Úprava rozdělovač pro 1.7

Moderátor: Moderátoři

Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvekod Tomáš Smyčka » pon črc 05, 2021 09:28

Ahoj,
před týdnem jsem dal do 03 motor z nivy, hlava snížená o 0,2mm, blok o 0,7mm, tedy kompresní poměr něco přes 1:10. Jezdí na původním weberu a kladívkovém rozdělovači. Z obsahu forma jsem se dočetl že je žádoucí tomu rozdělovači zkrátit odstředivou regulaci a změnit charakteristiku pružin, ale nikde už jsem nedohledal jak se to dělá. Nemáte někdo takovou úpravu? Potřeboval bych vědět jak zkrátit regulaci, jaké dát pružiny a jak zkoušet jejich charakteristiku, jaký pak nastavovat základní předstih… Navíc by mne v zatím spíš teoretické rovině zajímalo, proč se nepoužívá weber v kombinaci s podtlakovým rozdělovačem? Než jsem stáhnul základní předstih na 0 tak motor sice lehce klepal při větší zátěži ve vysokých otáčkách, ale když běžel bez větší zátěže, tak šel dobře… Což by teoretický měl přesně umět ten rozdělovač s podtlakem, dávat větší předstih při jízdě bez větší zátěže…
Tomáš Smyčka
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 29, 2017 21:07

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvekod Cory » pon črc 05, 2021 10:41

Odporucam bezkontakt pre motor 21213, teda 1,7. Ten ma kratsiu odstredivu aj podtlakovu regulaciu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvekod Marek » pon črc 05, 2021 13:43

Souhlas. Je to bez práce a připravené.

Jinak pokud o té problematice nic nevíš, jsi docela střelec, že do toho chceš sahat. Já myslím, že o tom něco vím a charakteristiku předstihu na upraveném motoru Lada jsem ladil tři roky, než jsem byl spokojen.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvekod Tomáš Smyčka » pon črc 05, 2021 15:52

Mě by se stejně víc líbil ten kladívkovej, s těma pružinami mě napadlo přidělat víc značek na prsou a pak to v různých otáčkách odečítat stroboskopem, myslíte že to je funkční metoda? Jaký je podle vašich zkušeností optimální rozsah regulace? 25 stupňů? S vrcholem ve 4000? Jaký základní předstih? Jestli máte někdo podobný motor udělaný zajímá mne jaké je podle vašich zkušeností nejlepší nastavení.
Tomáš Smyčka
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 29, 2017 21:07

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvekod Cory » pon črc 05, 2021 16:47

Jedna vec je fyzicky nastavit regulaciu, druha vec je nastavit ju spravne. Mam dobre skusenosti s bezkontaktom na 1,7 a k tomu elektronika s mikroprocesorovym riadenim, ktora spolupracuje s detonacnym cidlom. Taketo zapalovanie vie znizit predstih az o 11° pri detekovani detonacii. Cize realne staci nastavit mierne vyssi predstih a elektronika ho udrziava na hranici detonacii. Odstrediva regulacia teda funguje len "nahrubo". Podtlakovu by som nezapajal.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvekod Marek » pon črc 05, 2021 17:35

Podtlaková regulace je zbytečná, v případě upravených motorů řekl bych až nežádoucí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvekod Tomáš Smyčka » pon črc 05, 2021 18:34

Cory píše:Jedna vec je fyzicky nastavit regulaciu, druha vec je nastavit ju spravne. Mam dobre skusenosti s bezkontaktom na 1,7 a k tomu elektronika s mikroprocesorovym riadenim, ktora spolupracuje s detonacnym cidlom. Taketo zapalovanie vie znizit predstih az o 11° pri detekovani detonacii. Cize realne staci nastavit mierne vyssi predstih a elektronika ho udrziava na hranici detonacii. Odstrediva regulacia teda funguje len "nahrubo". Podtlakovu by som nezapajal.

Kde se to dá sehnat?
Tomáš Smyčka
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 29, 2017 21:07

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvekod Cory » pon črc 05, 2021 19:18

Treba hladat na ruskych strankach :) https://avtopasker.ru/goods/18558
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvekod Tomáš Smyčka » úte črc 06, 2021 19:49

Marek píše:Podtlaková regulace je zbytečná, v případě upravených motorů řekl bych až nežádoucí.
No a jaké základní hodnoty byste považovali za optimum pro takový motor? Jaký rozsah regulace, v kolika otáčkách nejvyšší předstih, jaký základní předstih?
Tomáš Smyčka
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 29, 2017 21:07

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvekod Cory » úte črc 06, 2021 21:27

Moja odpoved asi pre Teba nebude hodnotna, ale od brucha sa tie hodnoty nedaju urcit. Mas sice 1,7ku, ale iny karburator, aky sa na 1,7 daval, iny rozdelovac ako sa na 1,7 daval, iny kompresny pomer a navyse motor uz bude mat nieco najazdene, co tiez meni poziadavky na predstih a celkove nastavenie motora. Co sa zakladneho predstihu tyka, pobezi to aj na 0°, aj na 15°. Co som vsak odpozoroval, vyssi zakladny predstih nepriaznivo vplyva na hodnotu HC pri volnobehu. Nizky predstih zasa zbytocne zvysuje teplotu vyfukovych plynov a tym zatazuje vyfukove ventily.

Pochopil som to tak, ze sa chces venovat velmi presnemu nastaveniu predstihu, co je pri rozdelovaci technicky velmi narocne. Ked to uz chces takto presne, chod do mikroprocesoroveho zapalovania od IMF. Tam si to nastavis presne cez PC a mozes si hodnoty menit za jazdy. Ja osobne by som k tomu zapracoval detonacne cidlo a sledoval osciloskopom velkost vystupneho signalu, z coho sa daju detekovat detonacie. A na zaklade toho najst hranicu detonacii v celom rozsahu otacok pri roznych zataziach. A potom by som celu mapu posunul o cca 2°dole, ako ochranu pred detonaciami. Lenze, tym to nekonci. Patrilo by sa pomocou sirokopasmovej lambda sondy odladit bohatost zmesi, taktiez v celom rozsahu. A potom znova doladit mapu predstihu, kedze potrebny predstih sa meni aj v zavislosti od bohatosti zmesi.

Ked si vsak vezmem, ako sa pri Webroch a Ozonoch meni bohatost zmesi v zavislosti od naklonov a nerovnosti vozovky, to presne ladenie predstihu je ako hadzanie peral sviniam.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvekod Marek » stř črc 07, 2021 04:15

Neřekl bych to lépe.....

Spousta lidí si myslí, že tahle problematika je něco jednoduchého. Naopak.....

Motor s vysokým stupněm komprese je na nastavení nesrovnatelně náročnější, než motor s kompresním poměrem standardním. Vše, co bylo popsáno výše, má na nastavení velice zásadní vliv. A ještě bych si dovolil zmínit kvalitu paliva, což ovšem zdaleka není jen oktanové číslo, že?

Ohledně toho základního nastavení odstředivé regulace: já bych vycházel z hodnot někde 22-24° při 5000-5500 rpm. Ovšem pravděpodobně to nebude lineárně. Čili nějaké dané maximum je jedna věc, ale skutečný tvar grafu je mnohem složitější a odvíjí se od mnoha faktorů. Nejen bohatost směsi, ale i její množství nasáté do válců. Čili na to nastavení má třeba vliv i časování vačkového hřídele (krom jiného).

Máš prototyp, nelze vycházet vůbec z ničeho. Nastavení bude zcela jistě úplně individuální.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvekod Cory » stř črc 07, 2021 04:55

Paradne je to vidiet na mapach od vstrekovania, az sa k tomu dostanem, co bude az vecer, tak tu hodim mapy predstihu z 1,7.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvekod Tomáš Smyčka » čtv črc 08, 2021 10:00

Díky za odpovědi, je to dost zajímavé, nemáte nějaký nápad jaké použít pružiny, napadá mne že když ty původní zkrátím, tak ta regulace celkově začne zvyšovat předstih až někde ve vyšších otáčkách… Nebylo by lepší odlehčit to odstředivé závaží?
Tomáš Smyčka
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 29, 2017 21:07

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvekod Marek » čtv črc 08, 2021 16:08

Nic se nezkracuje. Pouze se přihýbají závěsy pružin.


Měl bych nápad. Nesahej do toho. Nic o tom evidentně nevíš. Pokud to uděláš špatně, zničíš motor.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Úprava rozdělovač pro 1.7

Příspěvekod Tomáš Smyčka » sob črc 10, 2021 09:21

To se přihnutím závěsu dostanu na takové hodnoty jako 23 stupňů v 5000 až 5500? Jestli ta regulace funguje alespoň přibližně tak jak by měla, tak teď dává 31 stupňů v 4000… Jenom mi ten rozdíl připadá dost propastný, tím přihnutím závěsu ty pružinky napnu tak maximálně o milimetr…
Tomáš Smyčka
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 29, 2017 21:07

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků