Stránka 10 z 14

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: čtv pro 10, 2020 19:42
od Cory
Za posledne obdobie som spozoroval, ze odstrediva regulacia v nasich rozdelovacoch nie je na dnesne paliva vhodna. Ak nastavim predstih tak, aby siel motor tak ako ma v otackach a zaroven nedetonoval /rozumej cca od 2500ot vyssie/, zakladny predstih je hocikedy aj na 20 - 25°.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: čtv pro 10, 2020 19:45
od Marek
To je obvykle jen špatným nastavením pružin odstředivé regulace. Po pravdě, ještě jsem nikdy neviděl rozdělovač, který by z výroby měl pružiny nastavené správně.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: čtv pro 10, 2020 19:49
od M150
Len doplním, že karburátor má označenie 21083 (foto), ešte som nepozeral, aké tam sú trysky.

Pri pokuse zladiť Solex a bezkontakt to vyzeralo ako keby bolo potrebné otočiť rozdelovač do polohy kam už sa nedalo.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: čtv pro 10, 2020 19:57
od Cory
Tak to je na motory 1500.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát pro 11, 2020 15:47
od Mikeš
Cory píše:No, lenze Solex ma este obohacovac 1. komory. To znamena, ze v nizkej zatazi funguje sice na chudobnejsej zmesi, ale pri pridani, resp zvyseni zataze poklesne podtlak v sacom potrubi a membrana zatlaci na gulicku, ktora cez dalsiu trysku prepusti benzin do emulznej trubice. Ak strajkuje prechodovy rezim, treba narabat s touto pridavnou tryskou, pripadne s tryskou na ventile volnobehu.

Jasně, Solex má obohacovač na první komoře, proto si ho většina lidí pořizuje, auto jede úplně jinak a za míň.
Ale přesto dává velmi chudou směs, já to nakonec u sebe odladil až lambdou a budíkem, při nízkém zatížení ten motor měl s origo osazením směšovací poměr 1:18 při částečné zátěži, to bylo už na hranici zapálitelnosti a místy to i vynechávalo. Laboroval jsem nejdřív s tryskou volnoběhu, potom s injektorem akcelerační pumpičky, obohacovací tryskou na první komoře...ale přechody a nízké zatížení byly furt na pytel.
Pomohlo až zvětšení hlavní trysky jak jsem psal, lehká noha 1:16, částečné zatížení 1:15 a plný výkon 1:12,0.

Prostě když je směs takhle chudá tak to žádným megapředstihem nedoženeš, motoru musíš dát napít.
Pokud někdo má zvýšenou kompresi a vysoký předstih je možné že funguje i standartní osazení.

Je taky otázka jestli ty dnešní ekobenziny mající nízký tlak par, dále 5% lihu + další 3% ETBE jako antidetonátoru (takže asi o 4% nižší výhřevnost) můžou vůbec s motory osazenými před cca 40lety na ruský benzin Al92 korektně fungovat.
Osobně si myslím že ne , po přechodu a provozu na E10 nás změna osazení a zvýšená spotřeba stejně nemine.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát pro 11, 2020 17:10
od Mikeš
M150 píše:Len doplním, že karburátor má označenie 21083 (foto), ešte som nepozeral, aké tam sú trysky.

Pri pokuse zladiť Solex a bezkontakt to vyzeralo ako keby bolo potrebné otočiť rozdelovač do polohy kam už sa nedalo.



Pokud Solex 21083 má být na motoru 1.7 tak Rusové osazují tohle: první komora 110/150-155 , druhá 115/135 s tím, že trysku akcelerační pumpičky použijí 2x40 s vyůstěním do první a druhé komory :shock:.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát pro 11, 2020 19:12
od Cory
Tak potom mi napada uz len to, ze trysky nemaju spravny kaliber. Ja som ladil 21073 na motore 1,6 aj 1,7, aj 21051 na 1,3, aj 21053 na 1,3 a nikdy som nemal problem s chudobnou zmesou. Zaujimave.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát pro 11, 2020 19:46
od M150
Bavíme sa o mojom karburátore alebo vo všeobecnosti? Musím pozreť, aké trysky / vzdušníky tam reálne sú.

Mikeš, odkial čerpáš info o tom, čo rusi osadzujú do Solexu 21083?

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát pro 11, 2020 20:04
od Mikeš
M150 píše:Bavíme sa o mojom karburátore alebo vo všeobecnosti? Musím pozreť, aké trysky / vzdušníky tam reálne sú.

Mikeš, odkial čerpáš info o tom, čo rusi osadzujú do Solexu 21083?

Bavíme se hlavně o Tvém karburátoru 21083 co jsi měl na motoru a vyměnil jsi ho za Ozon, k tomu i trochu všeobecností pro pochopení problematiky.
Jinak ty informace čerpám hlavné z webu drive2.ru , na přesnou adresu článků už si nevzpomenu, mám nějaké ty informace uložené u sebe v poznámkách.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: úte led 05, 2021 20:06
od M150
Prajem všetko dobré do nového roku :)

...a posielam aktuálny prehlad (ne)úspechov

- Tlak oleja - problém pretrváva, výmena vačky a domčeka z druhého motora 1700 nepomohla. Ako poslednú nádej mám pripravené nové čerpadlo - nedáva mi to ale logiku, keďže po naštartovaní za studena je ručička tlaku na 8

- Teplota vody - motor sa na 90 ohreje len keď auto stojí, pri jazde sa to drží okolo 70. Je tam tretí termostat - bez zmeny. Ešte skúsim niečo porobiť s čidlom.

- Namontovaný komplet výfuk Stinger. Nechápem, prečo sa zvody opierajú o štartér a nápravnicu :roll: Inak som s tým celkom spokojný.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: úte led 05, 2021 22:09
od Cory
A nakoniec zistíme, že je problém v elektroinštalácii a budíky ukazujú bludy :D aj také som už mal.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: úte led 05, 2021 23:57
od M150
Cory, nesranduj, lebo na tom niečo môže byť:

- palivomer pri plnej nádrži ukazuje 1/2
- auto som kúpil ako rozrobený projekt, pričom je tam komplet nová elektroinštalácia a teda je reálne, že niekde vznikla chyba pri zapájaní

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: stř led 06, 2021 00:09
od Henry
Ja nerozumiem. Na strane 3 tejto temy si predsa napisal, ze hodnoty tlaku oleja na budiku boli overene fyzickym tlakomerom a ze sa zhoduju.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: stř led 06, 2021 05:17
od Marek
Chlapci, chlapci..... Bavíte se tu o problémech s bohatostí směsi a snaze o její úpravu změnou trysek hlavní soustavy, volnoběhu a nevím čeho ještě. Ovšem asi jste zapomněli na to, co bohatost směsi ovlivňuje nejvíc, zcela zásadně, vždy a v celém spektru pracovních režimů. Abych vás pořád učil ;-).

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: stř led 06, 2021 18:41
od Henry
Vyska hladiny v plavakovej komore :)