Stránka 11 z 14

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát led 08, 2021 07:49
od JmJ
Opet moc nechapu. Davno bych si pucil bezkontaktni teplomer a zmeril teplotu v miste cidla.

Ne, lepsi reseni je, bezhlave menit termostaty...

Komu neni rady, tomu motor nepojede.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát led 08, 2021 07:58
od Marek
Taky mi přijde divné, že by kolem termostatu u Lady bylo tolik problémů.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát led 08, 2021 16:03
od Viko
Disponujú tým aj niektoré smartfóny. Napr CAT

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát led 22, 2021 20:57
od M150
Nové poznatky ohladom teploty vody:

- vodou som niekolkokrát prepláchol okruh chladenia
- vypustené a napustené, auto na šikmej rovine - predok vyššie (foto), z hlavy vybraté čidlo, keď začala vytekať voda, namontoval som čidlo, potom som dolial, dokopy sa tam zmestili cca 4l vody
- chladič som prekryl kartónom a motor sa ohrial na 90
- prikladám foto z termokamery pri cca 70 (na túto teplotu sa ohreje pri jazde), pri 90 (na túto teplotu sa ohreje keď stojí a pri jazde so zakrytým chladičom)
- tlak oleja tam nejaký je... mohlo by to byť lepši (foto)

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát led 22, 2021 21:00
od M150
70 stupnov

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát led 22, 2021 21:01
od M150
90 stupnov

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát led 22, 2021 21:29
od Vašátor
Z termokamery je jasně vidět, že ukazatel teploty kecá o 10°C. To znamená, že ukazuje-li teploměr 70°C za jízdy, je tam reálně 80°C. A to odpovídá otevírací hodnotě termostatu.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát led 22, 2021 21:30
od Marek
Ano. I podle mého názoru je problém někde úplně jinde, než v termostatu. Termostat funguje úplně správně, ale ukazatel teploty je chybný. Nebo čidlo v hlavě.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát led 22, 2021 21:36
od Vašátor
Já bych to viděl na úbytek napětí ve svazku budíků.

Apropo, plnou nádrž ukazuje jako plnou?

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát led 22, 2021 22:11
od Henry
Podla mna bez ohladu na presnost budiku tam nieco nie je v poriadku, pretoze teplotne rozpatie 20-25°C medzi pociatkom otvarania termostatu a spustenim ventilatora je privela. Termostat sa ma otvarat pri 80°C a termospinac zapina ventilator pri 92°C. Pri beznej prevadzke (ci je leto alebo zima) sa mi rucicka budiku hybe iba v rozpati max. 2 mm a nie o 20°C hore-dole (to su snad aj 4 mm). Moj tip je skor prepustajuci alebo skor otvarajuci termostat, ktory sposobuje podchladzovanie motora za chladnejsieho pocasia, preto pomaha prekrytie masky kartonom. Aj tak zbytocne spekulovat, ak chces poznat definitivnu odpoved, musis termostat vybrat, preskusat tesnost (z hornych dvoch natrubkov nesmie prepustat vodu do spodneho), uvarit v hrnci s ponornym teplomerom a budes vediet presne o co ide.

Vsimol som si, ze tam mas stary plech ventilatora na hlinikovom chladici. Ako to tam je upevnene? Na lavej strane vidim, ze tam je skrutka, ale napravo? A ako to je vlastne na povodnom mosadznom chladici upevnene?

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát led 22, 2021 22:22
od Vašátor
Henry, 80°C je otevírací teplota termostatu. 92°C je spínací teplota čidla sahary. Ovšem kde čidlo sahary je? Dole na chladiči. Tzn. reálná teplota motoru je mnohem vyšší. Ve finále to znamená, že provozní teplota v létě je cca 90°C a sahara spíná nad 105°C. Navíc teď v zimě to klidně může být provozní teplota 80°C a sahara sepne při 105°C, což je těch 25°C rozdíl.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát led 22, 2021 22:57
od Henry
Vasku, mas pravdu samozrejme. No ale aj termostat je az na spatnej vetve chladenia smerom do cerpadla a do motora, takze kym na termostate bude tych 80, v hlave moze byt kludne o 5°C viac. Ale zase z praxe, ked som mal 2103 s elektrovetrakom, ten sa spinal niekde vo vertikalnej polohe asi 1-2 mm za 90°C a ani v najvacsej zime mi rucicka na budiku neklesala viac ako 1 mm pod 90. A ked M150 vie dosiahnut na budiku 90°C a ventilator sa mu spusta az za tym, vyzera to, ze budik ukazuje spravne. Potom by tych beznych prevadzkovych 70°C na budiku bolo skratka malo. Najpresnejsie je aj tak prevarit a odmerat ten termostat, vsetko ostatne je len priblizne. Ale tiez by sa mi nechcelo vypustat system len kvoli meraniu termostatu, je to babracka.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: sob led 23, 2021 07:49
od Marek
Termostat rozhodně není na zpětně větví chlazení. Proboha, co to je za nesmysl. Zpětná větev chlazení je větev za chladičem směrem do motoru. Pokud by termostat byl ve zpětně větví, nikdy by nebyl schopen otevřít.

Termostaty už byly několikrát vyměněné a problem stále trvá. Čili rozhodně není problém v termostatu. Souhlasil bych s budíkem teploty motoru jako nejpravděpodobnější možností.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: sob led 23, 2021 08:59
od Vašátor
Thermokamera mluví za vše. Vždyť tam ty teploty jdou krásně vidět, i když nejsou bodem zcela přesně odměřené.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: sob led 23, 2021 09:29
od M150
Nádrž ukazuje zle (cca o 1/3 menej oproti reálu), takže som sa už zameral na napätie v budíkoch. Nameral som nejakých 11,7. Následne som priviedol + aj - priamo z baterky na budík, takisto z čidla priamo na budík. Výsledok - bez zmeny, budík ukázal to isté ako ten v palubovke. Napätie pri priamom zapojení cca 12,5.

Čidlo v hlave som už menil - bez zmeny.

Merania z termokamery vylúčili podozrenie, že 70 na budíku = 90 v motore.

Mám podozrenie na chladič.
Na druhej 2103 z ventilátorom na pevno cez remeň mi tento srandovný umelohmotný chladič nestíhal chladiť a musel tam ísť originál ten mosadzný. Toto je ale opačný problém...