Stránka 2 z 3

Re: Termostat 2101

Napsal: čtv bře 26, 2020 12:44
od valda1971
Já jsem v klidu :) Jen že se téma jmenuje Termostat 2101 :)

Re: Termostat 2101

Napsal: čtv bře 26, 2020 14:33
od Teepee
To byla jen technická vsuvka z doby plastové, uklidňující majitele termostatů a pump 2101-.

Re: Termostat 2101

Napsal: ned dub 05, 2020 18:21
od premek.fadrny
A tak zpátky k 2102 :D termostat už mám v krabici, chybí ho jen přemístit do auta.
A tak pro zajímavost, vzhledem k poloze termostatu předpokládám, že bude potřeba vypustit chladící kapalinu, tak že vše vypustit a následně zase napustit, nebo to jde i jinak? :D
Jen co se týká vaření, uvidíme samo až po montáži termostatu, nicméně v této "konfiguraci" bez termostatu zvládalo auto cesty na srazy a tak snad i bez termostatu by se problémy s teplotou projevily, co myslíte? Jinak samo auto cestou vždy zvládalo vygenerovat alternativní závadu, tak by mě nic nepřekvapilo... :D

Re: Termostat 2101

Napsal: ned dub 05, 2020 20:34
od Vašátor
Žigul není Škodovka. Žigul nevaří. To už by to muselo být opravdu hooodně špatný.

Ano, při výměně termostatu je potřeba vypustit chladící kapalinu. Já to dělám tak, že z PET lahve odřiznu vrch tak, že je jedna strana odříznuté části vystouplejší, než druhá. Nachystám kanystr s trycthtýřem, PET a odšroubuju vypouštěcí šroub na bloku. Po povolení víčka na chladiči začne kapalina téct proudem - proto ta vystouplejší část na PET, do které se proud opře a po stěně steče do PET. Jakmile se začne PET plnit, zavřu víčko chladiče a prstem ucpu vypouštěcí šroub. Druhou rukou PET vyleju do nachystaného kanystru - který musí být v dosahu ruky! Následně opakuji. Na zem takto unikne jen pár kapek.

Re: Termostat 2101

Napsal: ned dub 05, 2020 21:25
od Nulašestka
Vašátor píše:Žigul nevaří.
Dovolím si nesouhlasit. V koloně se nerozběhla sahara (i přes zapnutí ručním vypínačem) a vařilo to během 5 minut tak, že poskakovala vyrovnávací nádržka! A to je uchycená původním způsobem, ne na poddajnější gumě jako v 2105. Štěpánovi se tenkrát při svatováclavské jízdě v MB taky nespustila sahara a bylo to to samé.
Jistě, je to problém modelů s elektroventilátorem, nicméně ani 2105 nebyla při popojíždění v létě na různých akcích nic moc a teplota lezla nepříjemně nahoru. Celá chladicí soustava byla dělaná při GO motoru, termostat jsem tam měnil 2x.

Re: Termostat 2101

Napsal: ned dub 05, 2020 21:55
od Vašátor
Vojto, v koloně s nefunkční saharou uvařis každé auto. I Zigula s vybrakovanym termostatem. To není chyba, ale fyzika. Pokud vše funguje tak jak má, Zigul nevyvaří.

Re: Termostat 2101

Napsal: ned dub 05, 2020 22:06
od Cory
Aká vodná pumpa bola pri GO použitá? Bola menená celá alebo len predná časť? Existujú 2 typy obalu vodnej pumpy a 3 typy prednej casti. A nie všetky kombinácie sú prípustné.

Re: Termostat 2101

Napsal: ned dub 05, 2020 22:27
od Marťas
Můj se taky hřeje notně. Vadí mu hlavně delší kopce ve vyšších rychlostech a větší zatížení obecně.

Re: Termostat 2101

Napsal: pon dub 06, 2020 05:40
od Dusan
A merali ste vzdislenost, lopatkoveho kolesa od zadnej dosadacej plochy? Okrem toho existuje vecsie plastove a mensie liatinove lopatkove koleso.

Re: Termostat 2101

Napsal: pon dub 06, 2020 07:58
od mušketýr
Cory píše:Aká vodná pumpa bola pri GO použitá? Bola menená celá alebo len predná časť? Existujú 2 typy obalu vodnej pumpy a 3 typy prednej casti. A nie všetky kombinácie sú prípustné.
To se Cory o tom víc rozepiš. Jde o vzdálenost lopatek a zadní dosedací polochy? Kolik ta vzdálenost má bejt? Já mám bednu pump a když mi odešla tak sem do ní šáh a krerá se mi líbila tak sem tam dal. Nikdy nebyl problém. Člověk něco dělá nějak celej život a pak zjistí že to dělal blbě. Do auta s kterym jezdim dálky sem kupoval pumpu SKF. Tý věřim nejíc. Někde mám i Ruskou celoplastoou, ale nemám koule na to ji tam dát. Nevěřim ji.M.S:

Re: Termostat 2101

Napsal: pon dub 06, 2020 10:53
od Jan Vaníček
Když jsem dělal svoji 06 ještě před GO motoru, tak jsem dával nové ložisko, nalisoval nějak kolo. Bohužel, dělalo se více věcí zároveň a navíc se vyhodilo LPG a ty se trochu sešly a ve výsledku teplota spíše kolem 100°C a na prvním srazu jsem to v podstatě uvařil. Ještě ten den jsem si půjčil víčko chladiče ze švagrovy tehdy nové Nivy a dost se to zlepšilo. Nakonec jsem právě tuším od Coryho zaregistroval tu část s vůlí oběhového kola. Rozdělal jsem to i se skříní a zjistil tehdy vůli asi 4-5mm. Přelisoval jsem to na nějaký ca 1-1,5mm a od té doby jsem se ručička teploměru v podstatě ke stovce ani nepodívala. Honza

Re: Termostat 2101

Napsal: pon dub 06, 2020 20:12
od Vašátor
Marťasi, Tobě se to hřeje i na benzín, nebo jen na LPG? U LPG bych se tomu tolik nedivil.
Mě se Oranžáda zprvu také notně přehřívala, v létě s plným vozíkem se mi ji v serpentýnách a prudkém stoupání podařilo i převřít. Jenže chladič ucpaný korozí a víčko nedrželo tlak. Samotného mne udivilo, co s teplotou motoru udělá nefunkční víčko chladiče.

Re: Termostat 2101

Napsal: úte dub 07, 2020 10:40
od JmJ
JJ, vicko je svine. Treba prepusti tlak ven do expanzky, ale uz ne zpatky.

Kazdoapdne kdyz 2104 zenu v lete za teplot kolem 30 stupnu po dalnici tak teplota taky dokaze lezt nad 90. Rekl bych, ze vylezla tak k te 100 a tam drzela, ale mi to nedelalo dobre, tak sem dycky pri predjizdeni nebo v kopci pritopil :-). Ale troufnu si rict, ze na jizdu pod vice mene plnym plynem 60 km v kuse ve vedru ta 1.3 proste uplne stavena nebyla. Chladic mam hlinikac. Priste az situace nastane, tak zkusim chlazeni ala drobek, tedy proste pootevru kapotu :-)

Kazdopadne se ale divim, ze si nejde nevsimnout toho, ze je spatny termostat. Rucicka teploty nefunguje? Kdyz jsem me termostat, tkery otviral o chlup driv nez mel, hned to bylo videt na pozici rucicky a na tom, ze treba pri brzdeni motorem se viditelne pohla dolu. Bezne kdyz auto nema v cajku termostat, tak teplota casto horko tezko vyleze nad nejakych 60.

Re: Termostat 2101

Napsal: úte dub 07, 2020 11:52
od Vašátor
S Oranzadou, po miliónu pruplachů a výměně víčka chladiče, i v horkém létě, ve čtyřech lidech, narvanym kufrem, zasterkach na zemi a 1600km cestě jen s čuracíma zastavkama, teplota nikdy nešla přes 100st. I v tom příšerným Bulharským vedru se to pohybovalo tak 90-95st. Ke stovce to lezlo jen když jsme na jedničku šplhali na Padiš, ale to se jelo na jedničku cca 3h.v tahu.
Chlazení u Žigula je řešené kvalitně, ostatní auta té doby mohou jen závidět.

Re: Termostat 2101

Napsal: úte dub 07, 2020 20:06
od Nulašestka
Zpátky na stromy - zase to pohřbila unifikace. Chladicí soustava stavěná na model 1200 už má u motoru 1600 co dělat :!: Si to vezměte - chladič se liší jen čidlem pro saharu, všechny další díly kromě bloku jsou 2101. Přitom ten motor mnohem víc nasaje, má větší vrtání - šíření tepla do bloku i výkonové parametry. Proto jsem teď pořídil tuhle věcičku, jsem zvědav, co to po instalaci udělá: https://tuningsport.ru/catalog/sistema- ... 2131-niva/
Přečtěte si popis. Materiál lopatkového kola připomíná kámen. :)