádně je fajn, že jsi na to přišel, sláva nazdar!