Stránka 1 z 1

1.7 a karburátor

Napsal: ned úno 07, 2021 12:50
od mušketýr
Chci osadit 1.7 karburátorem Ozon. Kdysi jsem to provozoval a vím že volnoběh moc seřídit nešel. Chtěl bych to mít v pořádku a tak by mě zajímalo jak na to. Taky by mě zajímalo zda zapojovat ekonomizér. Díky Mušketýr

Re: 1.7 a karburátor

Napsal: ned úno 07, 2021 12:57
od Cory
Ahoj. Otázne je, prečo sa nedal nastaviť voľnobeh, či náhodou nebola chyba v samotnom karburátore. Skús ho nastaviť a ak to nepojde, odstráň plechový blend, pod ktorým sa nachádza skrutka primiešavania vzduchu do voľnobežného kanála. Nachádza sa na stredovom dieli karburátora, na ceste medzi elektromagnetickým ventilom a šroubom bohatosti zmesi. Zatoč ho dokonca, čím posunieš spektrum bohatosti. Ak to nepojde naladiť, postupne ho povoluj, napriklad o 1/4 otáčky. A tak postupne. Už som mal aj karburátory, kde som tento srob musel povoliť o 2,5 ot.

Edit: co sa tyka ekonomizeru. Minule som sa zamyslal nad algoritmami fungovania ekonomizeru. On totiz nefunguje len pri brzdeni motorom. Ale tiez na okamih zatvori privod paliva pri prudkom pridani plynu, ked sa v sacom potrubi po pridani plynu zvysi tlak - teda znizi podtlak...a ten ventil ekonomizeru drzi otvoreny len vdaka podtlaku. Takze podla mna to negativne vplyva na dynamiku

Re: 1.7 a karburátor

Napsal: ned úno 07, 2021 20:54
od Honza854
Navic se zda, ze u motoru bez egr ventilu uzavreny ekonomizer vytvori pri jizde z kopce abnormalni podtlak, ktery namaha gufera ventilu...

Re: 1.7 a karburátor

Napsal: ned úno 07, 2021 22:12
od Saša
Abnormální podtlak ? ono nejde fyzikálně (bohužel/bohudík) vytvořit větší podtlak jak cca 1 Bar a to ještě v příznivých nadmořských a atmosferických podmínkách .V praxi tak 0.7-0.8 .
A myslím že ta malá dírka při hltnosti motoru ten podtlak výrazně neovlivní .
Ale kdo ví ? kdyby bylo venku teplejš provedu měření .

Re: 1.7 a karburátor

Napsal: ned úno 07, 2021 22:20
od Cory
Skor by som povedal, ze v pripade absencie ekonomizeru sa ten olej, ktory sa dostane cez gufera, dokaze spalit spolu s benzinom, a preto pri naslednom pridani plynu motor z vyfuku nezadymi.