Stránka 8 z 14

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát lis 20, 2020 16:46
od Marek
V Ladě jsem používal pouze oleje OMV. Připadají Ti snad málo kvalitní?

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát lis 20, 2020 17:44
od Cory
Podla mna je len vyrieseny dosledok problem a nie problem samotny :) Hlavne, ak ide o "novy" motor. A prd vieme. Vediet budeme, az tu budu fotky klasickeho tlakomeru spolu s teplotou motora a otackami :) Inak, treba si uvedomit, ze tlak v systeme nikdy nie je pri konstatnych otackach konstantny. Motor sa toci. Dochadza k pulzacii v celom systeme. Pruzina ventilu sa kvoli tymto pulzacia rozkmita a teda cast tlaku ventil prepusta daleko pred hranicou otvorenia. Preto podlozenie pruziny sposobi narast tlaku aj v nizsich otackach.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát lis 20, 2020 18:59
od Marek
Pokud se ventil nastaví tak, že hodnota maxima tlaku je někde kolem 6 až 7 barů, motor neuvěřitelně ztichne. Nevěřil bych tomu, ale skutečně je to tak. Dojde k mnohem lepšímu vytěsnění vůlí a motor jde úplně jinak. Dnešní motory mají redukovaný tlak nastaven právě na tyhle hodnoty. Asi vědí, proč.

Ovšem jako nic se nemá přehánět, ani u tlaku oleje se nesmí jít výš. Předně to není potřeba a pak samozřejmě hrozí průraz nějakého těsnění, nebo dokonce exploze filtru.

Já jsem u svého motoru na Ladě s tlakem oleje v podstatě problém neměl. Jak jsem tu psal, redukovaný tlak jsem měl někde kolem 4 barů, což je vlastně podle výrobce správně. Podkládal jsem pružinu ventilu vlastně jen na doporučení mého dobrého známého, co dělal motory na škodovky. Říkal mi, že zvýšení tlaku oleje v systému má mnoho výhod.
Tehdy jsem k původní podložce, co v čerpadle byla, přidal jednu plochou podložku 10,5 mm, která podle ČSN je silná 2 mm.

Redukovaný tlak mi vyskočil kolem 6,5 barů. V celém spektru otáček se provozní tlak zvýšil o cca 2 bary oproti původním hodnotám. Maximální spokojenost.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: čtv pro 03, 2020 16:17
od M150
Posielam update:

- tlak oleja je pri teplom motore nízky (foto) :roll:

- ešte skúsim vypodložkovať pružinu v čerpadle...

- motor sa ani po výmene termostatu nechce ohriať na 90, jazdil som 20 min a stále sa to držalo na 70 (vonk. teplota cca 5 stupňov), zohrial sa až keď auto stálo v garáži. Som z toho už zblbnutý, ale každý žigulák, čo som mal sa behom pár km zohrial na 90.

- včera som kúpil komplet motor 1700i, dám spraviť hlavu a keď si aktuálny motor nedá povedať, vymením mu najprv hlavu, keď to nepomôže, pojde druhý blok (tlaky 11)

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: čtv pro 03, 2020 18:10
od Marek
To je opravdu málo.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: čtv pro 03, 2020 18:12
od Saša
Jen tak pro klid dej místo elektrického snímače tlaku na zkoušku normální ručičkový , v kovošrotech se jich válí spousty a je úplně jedno jestli byl na vodu nebo na vzduch . Ale dle fotek je tlak opravdu žalostně nízký .

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2020 12:33
od Vašátor
Bohužel jsem se nespletl. :’(

Termostat jsi dával úplně nový? Výrobce? Pokud se motor nechce ohřát, může za to jednoznačně termostat.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2020 12:40
od M150
- tlak oleja som skúšal merať aj tlakomerom, ukázal +/- to isté, takže sa riadim budíkom

- termostat nový pri prvej montáži aj teraz, mohla by tam byť nejaká vzduchová bublina alebo čo, že by to bolo treba odvzdušniť?

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2020 12:46
od Marek
Na termostatu není co odvzdušňovat. Ten se zaplní kapalinou a po prvním otevření se případně sám automaticky odvzdušní.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2020 12:53
od Dusan
Pokial si nemal vodne kamene v radiatore alebo motore, pripadne cerveny silikon ktory plaval v okruhu.(zeti sa to tam sprajclo) Tak zly termostat. Preto aj velmi nerad vylustam nemrzku, 2x sa mi stalo ze po vypusteni nemrzky klakol termostat. Mozno nahoda.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2020 13:02
od M150
Zatial som dával len destilovanú vodu, pri vypúšťaní bola mierne hrdzavá.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2020 14:34
od Marek
To bude vždy. Destilované voda je silně agresivní.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2020 18:39
od Vašátor
Jaké značky byl ten termostat?

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: sob pro 05, 2020 09:17
od JmJ
Tak nefunkcni termostat se snad overi snadno - horni hadice k chladici a chladic sam se ohrivaji behem zahrivani motoru a ne narazove az pri otevreni termostatu pri 85 - 90 stupnich.

Re: GO motora 1700

PříspěvekNapsal: pon pro 07, 2020 16:33
od M150
Značku termostatu by som musel pozrieť, držal som v ruke mastersport, ale nie som si istý, či je to ten, čo tam je teraz...

Zajtra idem zase vybrať čerpadlo a doplniť podložky, koľko by ste tam dali max? Teraz tam je 2,5 mm podložka (originál 0,5 mm).