Úprava rozdělovač pro 1.7

Moderátor: Moderátoři

Tomáš Smyčka
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 29, 2017 21:07

Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvek od Tomáš Smyčka »

Ahoj,
před týdnem jsem dal do 03 motor z nivy, hlava snížená o 0,2mm, blok o 0,7mm, tedy kompresní poměr něco přes 1:10. Jezdí na původním weberu a kladívkovém rozdělovači. Z obsahu forma jsem se dočetl že je žádoucí tomu rozdělovači zkrátit odstředivou regulaci a změnit charakteristiku pružin, ale nikde už jsem nedohledal jak se to dělá. Nemáte někdo takovou úpravu? Potřeboval bych vědět jak zkrátit regulaci, jaké dát pružiny a jak zkoušet jejich charakteristiku, jaký pak nastavovat základní předstih… Navíc by mne v zatím spíš teoretické rovině zajímalo, proč se nepoužívá weber v kombinaci s podtlakovým rozdělovačem? Než jsem stáhnul základní předstih na 0 tak motor sice lehce klepal při větší zátěži ve vysokých otáčkách, ale když běžel bez větší zátěže, tak šel dobře… Což by teoretický měl přesně umět ten rozdělovač s podtlakem, dávat větší předstih při jízdě bez větší zátěže…
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvek od Cory »

Odporucam bezkontakt pre motor 21213, teda 1,7. Ten ma kratsiu odstredivu aj podtlakovu regulaciu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvek od Marek »

Souhlas. Je to bez práce a připravené.

Jinak pokud o té problematice nic nevíš, jsi docela střelec, že do toho chceš sahat. Já myslím, že o tom něco vím a charakteristiku předstihu na upraveném motoru Lada jsem ladil tři roky, než jsem byl spokojen.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Tomáš Smyčka
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 29, 2017 21:07

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvek od Tomáš Smyčka »

Mě by se stejně víc líbil ten kladívkovej, s těma pružinami mě napadlo přidělat víc značek na prsou a pak to v různých otáčkách odečítat stroboskopem, myslíte že to je funkční metoda? Jaký je podle vašich zkušeností optimální rozsah regulace? 25 stupňů? S vrcholem ve 4000? Jaký základní předstih? Jestli máte někdo podobný motor udělaný zajímá mne jaké je podle vašich zkušeností nejlepší nastavení.
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvek od Cory »

Jedna vec je fyzicky nastavit regulaciu, druha vec je nastavit ju spravne. Mam dobre skusenosti s bezkontaktom na 1,7 a k tomu elektronika s mikroprocesorovym riadenim, ktora spolupracuje s detonacnym cidlom. Taketo zapalovanie vie znizit predstih az o 11° pri detekovani detonacii. Cize realne staci nastavit mierne vyssi predstih a elektronika ho udrziava na hranici detonacii. Odstrediva regulacia teda funguje len "nahrubo". Podtlakovu by som nezapajal.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvek od Marek »

Podtlaková regulace je zbytečná, v případě upravených motorů řekl bych až nežádoucí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Tomáš Smyčka
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 29, 2017 21:07

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvek od Tomáš Smyčka »

Cory píše:Jedna vec je fyzicky nastavit regulaciu, druha vec je nastavit ju spravne. Mam dobre skusenosti s bezkontaktom na 1,7 a k tomu elektronika s mikroprocesorovym riadenim, ktora spolupracuje s detonacnym cidlom. Taketo zapalovanie vie znizit predstih az o 11° pri detekovani detonacii. Cize realne staci nastavit mierne vyssi predstih a elektronika ho udrziava na hranici detonacii. Odstrediva regulacia teda funguje len "nahrubo". Podtlakovu by som nezapajal.

Kde se to dá sehnat?
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvek od Cory »

Treba hladat na ruskych strankach :) https://avtopasker.ru/goods/18558
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Tomáš Smyčka
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 29, 2017 21:07

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvek od Tomáš Smyčka »

Marek píše:Podtlaková regulace je zbytečná, v případě upravených motorů řekl bych až nežádoucí.
No a jaké základní hodnoty byste považovali za optimum pro takový motor? Jaký rozsah regulace, v kolika otáčkách nejvyšší předstih, jaký základní předstih?
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvek od Cory »

Moja odpoved asi pre Teba nebude hodnotna, ale od brucha sa tie hodnoty nedaju urcit. Mas sice 1,7ku, ale iny karburator, aky sa na 1,7 daval, iny rozdelovac ako sa na 1,7 daval, iny kompresny pomer a navyse motor uz bude mat nieco najazdene, co tiez meni poziadavky na predstih a celkove nastavenie motora. Co sa zakladneho predstihu tyka, pobezi to aj na 0°, aj na 15°. Co som vsak odpozoroval, vyssi zakladny predstih nepriaznivo vplyva na hodnotu HC pri volnobehu. Nizky predstih zasa zbytocne zvysuje teplotu vyfukovych plynov a tym zatazuje vyfukove ventily.

Pochopil som to tak, ze sa chces venovat velmi presnemu nastaveniu predstihu, co je pri rozdelovaci technicky velmi narocne. Ked to uz chces takto presne, chod do mikroprocesoroveho zapalovania od IMF. Tam si to nastavis presne cez PC a mozes si hodnoty menit za jazdy. Ja osobne by som k tomu zapracoval detonacne cidlo a sledoval osciloskopom velkost vystupneho signalu, z coho sa daju detekovat detonacie. A na zaklade toho najst hranicu detonacii v celom rozsahu otacok pri roznych zataziach. A potom by som celu mapu posunul o cca 2°dole, ako ochranu pred detonaciami. Lenze, tym to nekonci. Patrilo by sa pomocou sirokopasmovej lambda sondy odladit bohatost zmesi, taktiez v celom rozsahu. A potom znova doladit mapu predstihu, kedze potrebny predstih sa meni aj v zavislosti od bohatosti zmesi.

Ked si vsak vezmem, ako sa pri Webroch a Ozonoch meni bohatost zmesi v zavislosti od naklonov a nerovnosti vozovky, to presne ladenie predstihu je ako hadzanie peral sviniam.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvek od Marek »

Neřekl bych to lépe.....

Spousta lidí si myslí, že tahle problematika je něco jednoduchého. Naopak.....

Motor s vysokým stupněm komprese je na nastavení nesrovnatelně náročnější, než motor s kompresním poměrem standardním. Vše, co bylo popsáno výše, má na nastavení velice zásadní vliv. A ještě bych si dovolil zmínit kvalitu paliva, což ovšem zdaleka není jen oktanové číslo, že?

Ohledně toho základního nastavení odstředivé regulace: já bych vycházel z hodnot někde 22-24° při 5000-5500 rpm. Ovšem pravděpodobně to nebude lineárně. Čili nějaké dané maximum je jedna věc, ale skutečný tvar grafu je mnohem složitější a odvíjí se od mnoha faktorů. Nejen bohatost směsi, ale i její množství nasáté do válců. Čili na to nastavení má třeba vliv i časování vačkového hřídele (krom jiného).

Máš prototyp, nelze vycházet vůbec z ničeho. Nastavení bude zcela jistě úplně individuální.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvek od Cory »

Paradne je to vidiet na mapach od vstrekovania, az sa k tomu dostanem, co bude az vecer, tak tu hodim mapy predstihu z 1,7.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Tomáš Smyčka
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 29, 2017 21:07

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvek od Tomáš Smyčka »

Díky za odpovědi, je to dost zajímavé, nemáte nějaký nápad jaké použít pružiny, napadá mne že když ty původní zkrátím, tak ta regulace celkově začne zvyšovat předstih až někde ve vyšších otáčkách… Nebylo by lepší odlehčit to odstředivé závaží?
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvek od Marek »

Nic se nezkracuje. Pouze se přihýbají závěsy pružin.


Měl bych nápad. Nesahej do toho. Nic o tom evidentně nevíš. Pokud to uděláš špatně, zničíš motor.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Tomáš Smyčka
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 29, 2017 21:07

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvek od Tomáš Smyčka »

To se přihnutím závěsu dostanu na takové hodnoty jako 23 stupňů v 5000 až 5500? Jestli ta regulace funguje alespoň přibližně tak jak by měla, tak teď dává 31 stupňů v 4000… Jenom mi ten rozdíl připadá dost propastný, tím přihnutím závěsu ty pružinky napnu tak maximálně o milimetr…
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“