Filtrbox

Moderátor: Moderátoři

Filtrbox

Příspěvekod Roman Tesař » ned bře 21, 2021 22:22

Měl bych dotaz, doma se mi válí filtrbox, který má označení 2108, není úplně průchodný jako ostatní filtrboxy vypadá to, ze má vevnitř nějaký ventil ?! Byl původně v 2107 a tak by mě zajímalo na jaký karburatory se osazoval a co by to mělo vlastně bejt.
Roman Tesař
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon led 04, 2021 20:00

Re: Filtrbox

Příspěvekod Saša » ned bře 21, 2021 22:39

Je to nejspíš automatická regulace nasávání teplého / studeného vzduchu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Filtrbox

Příspěvekod Marek » pon bře 22, 2021 05:10

Jo, ta nejzbytečnější věc na celém autě.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Filtrbox

Příspěvekod JmJ » pon bře 22, 2021 06:00

Marek píše:Jo, ta nejzbytečnější věc na celém autě.

A to prave vubec ne. Bez regulace predehrateho vzduchu sem nejednou zazil vlhkost ci dokonce namrazu na karburatoru. Vlhkost ze vzduchu se srazela zevnitr na hornim deklu filtru a padala primo do karburatoru a to v takove mire, ze to nejelo.

U zigula na celorocni jezdeni je to nutnost. Felda 1.6 se bez toho dlouhodobe obesla.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6480
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Filtrbox

Příspěvekod Dusan » pon bře 22, 2021 14:40

Ja ti nevim, ale na 1,5 1,6 som mal vzdy prepnute na leto a jazdilo to.
Dusan
 
Příspěvky: 3868
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Filtrbox

Příspěvekod Marek » pon bře 22, 2021 16:51

Já měl celý filterbox ořezaný kolem dokola. Žádná díra, žádná klapka, nic. Nikdy nebyl problém vůbec s ničím, naopak, auto mnohem lépe jelo. Ta vlhkost u Tebe nemá s klapkou filtru nic společného. To je vlhkost z oleje.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Filtrbox

Příspěvekod Cory » pon bře 22, 2021 17:04

Ak si vsimnete, tak ta automaticka klapka sa zacala davat v kombinacii s elektronickymi karburatormi, klasickymi Solexami atd...Cize je to vec ekologie/emisii.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Filtrbox

Příspěvekod JmJ » pon bře 22, 2021 19:20

No kdyz myslite... ja vim to, ze funkci to ma, problemy s namrzanim karburatoru jsou, vlhkosti z oleje to po stovkach km za par dni nebylo a prepnuti na predehrev to vyresilo.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6480
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Filtrbox

Příspěvekod Marek » pon bře 22, 2021 19:56

Obecně platí, že horký vzduch do sání je zlo. Vysoká teplota = malá hustota = málo kyslíku = nižší výkon motoru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Filtrbox

Příspěvekod Cory » pon bře 22, 2021 20:01

JmJ píše:No kdyz myslite... ja vim to, ze funkci to ma, problemy s namrzanim karburatoru jsou, vlhkosti z oleje to po stovkach km za par dni nebylo a prepnuti na predehrev to vyresilo.


Ja myslim, ze to pomaha pri vlhkom pocasi, ale podla mna to nebude dovod, preco to tak zautomatizovali.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Filtrbox

Příspěvekod JmJ » pon bře 22, 2021 22:17

Cory píše:
JmJ píše:No kdyz myslite... ja vim to, ze funkci to ma, problemy s namrzanim karburatoru jsou, vlhkosti z oleje to po stovkach km za par dni nebylo a prepnuti na predehrev to vyresilo.


Ja myslim, ze to pomaha pri vlhkom pocasi, ale podla mna to nebude dovod, preco to tak zautomatizovali.


Selskou uvahou bych to videl takto: mechanicke prepinani tam nejaky ucel mit muselo, jen tak ze srandy to tam nedali. Jaka byla puvodni doporuceni ohledne manualniho prepnuti nevim, mozna bych se to docetl v manualu k autu. Hadam, ze chteli proste motoru doprat vetsi pohodu a snad i zabranit problemu s namrzanim, zvlast asi v podminkach SSSR. A dalsi cast me selske uvahy je, ze motor pro bezny provoz rad pracuje s urcitou teplotou vzduchu. Trochu si zafantaziruju - nejaky kompromis mezi zminovanym obsahem kysliku a kvalitou promichani paliva a vzduchu (na to bude mit teplota vliv urcite a myslim si, ze pro vytvoreni idealni substance nebude prilis studeny vzduch uplne koser). Takze pokud tu teplotu dokaze neco regulovat samo, tak proc to tam nedat.

Ostatne ja si pamatuju, ze k jednomu tomu problemu doslo tak, ze sem vyrazil v slusnem mrazu, ale suchem vzduchu se sanim preplnutym na ohrev do ostravy. Uz cestou tam sem nekde ze lipnikem pred najetim na rychlostku prepl na sani studeneho vzduchu s tim, ze prece motor je dost zahraty a studeny vzduch musi byt lepsi. Cestou zpet sem opet na rychlostce nekde u priboru vjel do vlhkeho hnusu no a po nejake dobe motor zacal vynechavat. Tak sem sjel z rychlostky, mrkl do filtru, videl vodu, prepl na stredni predehrev a spokojene valil dal. Pak sem od Drobka v brne na zvonarce dostal svuj prvni tuningovy dil - bimetalovou klapku a od tech dob mam klid, neresim, neprepinam, jen zivim ;-).

Co se tyce orezanych filtru, tak ty saly vzduch z jineho mista. Pamatuju se, ze se tu na foru resilo naopak to, ze v lete pri popojizdeni po meste, zacne orezany filtr sat horky vzduch od chladice a motoru a motor taky ztraci pravidelny chod. Ono proto je to sani vzduchu snad u vsech aut vedeno nekde z boku a ne primo z prostoru nad motorem a za chladicem (+-).

Tim uz sem se k tematu vycerpal. Jiste vas prispevek "starecek vypravuje" potesil, dobrou noc :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6480
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Filtrbox

Příspěvekod valda1971 » pon bře 22, 2021 22:59

Já když jsem používal 2101 jako hlavní (jediný) vůz celoročně, tak jsem na zimu víko přesunul na sání teplého vzduchu. A bylo to tak celou zimu,bez ohledu na momentální chlad. Co je jako veterán (+2103) tak to vůbec neřeším a i v v zimních udržovačkách bez problémů. Ale je fakt, že v opravdových mrazech kvůli svému pohodlí s nimi nejezdím.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Filtrbox

Příspěvekod Saša » úte bře 23, 2021 20:58

V mrazech karburátor nezamrzne je malá vzdušná vlhkost . Zamrzání nejvíce hrozí při teplotách pod 7°C .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Filtrbox

Příspěvekod dandy » úte bře 23, 2021 22:23

Bimetalové klapky na vzduchovom filtri mali už škody 100/110 od r.v. cca 1975, š105 - 136 ich mali tak isto. Aj š1203, o Tatre 613 ani nepochybujte.
Myslím si, že v tých časoch emisie a ani 1-2 decový rozdiel v spotrebe nikto (vrátane výrobcu) neriešil, dôležitejšie boli výrobné náklady.
Nejaký účel to muselo mať, aj keď neviem aký. Lebo na prvý pohľad majú zástancovia studeného vzduchu (viac kyslíka) a aj teplého vzduchu (vyšší "komfort" pre motor = vyššia životnosť) pravdu. Na tom studenom niečo bude, lebo dnešné vysoko výkonné preplňované motory majú aj chladič nasávaného vzduchu.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
dandy
 
Příspěvky: 873
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Re: Filtrbox

Příspěvekod Cory » úte bře 23, 2021 22:51

Charakteristika toho bimetalu je taka, aby udržiavala teplotu nasavaneho vzduchu okolo 20°C. Nejde o nič ine ako o lepšiu stabilitu činnosti karburatora pri roznych teplotach vzduchu, cim nedochadza ku kolisaniu bohatosti zmesi. A cim je "presnejsi" karburator, tym je nachylnejsi na zmenu podmienok. Taky Weber v Žigulaku by zozral aj slona, ak by sa zmestil cez difuzor. Solex, pouzivany v neskorsich verziach je dokonca nachylny na vytahane rozvody o 1/2 zuba :!: Dandy, cudoval by si sa, ale v polovici 70tych rokov sa uz emisie riesili.

Dovolim si poznamenat, ze prave Skodovky boli na svoju dobu oproti Zigulakom o niekolko krokov vpred, co sa tykalo presnosti a kvality vyroby mechanickych dielov. A myslim, ze to tak bolo aj pri karburatoroch.

Ak sa bavime o mechanickej prepinacej klapke, povedal by som, ze to bola funkcia naviac. V nasich podmienkach mozno nevyuzitelna, ale na svete sa urcite nasli miesta, kde ten karb nezamrzol raz za cely zivot auta, ale mozno kazdy druhy tyzden. Tak to pchali vsade.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků