Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Moderátor: Moderátoři

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvekod Vašátor » čtv úno 20, 2020 10:13

Dušane, při každém zásahu do difu, je potřeba dodržovat určitá pravidla, tzn.pokud zasahovat, tak i nastavovat.

Ono úplně stačí, když gufero difu mění někdo, kdo neví jak se to má dělat. A to je bohužel 99% lidí, včetně autoservisáků. Každý totiž začne tím, že odšroubuje matici hrušky a už je to špatně. Následně vymění gufero a ejhle, jak že mám dotáhnout tu matici? V tomto případě to už bez celé demontáže a odmeření na hodinkach nejde. Takže se to prostě nějak dotáhne. Mno a pak se majitel diví, že to po čase začne kvílet...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9310
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvekod uha2324 » čtv úno 20, 2020 10:35

Marek ma nejspis pravdu s tim diferencialem 4,1 u 2106. Ja vychazel z toho ze na 2106 jsou delsi prevody, ale to je vlastne dano prevodovkou. Jen 4ty rychlostni stupen neprodlouzili, coz je skoda, ale je to primy prevod, takze to moc dobre asi neslo… Nechapu proc nenechali na 2106 stejnou prevodovku jako ma 2103 a jen tam nedali dif. 3,9.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
uha2324
 
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvekod Luděk Musil » čtv úno 20, 2020 11:11

uha2324 píše:.… Nechapu proc nenechali na 2106 stejnou prevodovku jako ma 2103 a jen tam nedali dif. 3,9.
Ono možná jedním z důvodů bude, že výroba modelu 2106 skončila dříve, než se začal vyrábět dif 3,9 :idea: :dontknow: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10478
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvekod Georgius » čtv úno 20, 2020 11:31

Luděk Musil píše:
uha2324 píše:.… Nechapu proc nenechali na 2106 stejnou prevodovku jako ma 2103 a jen tam nedali dif. 3,9.
Ono možná jedním z důvodů bude, že výroba modelu 2106 skončila dříve, než se začal vyrábět dif 3,9 :idea: :dontknow: . L.

Od roku 2001 se auta montovala ze stavebnic v iževské továrně Ižmaš, odkud také v roce 2006 vyjel definitivně poslední vůz. (zdroj) :-P
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4007
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvekod Viko » čtv úno 20, 2020 13:39

Škrtni výroba a dopíš dovoz. :D
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1150
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvekod Marek » čtv úno 20, 2020 20:04

uha2324 píše: Nechapu proc nenechali na 2106 stejnou prevodovku jako ma 2103 a jen tam nedali dif. 3,9.


To já chápu naprosto přesně. Když by ses podíval na grafy točivého momentu motorů 2101, 21011, 2103 a 2106, zjistil bys, že motor 2106 má nejlepší točivý moment v podstatně nižších otáčkách, než ostatní tři jmenované. Motory 2101, 21011 a 2103 mají nejvyšší točivý moment při otáčkách 3500-4000, zatímco motor 2106 kolem 3000 rpm. Proto má delší 1. až 3. rychlost, aby motor pracoval právě v tomto pásmu nižších otáček. Z věci logicky vyplývá, že by bylo záhodno prodloužit i 4. rychlost. Ovšem konstrukce převodovky to tak nějak neumožňuje, protože jak jsi sám uvedl, čtyřka je přímý převod 1:1, který není řešen přes soustavu čtyř ozubených kol, ale pouhým přímým spojením hnací a hnané hřídele. Člověk prostě nemůže mít všechno.

Nejlepší odstupňování rychlostí má podle mě, jak už jsem tu zmínil posledně, převodovka 2105, z níž poté vyšla i pětirychlostní skříň přidáním převodu páté rychlosti 0,819:1.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvekod uha2324 » čtv úno 20, 2020 20:49

no prave, nemuseli vubec menit prevodovku, stacilo jen upravit dif na 3.9 a mohli mit vsechny prevody delsi vcetne ctverky.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
uha2324
 
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvekod Marek » čtv úno 20, 2020 21:28

Rus spíš sázel na politiku jednoduchosti. Jak skládal auta? Tak, že prakticky vše bylo všude stejný, nebo se to dalo snadno zaměnit. Zatímco škodovky měly co motor, to jinou hlavu, písty, rozdělovače, karburátory, vahadla, ventily, vačky a co já vím, co dalšího, Lada měla prakticky všechno stejný. Kombinací dvou pístů a dvou klik dostali čtyři motory, hlavy stejné, vačky stejné, rozdělovače stejné (jen jiná délka hřídele, což je zaměnitelný díl), vahadla stejná, ventily stejné........... V jednoduchosti je krása.
Taktéž rozvodovky...... Slabší motory s krátkým zdvihem pístů, které potřebuji vyšší otáčky, dostaly kratší rozvodovku 4,3:1. Silnější motory s dlouhým zdvihem naopak o kousek rychlejší převod 4,1:1.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvekod Marťas » čtv úno 20, 2020 21:41

Trochu odbočím od diferáků. Marek nakousl různou délku rozdělovačů, dal by se rozdělovač z 1500/1600 použít na menší motory, kdyby se rozdělovač podložil? (čistě řečnická otázka)
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvekod Marek » čtv úno 20, 2020 22:02

Jistě. Ovšem úplně by stačilo zkrátit o kousek hřídel. Rozdíl výšky bloků je pouhých 8,8 mm. Anebo tedy vyrobit distanční kroužek o téže výšce.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvekod Marťas » pát úno 21, 2020 06:50

Marek píše:Anebo tedy vyrobit distanční kroužek o téže výšce.

Přesně to jsem měl na mysli. Kdyby nejdřív vyrobili motory o větším objemu, vsadil bych se, že by to tak udělali.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvekod Marek » pát úno 21, 2020 07:31

Vzhledem k tomu, o jaké koncepci se bavíme, bych tomu i věřil. Anebo by přímo na bloku byl vyšší nálitek.

Z mého pohledu je tahle univerzálnost a jednoduchost, variabilita (jak se dnes říká) vlastně krásná. Podívejte se na auta dneska....... Úplný opak.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvekod Luděk Musil » pát úno 21, 2020 09:01

Marek píše:… . Anebo by přímo na bloku byl vyšší nálitek.
Případně mohlo být na tom vyšším bloku osazení pro rozdělovač niž. Potom by to bylo dokonalý :idea: :D . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10478
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvekod Marek » pát úno 21, 2020 09:03

Z nás by sovětští konstruktéři neměli radost...... ;-)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvekod Luděk Musil » pát úno 21, 2020 09:07

Marek píše:Z nás by sovětští konstruktéři neměli radost...... ;-)
Proč? By se mohli více věnovat důležitějším věcem (Vodka ...) :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10478
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků