2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky

Moderátor: Moderátoři

2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky

Příspěvekod Dachlmen » sob bře 07, 2020 19:47

Ahoj všichni,
dlouho jsem tu projížděl forum s podobným problémem ale bohužel mi nic nepomohlo a proto zakládám nové téma. Akorát dodělávám 2103 rok 80 najeto 90tis, auto bylo před 2 roky po dlouhém stání zpojízdněno a stoprocentně seřízeno, od té doby jelo vždy tak jednou za půl roku a to jen pár metrů, nejvíce teď na podzim kdy bylo u klempíře, pak v lakovně, a kdy popojíždělo z dílny do dílny atd, vždy bezproblémový chod. Teď když je konečně auto hotové, začal zlobit chod motoru. Z ničeho nic motor hrozně houpe a ani po ohřátí bez sytiče neudrží volnoběh, otáčky kolísají téměř do chcípnutí a najednou se auto zase sebere a otáčky se zvednou a takhle pořád dokola, za plynem jinak jde dobře, jede dá se říct normálně. Víceméně jsem zkoušel skoro všechno - svíčky, víčko, kabely, palec, kladívko, vůli rozdělovače, cívku, pumpu, vyčistit trysky, vyměnit jiný volnoběžný ventil, trubičku do nádrže atd. Pravdou je, že za tu dobu se do auta nedával nový benzín, proto jsem koupil 5 litrů nového benzínu ale nepomohlo, nepomohlo ani dát nový benzín do petky rovnou na pumpu. Napadá mě ještě jediná věc, mohlo by to dělat přisávání falešného vzduchu? Na druhou stranu nechápu proč z ničeho nic, když se s autem skoro nejezdí. Už jsem víceméně bezradnej, bude to stoprocentně nějaká prkotina, ale předtím bylo auto opravdu slušně seřízeno tak nechápu co se mohlo stát :roll: :D Děkuji předem za každou radu!
Žiguli 2103 - 1973
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980
Uživatelský avatar
Dachlmen
 
Příspěvky: 33
Registrován: sob zář 01, 2012 20:54
Bydliště: Plzeň

Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky

Příspěvekod Marťas » sob bře 07, 2020 20:00

Ahoj, buď to bude někde přisávat falešný vzduch, což je zvláštní, když do toho nikdo nesahal. Volnoběžný ventil už to má s elektromagnetem?
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky

Příspěvekod Dachlmen » sob bře 07, 2020 20:12

Marťas píše:Ahoj, buď to bude někde přisávat falešný vzduch, což je zvláštní, když do toho nikdo nesahal. Volnoběžný ventil už to má s elektromagnetem?


Jojo, zkoušel sem dva, oba cvakají, jeden sice míň ale chod se nezměnil.
Žiguli 2103 - 1973
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980
Uživatelský avatar
Dachlmen
 
Příspěvky: 33
Registrován: sob zář 01, 2012 20:54
Bydliště: Plzeň

Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky

Příspěvekod valda1971 » sob bře 07, 2020 20:34

Stejný problém jsem měl s 2101 a 2 roky starým benzínem který zvodnatěl. Jenže nestačí dát "zavodnělému" karbu jen nový benzín. Já ho musel do určité fáze rozebrat (vyndal jsem všechny trysky, vzdušníky a řádně jej vyfoukal, což se mi povedlo na druhý pokus :( )
No a samozřejmě vyhodit vše z nádrže a profoukat celou cestu nádrž-karb.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky

Příspěvekod Dachlmen » sob bře 07, 2020 20:47

valda1971 píše:Stejný problém jsem měl s 2101 a 2 roky starým benzínem který zvodnatěl. Jenže nestačí dát "zavodnělému" karbu jen nový benzín. Já ho musel do určité fáze rozebrat (vyndal jsem všechny trysky, vzdušníky a řádně jej vyfoukal, což se mi povedlo na druhý pokus :( )
No a samozřejmě vyhodit vše z nádrže a profoukat celou cestu nádrž-karb.


Už jsem si taky pohrával s myšlenkou, že ho celý vyndám, rozeberu a vyvařím v octě a nejpíš tedy i vypustím nádrž. Každopádně moc benzínu tam nebylo, tak je taky asi možný že to sežralo ze dna tu všehochuť co tam mohla být. Ještě sem zapomněl, zdá se mi že auto trochu víc kouří, to by asi mohlo taky být špatným benzínem předpokládám?
Žiguli 2103 - 1973
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980
Uživatelský avatar
Dachlmen
 
Příspěvky: 33
Registrován: sob zář 01, 2012 20:54
Bydliště: Plzeň

Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky

Příspěvekod valda1971 » sob bře 07, 2020 22:08

Já jej ani z auta nevyndaval, jen jej odstrojil na autě (už při prvním rozebítáním jsem v plovákovce viděl kuličky vody) a profoukal na autě + to ostatní.
Dnes už se vyvarovávám toho, mít tak starý benzín :wink:
To kouření by mohlo znamenat moc bohatou směs, koukni na svíčku, asi bude černá :( Ale nejdřív pořeš ten benzín-volnoběh.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky

Příspěvekod Dachlmen » úte bře 10, 2020 15:43

Tak já už nevím, karbec jsem znovu rozebral a vyčistil, žádná voda nikde nebyla, dokonale jsem ho vyfoukal, chvilku ještě nastartoval jen na TEC2000 a pak na čistej novej benzín a víceméně skoro stejný. Možná se to trochu zlepšilo, ale i když je auto zahřatý tak prostě volnoběh bez sytiče nedrží a otáčky pořád různě skáčou, jako kdyby to buď blbě občas pálilo nebo tam neteklo dost benzínu. Ještě mě napadlo, nemohlo by to být při nejhorším podpáleným ventilem?
Žiguli 2103 - 1973
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980
Uživatelský avatar
Dachlmen
 
Příspěvky: 33
Registrován: sob zář 01, 2012 20:54
Bydliště: Plzeň

Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky

Příspěvekod Honza854 » stř bře 11, 2020 10:17

Mne takhle blbnul volnobeh od elektromagnetickeho volnobezneho ventilu. On se vzdy maliko povolil, jakoby se v zavitu vzpricil a auto pak podobne haprovalo. V servisu hned zacli se zapecenymi krouzky a tak. A ja pak cestou nahodou nejak drbnul do toho ventilu a dobry. Protoze to po dotazeni casto blblo, pojistil jsem to troskou silikonu do zavitu...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Honza854
 
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky

Příspěvekod Nulašestka » stř bře 11, 2020 20:33

A jaký je tam karburátor? Právě od června 1980 se začínal montovat typ OZON, kde je zcela jiná soustava běhu naprázdno. Počítám, že spíš půjde o starší Weber. Pakliže ano - přetrvává problém i po nastavení vyšších volnoběžných otáček dorazovým šroubem škrticí klapky? A co šroubem bohatosti? Závada by mohla být i v klapkovém tělese (přisávání falešného vzduchu vůlí kolem hřídele škrticí klapky první komory). Pokud by byl problém i při jízdě, mohl by být způsoben netěsností rozprašovače v difuzoru, ale nedává moc smysl, aby se taková závada objevila zničeho nic bez prvotního zásahu do karbu a hlavně to nemá vliv na volnoběh. :scratch:

Osobě bych zkusil vyměnit gumičku na šroubu bohatosti (bývá mrtvá a přisává to pak falešný vzduch), případně celý šroub a jiný elmag. ventil. Samozřejmě sázkou na jistotu je zkusit nejdřív celý jiný (bezvadný) karburátor. To spolehlivě vyloučí závadu v zapalování/motoru. Někde se začít musí a je to nejlepší vodítko, jestli člověk hledá závadu na správném místě.

Mimochodem, volnoběh na OZONu je mnohem klidnější a motor tišší. To platí i při jízdě na první komoře, protože malou klapkou neprojde tolik směsi. Díky tomu v kombinaci s lepším promísením směsi, která je chudší a zapalovaná rozdělovačem s menším zvýšením předstihu, je auto při jízdě pod plynem (zejména plným zatížením) tišší - tolik neduní a nehučí.
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky

Příspěvekod Honza854 » stř bře 11, 2020 21:19

Taky jestli nahodou nespuchrela hadice posilovace v ohybu u natrubku na parozi motoru.... Zkusit sundat a pichnout tam korkovou zatku...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Honza854
 
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky

Příspěvekod Jan Vaníček » čtv bře 12, 2020 13:50

Přesně o té hadici posilovače jsem chtěl psát. To je i má zkušenost. Honza
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky

Příspěvekod Dachlmen » stř bře 25, 2020 00:01

Pánové jste borci, máte u mě opět ohromný dík, byla to opravdu prasklá hadice u paroží motoru, zespodu, takže nebyla vidět a až když se s ní hejblo tak víceméně skoro upadla - už je objednána nová. Díru sem zašpuntoval a motor hned běží rovně, tak jak má. Ještě doladím drobné kuckání tím jak jsem se v něm vehementně hrabal a bude to zase tak jak má být. Ještě jednou díky všem! :)
Žiguli 2103 - 1973
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980
Uživatelský avatar
Dachlmen
 
Příspěvky: 33
Registrován: sob zář 01, 2012 20:54
Bydliště: Plzeň


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků