Ahoj kamarádi, mám Nivu 2121, motor 1600 karburátor, mechanický rozdělovač. Motor startuje naprosto bez problému, jde za plynem, necuká. Zvukový projev je od volnoběhu do 2900 ot a rychlosti cca 80km/h v pohodě, prostě žigulácký zvuk. Od překročení této hranice se začne ozívat hučení, které musí být od motoru. Toto hučení se děje jak za jízdy, ale i když vozidlo stojí a je dosaženo otáček nad 2900. Vymáčklá spojka, nebo při neutrálu je to prostě jedno, hučení se objeví.
Teď výčet toho co jsem již zkoušel kontrolovat: ventily jsem kontroloval 3x myslím že jsou nastaveny ok, řetěz je v pohodě-nechrastí, nastavení předstihu 5° kontrolováno stroboskopem.
Protože se to ozívá nad 2900 směřovalo mě to k rozdělovači: podtlaková regulace bez problému, ana regulaci odstředivé jsem našel "přiohnuté" packy kde drží ty dvě pružinky a tak měli obě pružinky vůli. Na ostatních rozdělovačích co jsem našel jsou packy rovné v 90° úhlu vůči otočné desce. Packy jsem narovnal, ale nedošlo k žádné změně. Ostatní části rozdělovače jsou pohyblivé, odtrh jsem nastavil na 0,40 mm.
Nikde se mi nic nedotýká od motoru ke karoserii. Původní izolace interiéru byla při repasi odstraněna a dala se tam nová (4mm bitumenová vrstva + 5mm zvuková izolace), silentbloky motoru v pohodě.
Výfuk je nový, uchycení výfuku nové.
Už nevím co mám dělat dál. Prolezl jsem všchny příspěvky tady na foru týkající se motoru. Většinou se řešily ventily, řetěz, různé vůle ojnice, ale když můj motor běží v klidu do 2900 ot/min ?
Jediné čeho jsem si všiml, je to že když mám připojený stroboskop a vytočím motor kolem 3 tis, tak se úhel pálení přesune daleko za rysku 10° a řekl bych, že je to skoro 1x až 2x tolik.
Je to možné? Jak to máte vy?
Děkuji za názory.