Termostat 2101
Moderátor: Moderátoři
Re: Termostat 2101
Já jsem v klidu Jen že se téma jmenuje Termostat 2101
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Teepee
- Příspěvky: 4261
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat 2101
To byla jen technická vsuvka z doby plastové, uklidňující majitele termostatů a pump 2101-.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- premek.fadrny
- Příspěvky: 389
- Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
- Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat 2101
A tak zpátky k 2102 termostat už mám v krabici, chybí ho jen přemístit do auta.
A tak pro zajímavost, vzhledem k poloze termostatu předpokládám, že bude potřeba vypustit chladící kapalinu, tak že vše vypustit a následně zase napustit, nebo to jde i jinak?
Jen co se týká vaření, uvidíme samo až po montáži termostatu, nicméně v této "konfiguraci" bez termostatu zvládalo auto cesty na srazy a tak snad i bez termostatu by se problémy s teplotou projevily, co myslíte? Jinak samo auto cestou vždy zvládalo vygenerovat alternativní závadu, tak by mě nic nepřekvapilo...
A tak pro zajímavost, vzhledem k poloze termostatu předpokládám, že bude potřeba vypustit chladící kapalinu, tak že vše vypustit a následně zase napustit, nebo to jde i jinak?
Jen co se týká vaření, uvidíme samo až po montáži termostatu, nicméně v této "konfiguraci" bez termostatu zvládalo auto cesty na srazy a tak snad i bez termostatu by se problémy s teplotou projevily, co myslíte? Jinak samo auto cestou vždy zvládalo vygenerovat alternativní závadu, tak by mě nic nepřekvapilo...
Re: Termostat 2101
Žigul není Škodovka. Žigul nevaří. To už by to muselo být opravdu hooodně špatný.
Ano, při výměně termostatu je potřeba vypustit chladící kapalinu. Já to dělám tak, že z PET lahve odřiznu vrch tak, že je jedna strana odříznuté části vystouplejší, než druhá. Nachystám kanystr s trycthtýřem, PET a odšroubuju vypouštěcí šroub na bloku. Po povolení víčka na chladiči začne kapalina téct proudem - proto ta vystouplejší část na PET, do které se proud opře a po stěně steče do PET. Jakmile se začne PET plnit, zavřu víčko chladiče a prstem ucpu vypouštěcí šroub. Druhou rukou PET vyleju do nachystaného kanystru - který musí být v dosahu ruky! Následně opakuji. Na zem takto unikne jen pár kapek.
Ano, při výměně termostatu je potřeba vypustit chladící kapalinu. Já to dělám tak, že z PET lahve odřiznu vrch tak, že je jedna strana odříznuté části vystouplejší, než druhá. Nachystám kanystr s trycthtýřem, PET a odšroubuju vypouštěcí šroub na bloku. Po povolení víčka na chladiči začne kapalina téct proudem - proto ta vystouplejší část na PET, do které se proud opře a po stěně steče do PET. Jakmile se začne PET plnit, zavřu víčko chladiče a prstem ucpu vypouštěcí šroub. Druhou rukou PET vyleju do nachystaného kanystru - který musí být v dosahu ruky! Následně opakuji. Na zem takto unikne jen pár kapek.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Termostat 2101
Dovolím si nesouhlasit. V koloně se nerozběhla sahara (i přes zapnutí ručním vypínačem) a vařilo to během 5 minut tak, že poskakovala vyrovnávací nádržka! A to je uchycená původním způsobem, ne na poddajnější gumě jako v 2105. Štěpánovi se tenkrát při svatováclavské jízdě v MB taky nespustila sahara a bylo to to samé.Vašátor píše:Žigul nevaří.
Jistě, je to problém modelů s elektroventilátorem, nicméně ani 2105 nebyla při popojíždění v létě na různých akcích nic moc a teplota lezla nepříjemně nahoru. Celá chladicí soustava byla dělaná při GO motoru, termostat jsem tam měnil 2x.
Re: Termostat 2101
Vojto, v koloně s nefunkční saharou uvařis každé auto. I Zigula s vybrakovanym termostatem. To není chyba, ale fyzika. Pokud vše funguje tak jak má, Zigul nevyvaří.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Termostat 2101
Aká vodná pumpa bola pri GO použitá? Bola menená celá alebo len predná časť? Existujú 2 typy obalu vodnej pumpy a 3 typy prednej casti. A nie všetky kombinácie sú prípustné.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Termostat 2101
Můj se taky hřeje notně. Vadí mu hlavně delší kopce ve vyšších rychlostech a větší zatížení obecně.
Re: Termostat 2101
A merali ste vzdislenost, lopatkoveho kolesa od zadnej dosadacej plochy? Okrem toho existuje vecsie plastove a mensie liatinove lopatkove koleso.
- mušketýr
- Příspěvky: 1247
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat 2101
To se Cory o tom víc rozepiš. Jde o vzdálenost lopatek a zadní dosedací polochy? Kolik ta vzdálenost má bejt? Já mám bednu pump a když mi odešla tak sem do ní šáh a krerá se mi líbila tak sem tam dal. Nikdy nebyl problém. Člověk něco dělá nějak celej život a pak zjistí že to dělal blbě. Do auta s kterym jezdim dálky sem kupoval pumpu SKF. Tý věřim nejíc. Někde mám i Ruskou celoplastoou, ale nemám koule na to ji tam dát. Nevěřim ji.M.S:Cory píše:Aká vodná pumpa bola pri GO použitá? Bola menená celá alebo len predná časť? Existujú 2 typy obalu vodnej pumpy a 3 typy prednej casti. A nie všetky kombinácie sú prípustné.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
-
- Příspěvky: 1096
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Termostat 2101
Když jsem dělal svoji 06 ještě před GO motoru, tak jsem dával nové ložisko, nalisoval nějak kolo. Bohužel, dělalo se více věcí zároveň a navíc se vyhodilo LPG a ty se trochu sešly a ve výsledku teplota spíše kolem 100°C a na prvním srazu jsem to v podstatě uvařil. Ještě ten den jsem si půjčil víčko chladiče ze švagrovy tehdy nové Nivy a dost se to zlepšilo. Nakonec jsem právě tuším od Coryho zaregistroval tu část s vůlí oběhového kola. Rozdělal jsem to i se skříní a zjistil tehdy vůli asi 4-5mm. Přelisoval jsem to na nějaký ca 1-1,5mm a od té doby jsem se ručička teploměru v podstatě ke stovce ani nepodívala. Honza
Re: Termostat 2101
Marťasi, Tobě se to hřeje i na benzín, nebo jen na LPG? U LPG bych se tomu tolik nedivil.
Mě se Oranžáda zprvu také notně přehřívala, v létě s plným vozíkem se mi ji v serpentýnách a prudkém stoupání podařilo i převřít. Jenže chladič ucpaný korozí a víčko nedrželo tlak. Samotného mne udivilo, co s teplotou motoru udělá nefunkční víčko chladiče.
Mě se Oranžáda zprvu také notně přehřívala, v létě s plným vozíkem se mi ji v serpentýnách a prudkém stoupání podařilo i převřít. Jenže chladič ucpaný korozí a víčko nedrželo tlak. Samotného mne udivilo, co s teplotou motoru udělá nefunkční víčko chladiče.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Termostat 2101
JJ, vicko je svine. Treba prepusti tlak ven do expanzky, ale uz ne zpatky.
Kazdoapdne kdyz 2104 zenu v lete za teplot kolem 30 stupnu po dalnici tak teplota taky dokaze lezt nad 90. Rekl bych, ze vylezla tak k te 100 a tam drzela, ale mi to nedelalo dobre, tak sem dycky pri predjizdeni nebo v kopci pritopil . Ale troufnu si rict, ze na jizdu pod vice mene plnym plynem 60 km v kuse ve vedru ta 1.3 proste uplne stavena nebyla. Chladic mam hlinikac. Priste az situace nastane, tak zkusim chlazeni ala drobek, tedy proste pootevru kapotu
Kazdopadne se ale divim, ze si nejde nevsimnout toho, ze je spatny termostat. Rucicka teploty nefunguje? Kdyz jsem me termostat, tkery otviral o chlup driv nez mel, hned to bylo videt na pozici rucicky a na tom, ze treba pri brzdeni motorem se viditelne pohla dolu. Bezne kdyz auto nema v cajku termostat, tak teplota casto horko tezko vyleze nad nejakych 60.
Kazdoapdne kdyz 2104 zenu v lete za teplot kolem 30 stupnu po dalnici tak teplota taky dokaze lezt nad 90. Rekl bych, ze vylezla tak k te 100 a tam drzela, ale mi to nedelalo dobre, tak sem dycky pri predjizdeni nebo v kopci pritopil . Ale troufnu si rict, ze na jizdu pod vice mene plnym plynem 60 km v kuse ve vedru ta 1.3 proste uplne stavena nebyla. Chladic mam hlinikac. Priste az situace nastane, tak zkusim chlazeni ala drobek, tedy proste pootevru kapotu
Kazdopadne se ale divim, ze si nejde nevsimnout toho, ze je spatny termostat. Rucicka teploty nefunguje? Kdyz jsem me termostat, tkery otviral o chlup driv nez mel, hned to bylo videt na pozici rucicky a na tom, ze treba pri brzdeni motorem se viditelne pohla dolu. Bezne kdyz auto nema v cajku termostat, tak teplota casto horko tezko vyleze nad nejakych 60.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Re: Termostat 2101
S Oranzadou, po miliónu pruplachů a výměně víčka chladiče, i v horkém létě, ve čtyřech lidech, narvanym kufrem, zasterkach na zemi a 1600km cestě jen s čuracíma zastavkama, teplota nikdy nešla přes 100st. I v tom příšerným Bulharským vedru se to pohybovalo tak 90-95st. Ke stovce to lezlo jen když jsme na jedničku šplhali na Padiš, ale to se jelo na jedničku cca 3h.v tahu.
Chlazení u Žigula je řešené kvalitně, ostatní auta té doby mohou jen závidět.
Chlazení u Žigula je řešené kvalitně, ostatní auta té doby mohou jen závidět.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Termostat 2101
Zpátky na stromy - zase to pohřbila unifikace. Chladicí soustava stavěná na model 1200 už má u motoru 1600 co dělat Si to vezměte - chladič se liší jen čidlem pro saharu, všechny další díly kromě bloku jsou 2101. Přitom ten motor mnohem víc nasaje, má větší vrtání - šíření tepla do bloku i výkonové parametry. Proto jsem teď pořídil tuhle věcičku, jsem zvědav, co to po instalaci udělá: https://tuningsport.ru/catalog/sistema- ... 2131-niva/
Přečtěte si popis. Materiál lopatkového kola připomíná kámen.
Přečtěte si popis. Materiál lopatkového kola připomíná kámen.