Stránka 2 z 3
Re: Termostat 2101
Napsal: čtv bře 26, 2020 12:44
od valda1971
Já jsem v klidu
Jen že se téma jmenuje Termostat 2101
Re: Termostat 2101
Napsal: čtv bře 26, 2020 14:33
od Teepee
To byla jen technická vsuvka z doby plastové, uklidňující majitele termostatů a pump 2101-.
Re: Termostat 2101
Napsal: ned dub 05, 2020 18:21
od premek.fadrny
A tak zpátky k 2102
termostat už mám v krabici, chybí ho jen přemístit do auta.
A tak pro zajímavost, vzhledem k poloze termostatu předpokládám, že bude potřeba vypustit chladící kapalinu, tak že vše vypustit a následně zase napustit, nebo to jde i jinak?
Jen co se týká vaření, uvidíme samo až po montáži termostatu, nicméně v této "konfiguraci" bez termostatu zvládalo auto cesty na srazy a tak snad i bez termostatu by se problémy s teplotou projevily, co myslíte? Jinak samo auto cestou vždy zvládalo vygenerovat alternativní závadu, tak by mě nic nepřekvapilo...
Re: Termostat 2101
Napsal: ned dub 05, 2020 20:34
od Vašátor
Žigul není Škodovka. Žigul nevaří. To už by to muselo být opravdu hooodně špatný.
Ano, při výměně termostatu je potřeba vypustit chladící kapalinu. Já to dělám tak, že z PET lahve odřiznu vrch tak, že je jedna strana odříznuté části vystouplejší, než druhá. Nachystám kanystr s trycthtýřem, PET a odšroubuju vypouštěcí šroub na bloku. Po povolení víčka na chladiči začne kapalina téct proudem - proto ta vystouplejší část na PET, do které se proud opře a po stěně steče do PET. Jakmile se začne PET plnit, zavřu víčko chladiče a prstem ucpu vypouštěcí šroub. Druhou rukou PET vyleju do nachystaného kanystru - který musí být v dosahu ruky! Následně opakuji. Na zem takto unikne jen pár kapek.
Re: Termostat 2101
Napsal: ned dub 05, 2020 21:25
od Nulašestka
Vašátor píše:Žigul nevaří.
Dovolím si nesouhlasit. V koloně se nerozběhla sahara (i přes zapnutí ručním vypínačem) a vařilo to během 5 minut tak, že poskakovala vyrovnávací nádržka! A to je uchycená původním způsobem, ne na poddajnější gumě jako v 2105. Štěpánovi se tenkrát při svatováclavské jízdě v MB taky nespustila sahara a bylo to to samé.
Jistě, je to problém modelů s elektroventilátorem, nicméně ani 2105 nebyla při popojíždění v létě na různých akcích nic moc a teplota lezla nepříjemně nahoru. Celá chladicí soustava byla dělaná při GO motoru, termostat jsem tam měnil 2x.
Re: Termostat 2101
Napsal: ned dub 05, 2020 21:55
od Vašátor
Vojto, v koloně s nefunkční saharou uvařis každé auto. I Zigula s vybrakovanym termostatem. To není chyba, ale fyzika. Pokud vše funguje tak jak má, Zigul nevyvaří.
Re: Termostat 2101
Napsal: ned dub 05, 2020 22:06
od Cory
Aká vodná pumpa bola pri GO použitá? Bola menená celá alebo len predná časť? Existujú 2 typy obalu vodnej pumpy a 3 typy prednej casti. A nie všetky kombinácie sú prípustné.
Re: Termostat 2101
Napsal: ned dub 05, 2020 22:27
od Marťas
Můj se taky hřeje notně. Vadí mu hlavně delší kopce ve vyšších rychlostech a větší zatížení obecně.
Re: Termostat 2101
Napsal: pon dub 06, 2020 05:40
od Dusan
A merali ste vzdislenost, lopatkoveho kolesa od zadnej dosadacej plochy? Okrem toho existuje vecsie plastove a mensie liatinove lopatkove koleso.
Re: Termostat 2101
Napsal: pon dub 06, 2020 07:58
od mušketýr
Cory píše:Aká vodná pumpa bola pri GO použitá? Bola menená celá alebo len predná časť? Existujú 2 typy obalu vodnej pumpy a 3 typy prednej casti. A nie všetky kombinácie sú prípustné.
To se Cory o tom víc rozepiš. Jde o vzdálenost lopatek a zadní dosedací polochy? Kolik ta vzdálenost má bejt? Já mám bednu pump a když mi odešla tak sem do ní šáh a krerá se mi líbila tak sem tam dal. Nikdy nebyl problém. Člověk něco dělá nějak celej život a pak zjistí že to dělal blbě. Do auta s kterym jezdim dálky sem kupoval pumpu SKF. Tý věřim nejíc. Někde mám i Ruskou celoplastoou, ale nemám koule na to ji tam dát. Nevěřim ji.M.S:
Re: Termostat 2101
Napsal: pon dub 06, 2020 10:53
od Jan Vaníček
Když jsem dělal svoji 06 ještě před GO motoru, tak jsem dával nové ložisko, nalisoval nějak kolo. Bohužel, dělalo se více věcí zároveň a navíc se vyhodilo LPG a ty se trochu sešly a ve výsledku teplota spíše kolem 100°C a na prvním srazu jsem to v podstatě uvařil. Ještě ten den jsem si půjčil víčko chladiče ze švagrovy tehdy nové Nivy a dost se to zlepšilo. Nakonec jsem právě tuším od Coryho zaregistroval tu část s vůlí oběhového kola. Rozdělal jsem to i se skříní a zjistil tehdy vůli asi 4-5mm. Přelisoval jsem to na nějaký ca 1-1,5mm a od té doby jsem se ručička teploměru v podstatě ke stovce ani nepodívala. Honza
Re: Termostat 2101
Napsal: pon dub 06, 2020 20:12
od Vašátor
Marťasi, Tobě se to hřeje i na benzín, nebo jen na LPG? U LPG bych se tomu tolik nedivil.
Mě se Oranžáda zprvu také notně přehřívala, v létě s plným vozíkem se mi ji v serpentýnách a prudkém stoupání podařilo i převřít. Jenže chladič ucpaný korozí a víčko nedrželo tlak. Samotného mne udivilo, co s teplotou motoru udělá nefunkční víčko chladiče.
Re: Termostat 2101
Napsal: úte dub 07, 2020 10:40
od JmJ
JJ, vicko je svine. Treba prepusti tlak ven do expanzky, ale uz ne zpatky.
Kazdoapdne kdyz 2104 zenu v lete za teplot kolem 30 stupnu po dalnici tak teplota taky dokaze lezt nad 90. Rekl bych, ze vylezla tak k te 100 a tam drzela, ale mi to nedelalo dobre, tak sem dycky pri predjizdeni nebo v kopci pritopil
. Ale troufnu si rict, ze na jizdu pod vice mene plnym plynem 60 km v kuse ve vedru ta 1.3 proste uplne stavena nebyla. Chladic mam hlinikac. Priste az situace nastane, tak zkusim chlazeni ala drobek, tedy proste pootevru kapotu
Kazdopadne se ale divim, ze si nejde nevsimnout toho, ze je spatny termostat. Rucicka teploty nefunguje? Kdyz jsem me termostat, tkery otviral o chlup driv nez mel, hned to bylo videt na pozici rucicky a na tom, ze treba pri brzdeni motorem se viditelne pohla dolu. Bezne kdyz auto nema v cajku termostat, tak teplota casto horko tezko vyleze nad nejakych 60.
Re: Termostat 2101
Napsal: úte dub 07, 2020 11:52
od Vašátor
S Oranzadou, po miliónu pruplachů a výměně víčka chladiče, i v horkém létě, ve čtyřech lidech, narvanym kufrem, zasterkach na zemi a 1600km cestě jen s čuracíma zastavkama, teplota nikdy nešla přes 100st. I v tom příšerným Bulharským vedru se to pohybovalo tak 90-95st. Ke stovce to lezlo jen když jsme na jedničku šplhali na Padiš, ale to se jelo na jedničku cca 3h.v tahu.
Chlazení u Žigula je řešené kvalitně, ostatní auta té doby mohou jen závidět.
Re: Termostat 2101
Napsal: úte dub 07, 2020 20:06
od Nulašestka
Zpátky na stromy - zase to pohřbila unifikace. Chladicí soustava stavěná na model 1200 už má u motoru 1600 co dělat
Si to vezměte - chladič se liší jen čidlem pro saharu, všechny další díly kromě bloku jsou 2101. Přitom ten motor mnohem víc nasaje, má větší vrtání - šíření tepla do bloku i výkonové parametry. Proto jsem teď pořídil tuhle věcičku, jsem zvědav, co to po instalaci udělá:
https://tuningsport.ru/catalog/sistema- ... 2131-niva/
Přečtěte si popis. Materiál lopatkového kola připomíná kámen.