Stránka 4 z 14

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: sob říj 10, 2020 11:35
od Marek
A mě by zase zajímalo, jak jsi měřil tu kompresi. Přesný postup. Totiž pokud se to měří špatným postupem, často se naměří blbosti.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: sob říj 10, 2020 17:42
od Cory
Co sa tyka tlaku oleja - tesnenie medzi cerpadlom a blokom je pritomne?

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: sob říj 10, 2020 17:46
od Marek
..... Dobrý dotaz.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: sob říj 10, 2020 19:55
od Cory
Marek píše:..... Dobrý dotaz.


Tie rovne plochy zvadzaju z osadeniu "telo na telo"

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pon říj 12, 2020 10:11
od M150
Ďakujem za rady a podnety. Hlavu som ešte nezhodil - 3.10. sa mi narodil syn, ale ešte som ho nestihol vytrénovať na pomocníka v garáži :)

- nastavovacie koleso sme nastavovali tak, že sme najprv s uvolnenými ventilmi zladili polohu kluky a vačky. Ale ako som hovoril, dám tam štandardné koleso, aby sme vylúčili možnosť, že je to zle spravené alebo, že sa to posunulo.

- záslepka na vačke - preverím

- meranie kompresie - zohriaty motor, odpojený kábel od cievky, točenie štartérom, postupné premeranie valcov manometrom cez "sviečkovú dieru".
Motor odvtedy nejaký čas bežal, chcem to premerať ešte raz s tým, že nástavec dotiahnem na moment na sviečku 37,3 Nm - podla dielenskej príručky

- tesnenie medzi blokom / olej. čerpadlom - na toto som už myslel a keď som menil olejové čerpadlo dúfal som, že chýba - ale nechýbalo a s druhým čerpadlom som tam dal nové

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pon říj 12, 2020 11:13
od Marek
Pro měření komprese je třeba mít všechny svíčky venku, nikoli je postupně vyndavat. A co je nejdůležitější......... - měřit s plně otevřenými klapkami karburátoru!!! Případně karburátor úplně demontovat.

Pokud jsi některou z těchto podmínek nedodržel, měřil jsi úplné nesmysly.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pon říj 12, 2020 13:30
od valda1971
Marek píše:Pro měření komprese je třeba mít všechny svíčky venku, nikoli je postupně vyndavat. A co je nejdůležitější......... - měřit s plně otevřenými klapkami karburátoru!!! Případně karburátor úplně demontovat.

Pokud jsi některou z těchto podmínek nedodržel, měřil jsi úplné nesmysly.

V Lada-bibli od Tůmy je to také tak psáno :wink:

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pon říj 12, 2020 18:13
od M150
Sviečky boli vonku, ale karburátor som neriešil. Premerám to ešte raz a dám vedieť.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pon říj 12, 2020 21:23
od Marťas
Zajímala by mě ta záslepka na vačce, kde přesně se nachází a co zaslepuje?

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: úte říj 13, 2020 03:52
od Marek
Marťas píše:Zajímala by mě ta záslepka na vačce, kde přesně se nachází a co zaslepuje?

Vzadu na čele vačkového hřídele je zátka. Uzavírá mazací kanál.

M150 píše:Sviečky boli vonku, ale karburátor som neriešil. Premerám to ešte raz a dám vedieť.

V tom případě se nedivím, co jsi naměřil. S uzavřeným karburátorem motor nemá přívod vzduchu, tudíž nemá co stlačovat a tudíž naměříš kravinu. Rozdíl je pak velmi zásadní.
Totiž kdyby motor měl zatepla skutečně jen kolem osmi bar kompresního tlaku, už by velmi těžko startoval a jeho výkon ve srovnání s jmenovitým by byl jen téměř poloviční.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 16:31
od M150
Kompresia premeraná - všetky valce majú cca 12 Bar :D
Problém bol v hadici tlakomera - s pevným nástavcom namerané 12 (foto)

V ďalšom kroku bude vymenené nastavitelné koleso vačky za štandardné a skontrolovaná vačka.
Záslepka na vačke podla hmatu je, ešte to preverím, keď bude vačka vonku.
Neviem si dosť dobre predstaviť, čím odmerám vôlu vačky.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 18:56
od Marek
Bych to neměřil, ale rovnou zkusil vyměnit za jiné.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 19:35
od Vašátor
Vačku vyndej z domečku a podívej se jak vypadají kluzné plochy. Lze z toho hodně poznat.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 19:41
od M150
Opotrebuje sa skôr vačka alebo domček?

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 19:48
od Vašátor
Domeček.