od Cory » ned úno 07, 2021 12:57
Ahoj. Otázne je, prečo sa nedal nastaviť voľnobeh, či náhodou nebola chyba v samotnom karburátore. Skús ho nastaviť a ak to nepojde, odstráň plechový blend, pod ktorým sa nachádza skrutka primiešavania vzduchu do voľnobežného kanála. Nachádza sa na stredovom dieli karburátora, na ceste medzi elektromagnetickým ventilom a šroubom bohatosti zmesi. Zatoč ho dokonca, čím posunieš spektrum bohatosti. Ak to nepojde naladiť, postupne ho povoluj, napriklad o 1/4 otáčky. A tak postupne. Už som mal aj karburátory, kde som tento srob musel povoliť o 2,5 ot.
Edit: co sa tyka ekonomizeru. Minule som sa zamyslal nad algoritmami fungovania ekonomizeru. On totiz nefunguje len pri brzdeni motorom. Ale tiez na okamih zatvori privod paliva pri prudkom pridani plynu, ked sa v sacom potrubi po pridani plynu zvysi tlak - teda znizi podtlak...a ten ventil ekonomizeru drzi otvoreny len vdaka podtlaku. Takze podla mna to negativne vplyva na dynamiku
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)