GO motora 1700

Moderátor: Moderátoři

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » pon pro 07, 2020 21:21

Já jsem tam měl tu originální a jednu k tomu navíc.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » pon pro 07, 2020 21:23

Takže 2x originál 0,5 mm, to znamená spolu 1 mm. Uf, to už som teraz s 2,5 mm ďaleko ta tým...
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » úte pro 08, 2020 05:01

Ne. Originál plus tu přidanou.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » stř pro 09, 2020 17:10

...no ja neviem - už tam mám 4 mm podložiek a stále je to naprd (foto)

Pri studenom motore išli hodnoty ešte vyššie ako predtým - ručička skákala okolo 8. Keď sa to zohrialo, zas to vyzerá takto.

- perspektívne kúpim nové čerpadlo
- perspektívne vymením hlavu
- keď nič nepomôže, musí byť problém s klukou / ojnicami
Přílohy
20201209_151310.jpg
20201209_151306.jpg
20201209_151304.jpg
20201209_151249.jpg
20201208_163315.jpg
20201208_163125.jpg
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Cory » stř pro 09, 2020 17:13

Ja by som zacal asi vackou a potom spodkom motora. Samotna hlava za nic nemoze. Cez nu ide iba kanal.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » stř pro 09, 2020 17:39

Myslel som hlavu a všetko nad ňou. Domček už vymenený bol a nepomohlo. Jedine, že by fakt bola zlá vačka. Je pravda, že keď dám najprv vačku a domček z druhého motora, buď to pomôže, alebo aspoň vylúčim jednu možnosť.
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » stř pro 09, 2020 18:06

Tohle je hodně zvláštní. Zastudena tlak je, dokonce bych řekl až moc (8 bar je fakt už hodně), a zatepla není.....

To opravdu vypadá na vůli na některém uložení hřídele. Vsadil bych si na kliku.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Mikeš » stř pro 09, 2020 20:58

K tomu nízkému tlaku oleje, postupoval bych v tomto pořadí:

1. kontrola kolečka náhonu olejového čerpadla, jestli nemá opotřebené zuby ve spodní části tisícihranu(pokud tedy nebylo dávané nové)
2. výměna olejového filtru, věc za 80Kč....
3. výměna oleje za jakýkoliv 15W40 (ta etiketa na kanystru toho Mogulu se mi nějak nezdá)

A ten Solex 24/26? :rolleyes: Zvětši trysky o 15-20 jak na první , tak na druhé komoře a pak napiš :idea:
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
Mikeš
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Vašátor » stř pro 09, 2020 21:06

Na fotkách olejového čerpadla vidím, že jsi jej vůbec nezabrousil - nesrovnal dosedací plochy. Deska po které běhají ozubená kola je vydřená, je potřeba ji srovnat. Tělo čerpadla v místě styku s deskou není rovnoměrně lesklé, místy je vidět do zlato-hněda zbarvené, což značí usazený (připečený) olej v místech, kde nemá co dělat. Jak jsou na tom ozubená kola, ani vnitřek čerpadla, vidět není. Takže, jak již tady psali kluci, čerpadlo je potřeba přeměřit, srovnat všechny dosedací plochy, zaleštit, zpětný ventil zabrousit na jemné brusné pastě. Dokud nebude čerpadlo TOP, budeme se stále motat v kruhu.

Z fotek tlakoměru je jasně vidět, že je již zpětný ventil olejového čerpadla nastaven dostatečně. Koncový tlak je už dostatečně vysoký. Ovšem někde se ztrácí.

Apropo, určitě už jsi to tady psal, ale pro mě, na jakém oleji motor běhá? Norma API, výrobce.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9310
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » stř pro 09, 2020 22:15

- olejové čerpadlá už tam boli 2, obidve použité. Keď je tam problém, bude asi v protikuse v bloku.
- čerpadlo premerať, zrovnať, zaleštiť... kúpim nové, snaď bude kvalita ok
- filter aj olej bol medzičasom menený - Mogul Super 15W-50, API SE/CC (odporúčanie na tento olej som vyčítal tu na fóre, v rýchlosti to neviem nájsť)
- Solex tam teraz nie je, je tam Ozon 2107 s väčšou tryskou a vzdušníkom na prvej komore. Zaujímal by ma dôvod na väčšie trysky na Solex...
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Mikeš » čtv pro 10, 2020 18:52

- Solex tam teraz nie je, je tam Ozon 2107 s väčšou tryskou a vzdušníkom na prvej komore. Zaujímal by ma dôvod na väčšie trysky na Solex...

Solex 24/26 (typ Solex 21041) je původně verze na Moskvič Aleko 1800, má strašně chudé otryskování 102,5 na první a 122 na druhé komoře.
Originál Solex 21073 na Nivu má difuzory 24/24, trysky 107,5 na první a 117 na druhé komoře.
To že i tohle osazení je nebezpečně chudé jsem vyčetl i na DRIVE2.RU, auta s tím prostě mají problémy, karburátor má díry v přechodech až hrůza, většinou to lidi dohání dvojitou tryskou akcelerační pumpičky 40/40.
Takže to že někdo pod číslem 21073 prodává karburátor Solex 21041 s difuzory 24/26 a osazením na Moskala a ještě to říká Sport je pěknej podraz.
Motory Lada nejsou schopny s tímhle chudým osazením pracovat, proto je potřeba do trysek sáhnout, jinak to dobře nepojede nikdy.
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
Mikeš
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Cory » čtv pro 10, 2020 19:09

No, lenze Solex ma este obohacovac 1. komory. To znamena, ze v nizkej zatazi funguje sice na chudobnejsej zmesi, ale pri pridani, resp zvyseni zataze poklesne podtlak v sacom potrubi a membrana zatlaci na gulicku, ktora cez dalsiu trysku prepusti benzin do emulznej trubice. Ak strajkuje prechodovy rezim, treba narabat s touto pridavnou tryskou, pripadne s tryskou na ventile volnobehu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » čtv pro 10, 2020 19:18

Jak mi teda vysvětlíte, že mně jela Lada 1500 na Ozonu 2107 na základní osazení a na 2. stupni dokonce místo trysky 150 byla 130, přitom motor byl upravený na kompresi, vačce, sání, výfuku a zapalování a na brzde měl 77 kW?


Nene, není to špatným natryskováním. Je to něčím úplně jiným :-)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Cory » čtv pro 10, 2020 19:33

Vsetko je v predstihu. To som sa presvedcil aj nedavno, ked som vyrobil dvojokruhove zapalovanie v kombinacii s upravenym bezkontaktnym rozdelovacom a dvomi detonacnymi cidlami.
Solex 21073, teda 24x24 dokaze nakrmit 1,9ku s prehladom a tie trysky su dostatocne. Vzdusniky musia ist vacsie, na prvu komoru az 190. Preto vravim, ze najlepsie je odladit to lambdasondou.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » čtv pro 10, 2020 19:39

Přesně tak, nejdůležitější pro akceleraci a okamžitou spotřebu je vždy okamžik zapálení směsi ve válci. Vše ostatní je podružné.

Od toho se odvíjí další věc. Zásadně nesouhlasím s názorem některých lidí, že Lada s OZONem nejede tak dobře jako Lada s WEBERem. Úplný nesmysl. Řekl bych, že je to přesně naopak. Lada osazena OZONem má zrychlení lepší.

Každý typ karburátoru má svůj k sobě určený typ rozdělovače, kde jednotlivé rozdělovače mají zcela jiný průběh odstředivé regulace předstihu. No a pokud si někdo místo WEBERu plácne na motor OZON a ponechá původní rozdělovač, nemůže se divit, že to nejede. To prostě jet nemůže.
Naposledy upravil Marek dne čtv pro 10, 2020 19:43, celkově upraveno 3
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků