1.7 a karburátor

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

1.7 a karburátor

Příspěvek od mušketýr »

Chci osadit 1.7 karburátorem Ozon. Kdysi jsem to provozoval a vím že volnoběh moc seřídit nešel. Chtěl bych to mít v pořádku a tak by mě zajímalo jak na to. Taky by mě zajímalo zda zapojovat ekonomizér. Díky Mušketýr
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: 1.7 a karburátor

Příspěvek od Cory »

Ahoj. Otázne je, prečo sa nedal nastaviť voľnobeh, či náhodou nebola chyba v samotnom karburátore. Skús ho nastaviť a ak to nepojde, odstráň plechový blend, pod ktorým sa nachádza skrutka primiešavania vzduchu do voľnobežného kanála. Nachádza sa na stredovom dieli karburátora, na ceste medzi elektromagnetickým ventilom a šroubom bohatosti zmesi. Zatoč ho dokonca, čím posunieš spektrum bohatosti. Ak to nepojde naladiť, postupne ho povoluj, napriklad o 1/4 otáčky. A tak postupne. Už som mal aj karburátory, kde som tento srob musel povoliť o 2,5 ot.

Edit: co sa tyka ekonomizeru. Minule som sa zamyslal nad algoritmami fungovania ekonomizeru. On totiz nefunguje len pri brzdeni motorom. Ale tiez na okamih zatvori privod paliva pri prudkom pridani plynu, ked sa v sacom potrubi po pridani plynu zvysi tlak - teda znizi podtlak...a ten ventil ekonomizeru drzi otvoreny len vdaka podtlaku. Takze podla mna to negativne vplyva na dynamiku
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Honza854
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: 1.7 a karburátor

Příspěvek od Honza854 »

Navic se zda, ze u motoru bez egr ventilu uzavreny ekonomizer vytvori pri jizde z kopce abnormalni podtlak, ktery namaha gufera ventilu...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: 1.7 a karburátor

Příspěvek od Saša »

Abnormální podtlak ? ono nejde fyzikálně (bohužel/bohudík) vytvořit větší podtlak jak cca 1 Bar a to ještě v příznivých nadmořských a atmosferických podmínkách .V praxi tak 0.7-0.8 .
A myslím že ta malá dírka při hltnosti motoru ten podtlak výrazně neovlivní .
Ale kdo ví ? kdyby bylo venku teplejš provedu měření .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: 1.7 a karburátor

Příspěvek od Cory »

Skor by som povedal, ze v pripade absencie ekonomizeru sa ten olej, ktory sa dostane cez gufera, dokaze spalit spolu s benzinom, a preto pri naslednom pridani plynu motor z vyfuku nezadymi.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“