Stránka 3 z 4

Re: Zmenšení spotřeby

PříspěvekNapsal: pát dub 16, 2021 04:05
od Marek
Motory Samara 1500 (dvouventilové) jsou chráněné proti potkání stejným způsobem, jako je tomu u motorů 2105, tedy vybráními tvaru půlměsíců v dnu pístu. Motory menších kubatur to nemají. Nicméně myslím si totéž, co psal Vašek - dřív motorům dojde palivo, než by dosáhly takových otáček na to, aby se dokázaly potkat.

Kenou jsem řešil uhnutý ventil u motoru 2101, ale tam to bylo způsobeno poškozenou napínací lištou řetězu, takže tento měl vůli a vačka se předběhla.

Re: Zmenšení spotřeby

PříspěvekNapsal: ned dub 18, 2021 18:12
od JmJ
Tak ma 10 litrova spotreba byla opravdu ovlivnena unikem benzinu pres cerpadlo - prestalo tesnit vicko pumpy. Dotazeni nepomohlo zcela, tak sem to co nejdecentneji poresil cervenym silikonem.

Kazdopadne sem u toho zjistil, ze umrela pruzina vracejici paku rucni pumpy. Nemuze to mit nejaky negativni vliv na normalni funkci? (podle mych zkousek ne, ale radeji se ptam ).

Ad spotreba, za predpokladu ztraty jednoho litru by to pak bylo za 9,75 ;-)

Re: Zmenšení spotřeby

PříspěvekNapsal: ned dub 18, 2021 19:05
od Vašátor
Červený silikon je špatně, benzín ho rozleptá.

Ruční páka nemá na funkci vliv.

Re: Zmenšení spotřeby

PříspěvekNapsal: ned dub 18, 2021 19:37
od Marek
Ba ba.....

Ne ba ba jako baba, ale ba a zase ba, jako jo jo.

Re: Zmenšení spotřeby

PříspěvekNapsal: ned dub 18, 2021 21:14
od JmJ
Vašátor píše:Červený silikon je špatně, benzín ho rozleptá.

Ruční páka nemá na funkci vliv.

Jaka hmota je na to tedy vhodna? At jsem pripraven, az to povoli :-). Pumpa jede, nechce se mi ji menit. Samo by asi slo tam dat nejake tesneni z neceho vystrihle stacil by zrejme i kus igelitu, ktery ale nebude sezran... ;-)

Re: Zmenšení spotřeby

PříspěvekNapsal: ned dub 18, 2021 22:10
od Vašátor
A to teče kde? Dole pod kloboukem? Nejlépe opravit. Ja bych si nezahraval, už mi auto pod zadkem hořelo a není to nic příjemného.

Re: Zmenšení spotřeby

PříspěvekNapsal: pon dub 19, 2021 04:07
od Marek
Jestli je to pod tím horním kloboukem, pravděpodobně je tento křivý, nebo je poškozené to sítko pod ním, které slouží jako těsnící kroužek. Pokud je to v místě membrány, pak srovnat na kameni obě části pumpy, jak tělo, tak víko, a novou membránu. A neexistuje, aby rosila, natož tekla.

Re: Zmenšení spotřeby

PříspěvekNapsal: pon dub 19, 2021 07:30
od JmJ
Teklo to z pod vicka (kloboucku). Po dotazeni vyrazne mene, uz "jen" prolinalo. Idealne to sitko dat druhe samozrejme. To vicko ani sitko viditelne spatne nevypadaji. Rvat to na silu sem nechtel. Mozna si to po rozebrani, prepucovani a slozeni sedlo dobre nehlede na spetku silikonu. Uvidim, neni problem to sledovat

Po sitku sem se dival a na ABC maji sadu na opravu pumpy, ale to sitko v ni nevidim. Jen membrany a veci kolem nich.

Samozrejme pri cene ani ne 400 Kc za nove cerpadlo to nema cenu dramatizovat, nehlede na to, ze druhe cerpadlo mam a vozim, ale je to pekar, takze je reseno jinak, tedy nelze z nej vzit sitko :-).

De facto "resim" kraviny. Bud si to ted sedlo dobre, pokud ne, tak to rozdelam, prepucuju vic a jeste zkusim slozit a nebo namontuju druhe cerpadlo.

Re: Zmenšení spotřeby

PříspěvekNapsal: pon dub 19, 2021 09:11
od Jan Vaníček
Pokud už bys to chtěl lepit, tak mám nějaký černý tmel od Bernera. Motory už nelepím ničím jiným, i když je dražší. Mám jím zalepený i kanistr s benzínem a už půl roku drží.

Re: Zmenšení spotřeby

PříspěvekNapsal: pon dub 19, 2021 19:24
od JmJ
Tak po dnesni test drive sice vicko drzi, ale ukazalo se, ze to tece kolem vystupniho natrubku :-). Ten sem zalepil nejakym epoxidem na motory a cekam, ze zitra upadne cela pumpa :-).

Clovek to veme 3x za tyden po d1 do brna a pumpa se rozlozi na atomy :-)

Re: Zmenšení spotřeby

PříspěvekNapsal: pon dub 19, 2021 19:39
od Vašátor
Ano ano, nátrubek palivové pumpy ... přesto že jsme nátrubky kontrolovali, nejspíš se za jízdy uvolnil, začal cákat benzín na zapalovací kabely a auto bylo v plamenech. Škodověnka hořela od palivové pumpy a nátrubek jsme nenašli. Nebýt borců co přiběhli s 2kg hasícím přístrojem, nic z ní nezbylo. Takže bacha na to.

Re: Zmenšení spotřeby

PříspěvekNapsal: pon dub 19, 2021 19:43
od Georgius
JmJ píše:3x za tyden po d1 do brna

Pamatuješ co řekli italští inženýři Rusům, když se jim na cestách kolem Moskvy rozpadali Fiaty ?
Nemůžu se nezeptat:
"A neuvažovali jste o tom postavit do Brna třeba normální dálnici ?" :mrgreen:

Re: Zmenšení spotřeby

PříspěvekNapsal: úte dub 20, 2021 08:03
od Teepee
Vašátor píše:Ano ano, nátrubek palivové pumpy ... přesto že jsme nátrubky kontrolovali, nejspíš se za jízdy uvolnil, začal cákat benzín na zapalovací kabely a auto bylo v plamenech. Škodověnka hořela od palivové pumpy a nátrubek jsme nenašli. Nebýt borců co přiběhli s 2kg hasícím přístrojem, nic z ní nezbylo. Takže bacha na to.
To bylo čerpadlo ještě s výtlakem nahoru? Určitě ano, když šel benzín na zap. kabely. To bez pojistného drátu raději vůbec neprovozovat! Později (1986) bylo čerpadlo (horní víko) upraveno na výtlak dozadu, právě kvůli tomuto riziku požáru.

Re: Zmenšení spotřeby

PříspěvekNapsal: úte dub 20, 2021 20:40
od Saša
Ano pojistný drátek je téměř 100% jistota .

Re: Zmenšení spotřeby

PříspěvekNapsal: stř kvě 12, 2021 16:59
od Laďuša
JmJ píše:Tak ma 10 litrova spotreba byla opravdu ovlivnena unikem benzinu pres cerpadlo - prestalo tesnit vicko pumpy. Dotazeni nepomohlo zcela, tak sem to co nejdecentneji poresil cervenym silikonem.


Dobrá náhoda. Zrovna dneska jsem si toho všim a pak až jsem narazil na tuto téma, když jsem procházel zběžně fórum.

Všim jsem si, že jsem měl celou pumpu od benzínu. Napřed jsem myslel, že to tam teče od nátrubku, ale když jsem to otřel, tak za chvíli se začal benzín objevovat u tý mezery viz šipku v obrázku. JmJ, tuto byl i tvuj případ?