Cory píše:No, lenze Solex ma este obohacovac 1. komory. To znamena, ze v nizkej zatazi funguje sice na chudobnejsej zmesi, ale pri pridani, resp zvyseni zataze poklesne podtlak v sacom potrubi a membrana zatlaci na gulicku, ktora cez dalsiu trysku prepusti benzin do emulznej trubice. Ak strajkuje prechodovy rezim, treba narabat s touto pridavnou tryskou, pripadne s tryskou na ventile volnobehu.
Jasně, Solex má obohacovač na první komoře, proto si ho většina lidí pořizuje, auto jede úplně jinak a za míň.
Ale přesto dává velmi chudou směs, já to nakonec u sebe odladil až lambdou a budíkem, při nízkém zatížení ten motor měl s origo osazením směšovací poměr 1:18 při částečné zátěži, to bylo už na hranici zapálitelnosti a místy to i vynechávalo. Laboroval jsem nejdřív s tryskou volnoběhu, potom s injektorem akcelerační pumpičky, obohacovací tryskou na první komoře...ale přechody a nízké zatížení byly furt na pytel.
Pomohlo až zvětšení hlavní trysky jak jsem psal, lehká noha 1:16, částečné zatížení 1:15 a plný výkon 1:12,0.
Prostě když je směs takhle chudá tak to žádným megapředstihem nedoženeš, motoru musíš dát napít.
Pokud někdo má zvýšenou kompresi a vysoký předstih je možné že funguje i standartní osazení.
Je taky otázka jestli ty dnešní ekobenziny mající nízký tlak par, dále 5% lihu + další 3% ETBE jako antidetonátoru (takže asi o 4% nižší výhřevnost) můžou vůbec s motory osazenými před cca 40lety na ruský benzin Al92 korektně fungovat.
Osobně si myslím že ne , po přechodu a provozu na E10 nás změna osazení a zvýšená spotřeba stejně nemine.