No tazko povedat, ake HC to malo pred vymenou katu, resp pred osadenim katu, pretoze, stary bol uplne prazdny. Tam mohli byt hodnoty aj 1500...ktovie. Mam odsledovane, ze ak je problem len v kate /ak je teda uplne prazdny/, tak je CO a HC cca 2x vyssie ako maximalna pripustna hodnota. Takže bez katu musia byt maximalne hodnoty CO niekde okolo 0,60 a maximalne hodnoty HC okolo 120-200.
Podla mna, nie maly vplyv na takto znicene ventily maju hydrostely. Pri repase klasickej hlavy s mechanikou sa nestretavam s takou doslova šedou vypalenou dosadacou plochou na ventile. Na ventiloch s hydrostelmi je to viac menej pravidlo. Ale zas, nikto nevie, kolkokrat bol ten motor prehriaty...viečko chladica bolo uplne netesne - chybala tesniaca guma.
Este co sa tyka ventilov a zigulackych motorov - minule som riesil Nivu, ktora mala 18tis km a strihlo jej kolik na vacke. Tlaky 10-10-10-6. Pocital som s tym, ze minimalne na 4. valci sa to stretlo. Motor mal rovnomerny chod, len vo vyfuku si trosku poprdkavala. Ten vstrekovaci system proste dokaze zhladit nerovnomernosti. Po demontazi hlavy, odstrojeni a premerani hadzavosti ventilov som zistil, ze vsetky ventily maju hadzavost 0,00mm. Vyfukovy ventil na 4. valci tiekol prudom. Nesiakol, ale tiekol. Voditko a sedlo nemali spolocnu os. Ostatne ventily po zaliati tesnili. Ale dosadacie plochy boli rozne...od 1,3mm po 2,65mm. Takze na vsetkych sedlach som opravil dosadacie plochy na cca 1mm, ventily zalapoval a zrazu tlaky 12-12-12-12,5. Cely problem je v presnosti opracovania. Pociatocna vola ventilu vo voditku je 0,03-0,06mm...V zivote som sa na ziadnej hlave nestretol s volou 0,03mm. Vsade sa drzia 0,06mm. A to prave kvoli tomu, aby mali vacsiu variabilitu pri zafrezovavani sedla. Ventil potom vdaka vacsej voli dosadne do sedla. A cim vacsia zaciatocna vola, tym skor sa vybehaju konce voditok a sedlo sa zacne vybijat do ovalu. Na ventile to je vidiet tak, ze na 2 protilahlych castiach, ktore su kolmo na vacku, je dosadacia plocha svetla a na stranach, ktore su rovnobezne s vackou, su plochy tmave.
No a na zaver snad uz len to, ze sedlo je frezovane pod uhlom 45°a ventil pod 45°30', cim je docielene to, ze v procese pouzivania sa ventil sam zaklepava do sedla - za predpokladu, ze je vsetko v jednej osi
Nalezovy stav sedla:
Po zacati frezovania pomocnych uhlov je vidiet, že pracovna dosadacia plocha je na jednej strane sirsia, na druhej uzsia, co znamena, ze sedlo nie je zafrezovane v osi voditka:
A tu je vidiet ako doliehal ventil na sedlo...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)