GO motora 1700

Moderátor: Moderátoři

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » stř zář 30, 2020 11:25

- manometer ukázal, že budík ukazuje správne
- vymenil som čerpadlo, bez zmeny (použité z druhého motora, nerozoberal som ho)

...žeby mu nevyhovoval olej 15w-50?
Přílohy
Mogul Super 15W-50.jpg
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » stř zář 30, 2020 15:12

Olej je v pořádku.

Máš správné šály na klice? Nevím, jestli je klika broušená. Ale pokud je, mohly by být špatné šály. Pak je klika uložená volně a masivně se ztrácí tlak oleje.
Dokonce stačí, aby jedna z osmnácti byla špatná.

Pokles tlaku oleje může stejně tak způsobovat volné uložení vačky, případně netěsná některá zátka mazacích kanálů.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » stř zář 30, 2020 15:36

S klukou sa nerobilo nič. Šály som dal nové - základný rozmer. Žeby tam bol pes zakopaný...
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Cory » stř zář 30, 2020 15:41

Rozmer si síce základný dal, ale kluka mohla byť brúsená už predtým. Ak ide o opravný rozmer ložiska, väčšinou na opačnej strane je vyrazený rozmer, napríklad +0,25. Ak ešte máš staré ložiská, skús pozrieť. Môže to utekať aj cez náhon olejového čerpadla (pozícia 10, 11, 12). Treba na to prípravky a špeciálny výstružník.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » stř zář 30, 2020 16:22

Takto vyzeraju stare - bez cisla - foto.
Přílohy
20200930_172426 (Malé).jpg
20200930_172324 (Malé).jpg
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Cory » stř zář 30, 2020 16:32

Ovalitu na kluke ste merali?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » stř zář 30, 2020 16:44

Strojár čo robil výbrus mal u seba aj kluku.

Čítam dielenskú príručku a som debil z toho či regulačný a redukčný ventil je to isté - foto.
Přílohy
20200930_175131 (Malé).jpg
20200930_175125 (Malé).jpg
20200930_175113 (Malé).jpg
20200930_175105 (Malé).jpg
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » stř zář 30, 2020 19:50

Pokud jsi měnil čerpadlo z jiného motoru a tlak oleje v motoru se nezměnil, nehledej problém v čerpadle.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » čtv říj 01, 2020 11:06

- čerpadlo som vylúčil (jedine ten náhon ostáva otázny), z literatúry som pochopil, že žiadny iný regulačný / redukčný ventil mimo čerpadla nie je.
- asi málo pravdepodobné, ale napadlo ma, či by nemohol byť bordel v kanáli k čidlu oleja.

Ešte by ma zaujímal váš názor k tomuto:
- bol spravený výbrus z 82 na 82,8. Tesnenie pod hlavu išlo 82 - môže to mať na niečo vplyv? Narýchlo som iné ako základné 82 v ponuke nenašiel.
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Cory » čtv říj 01, 2020 22:14

S tlakom oleja nema vrtanie nic spolocne. Ani pouzive tesnenie.

Napadlo mi este - vacka je na tom ako? Mam na mysli ulozenie vacky v domceku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » čtv říj 08, 2020 19:22

Ďalší problém - namerané tlaky motora 8 atmosfér - s malými odchýlkami všetky 4 valce.

- podozrenie na zlyhanie momentového klúča pri montáži hlavy (už nefunguje, mysleli sme si, že vtedy bol ešte dobrý)
- ďalším krokom bude demontáž hlavy, výmena tesnenia, dotiahnutie na správne momenty
- uvažujem o výmene nastavovacieho ozubeného kolesa na vačke za originálne pevné - karburátor Solex a bezkontaktné zapalovanie sa nedarí celkom zladiť - podozrenie na nesprávne časovanie

Otázka: Vrch piestu by mal ísť po vrch bloku, alebo je tam nejaká daná vzdialenosť? Chcel by som to skontrolovať, keď bude dole hlava, aby som vylúčil možnosť, že sú tam z nejakého dôvodu kratšie ojnice a motor má preto nízke tlaky.

Ďakujem
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod koprfilmtatra » čtv říj 08, 2020 21:11

Problém s mazáním třeba řešit v mazací soustavě - uložení kliky, ojnice, hřídel čerpadla a uložení vačky.
8 barů má za tepla nebo studena? Ventilové vůle jsou dobře nastavené? Ventily zabroušené? Otázka je, zda to časování je správné. Jak jsi to časoval?
Píst u 1700 má nedoběh 0,9mm, kratší ojnice, apod. je velmi nepravděpodobné.
koprfilmtatra
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » pát říj 09, 2020 08:26

Ano, je to trochu nešťastne formulované - je jasné, že sú to dva problémy.

- tlaky 8 barov za tepla.
- ventily by mali byť ok, hlava bola spravená (len vodítka ventilov som vtedy tušim nezohnal)
- čo sa týka časovania, ventily boli nastavené + po cca 10h behu motora skontrolované. Je tam nastavitelné koleso na vačke, možno je tam problém, preto uvažujem, že ho vymením za originál pevné.

- keď budem mať rozobraný vrch, akým spôsobom skontrolujem, či je v poriadku uloženie vačky?
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod koprfilmtatra » pát říj 09, 2020 13:58

A jakým způsobem jsi nastavil to nastavitelné kolo vačky?
Na uložení se přeměří tolerance mezi obalem a vačkou, která by měla být maximálně 0,1mm.
koprfilmtatra
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Vašátor » sob říj 10, 2020 09:32

8 barů je na motor po GO opravdu velmi málo. Rovněž by mne zajímalo, jak jsi nastavoval časování ventilů. Pravdou ovšem je, že s mazáním to nic společného mít nebude. Ještě přidám, na konci vačkové hřídele je záslepka mazacího kanálu. Nechybí tam? Na Triumphu mi chyběla, motor i přesto relativně slušně mazal (ovšem tam je konstrukce mazání trošku odlišná).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9303
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron