GO motora 1700

Moderátor: Moderátoři

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » sob říj 10, 2020 11:35

A mě by zase zajímalo, jak jsi měřil tu kompresi. Přesný postup. Totiž pokud se to měří špatným postupem, často se naměří blbosti.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Cory » sob říj 10, 2020 17:42

Co sa tyka tlaku oleja - tesnenie medzi cerpadlom a blokom je pritomne?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » sob říj 10, 2020 17:46

..... Dobrý dotaz.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Cory » sob říj 10, 2020 19:55

Marek píše:..... Dobrý dotaz.


Tie rovne plochy zvadzaju z osadeniu "telo na telo"
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » pon říj 12, 2020 10:11

Ďakujem za rady a podnety. Hlavu som ešte nezhodil - 3.10. sa mi narodil syn, ale ešte som ho nestihol vytrénovať na pomocníka v garáži :)

- nastavovacie koleso sme nastavovali tak, že sme najprv s uvolnenými ventilmi zladili polohu kluky a vačky. Ale ako som hovoril, dám tam štandardné koleso, aby sme vylúčili možnosť, že je to zle spravené alebo, že sa to posunulo.

- záslepka na vačke - preverím

- meranie kompresie - zohriaty motor, odpojený kábel od cievky, točenie štartérom, postupné premeranie valcov manometrom cez "sviečkovú dieru".
Motor odvtedy nejaký čas bežal, chcem to premerať ešte raz s tým, že nástavec dotiahnem na moment na sviečku 37,3 Nm - podla dielenskej príručky

- tesnenie medzi blokom / olej. čerpadlom - na toto som už myslel a keď som menil olejové čerpadlo dúfal som, že chýba - ale nechýbalo a s druhým čerpadlom som tam dal nové
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » pon říj 12, 2020 11:13

Pro měření komprese je třeba mít všechny svíčky venku, nikoli je postupně vyndavat. A co je nejdůležitější......... - měřit s plně otevřenými klapkami karburátoru!!! Případně karburátor úplně demontovat.

Pokud jsi některou z těchto podmínek nedodržel, měřil jsi úplné nesmysly.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod valda1971 » pon říj 12, 2020 13:30

Marek píše:Pro měření komprese je třeba mít všechny svíčky venku, nikoli je postupně vyndavat. A co je nejdůležitější......... - měřit s plně otevřenými klapkami karburátoru!!! Případně karburátor úplně demontovat.

Pokud jsi některou z těchto podmínek nedodržel, měřil jsi úplné nesmysly.

V Lada-bibli od Tůmy je to také tak psáno :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7200
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » pon říj 12, 2020 18:13

Sviečky boli vonku, ale karburátor som neriešil. Premerám to ešte raz a dám vedieť.
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marťas » pon říj 12, 2020 21:23

Zajímala by mě ta záslepka na vačce, kde přesně se nachází a co zaslepuje?
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » úte říj 13, 2020 03:52

Marťas píše:Zajímala by mě ta záslepka na vačce, kde přesně se nachází a co zaslepuje?

Vzadu na čele vačkového hřídele je zátka. Uzavírá mazací kanál.

M150 píše:Sviečky boli vonku, ale karburátor som neriešil. Premerám to ešte raz a dám vedieť.

V tom případě se nedivím, co jsi naměřil. S uzavřeným karburátorem motor nemá přívod vzduchu, tudíž nemá co stlačovat a tudíž naměříš kravinu. Rozdíl je pak velmi zásadní.
Totiž kdyby motor měl zatepla skutečně jen kolem osmi bar kompresního tlaku, už by velmi těžko startoval a jeho výkon ve srovnání s jmenovitým by byl jen téměř poloviční.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » čtv říj 15, 2020 16:31

Kompresia premeraná - všetky valce majú cca 12 Bar :D
Problém bol v hadici tlakomera - s pevným nástavcom namerané 12 (foto)

V ďalšom kroku bude vymenené nastavitelné koleso vačky za štandardné a skontrolovaná vačka.
Záslepka na vačke podla hmatu je, ešte to preverím, keď bude vačka vonku.
Neviem si dosť dobre predstaviť, čím odmerám vôlu vačky.
Přílohy
20201014_212852 (Malé).jpg
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » čtv říj 15, 2020 18:56

Bych to neměřil, ale rovnou zkusil vyměnit za jiné.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Vašátor » čtv říj 15, 2020 19:35

Vačku vyndej z domečku a podívej se jak vypadají kluzné plochy. Lze z toho hodně poznat.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » čtv říj 15, 2020 19:41

Opotrebuje sa skôr vačka alebo domček?
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Vašátor » čtv říj 15, 2020 19:48

Domeček.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků