Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Moderátor: Moderátoři

Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Marek »

Já jsem vinař a nevím nevím, jestli Rus umí víno. Ovšem miluju boršč a pirohy.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Luděk Musil »

No nic - to jsme si krapet odskočili, takže zpátky k tématu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Marek »

Já měl za to, že téma jsme vyčerpali. Odpověď na otázku padla, k tomu i další důležité skutečnosti...... Tak teď už jen srandu, ne? :-)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Vašátor »

Ale vždyť stačí jen vyměnit hřídel rozdelovace. Tělo je univerzální, stejné :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Marek »

O tom jsem psal o stránku dřív.

Zeptám se ještě k tématu rozvodovek: Jak je to s předními rozvodovkami na Nivu? Jsou také v několika typech jistě. Jak jsou značené v katalogu? Zadní jsou značené jasně - 2101 (4,3:1), 2102 (4,44:1), 2103 (4,1:1) a 2106 (3,91:1). Ale jak je to s předními? Máte o tom někdo povědomí? Především Niváci.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od mušketýr »

Přední musí být stejný jako zadaní :lol:A značený sou stejně.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od mušketýr »

Ono, přiznejme si to bez mučení, kdo z Vás při montáži "nového" (spíše druhého/dalšího) diferenciálu provedl jeho zevrubnou kontrolu, přeměření a seřízení? To jako ani nemluvě o tom, že to správné seřízení je spíše uměním a nestačí na to jen cit a "hodinky"
L.[/quote]
Vizualní konrola vždycky. Kntrola vůlí nikdy. Vždy když jsem měmil dif, tak za jiný z auta ve kterém nehučel. V tom případě dle mého není kontrola vůlí třeba. co funguje bude fungovat dál. Podle mě ani Tůma nic takového nedoporučuje. Dif je v podstatě nezničitelnej a většinou ho zničí mechanici. Špatný olej, moc dotažená matice unašeče, nečistoty, špatně vymezená vůle atd. Pokud neměním ložiska a vím že nehučel tak šup tam s nim.Myslim že při pravidelné výměně oleje vydrží 350-500tis km. Možná i víc, ale to je extrém. Je jasný že driftaři se mnou souhlasit nebudou :wink:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ono je taky otazkou jestli ty novodobe oleje byt GL-5 jsou taky dostecne olejovate :-) . Tez byva ku prospechu veci pred finalnim utazenim tech osmi matic co to drzi na mostovce mit osazene obe poloosy a ve vzduchu protocene obe kola.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Marek »

mušketýr píše:Přední musí být stejný jako zadaní :lol:A značený sou stejně.

Že musí být stejný převod jako zadní, to by věděl i můj pes.

A značené stejně rozhodně nebudou, protože přední diferenciál na Nivu je úplně jiný a obal má z jiného materiálu, než je zadní. Pokud vím, tak skříň je hliníková. Proto se na to ptám.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Marek píše:O tom jsem psal o stránku dřív.

Zeptám se ještě k tématu rozvodovek: Jak je to s předními rozvodovkami na Nivu? Jsou také v několika typech jistě. Jak jsou značené v katalogu? Zadní jsou značené jasně - 2101 (4,3:1), 2102 (4,44:1), 2103 (4,1:1) a 2106 (3,91:1). Ale jak je to s předními? Máte o tom někdo povědomí? Především Niváci.....


2121-2302010 (4,3:1)
2121-2302010-10 (4,1:1)
21213-2302010 (3,9:1)
21215-2302010-20 (3,9:1)
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ten 21215 je na silnejsi poloosy?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Má jinej tvar a uchycení kvůli dieselovýmu motoru. Vnitřek je stejnej.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od mušketýr »

Marek píše:
mušketýr píše:Přední musí být stejný jako zadaní :lol:A značený sou stejně.

Že musí být stejný převod jako zadní, to by věděl i můj pes.

A značené stejně rozhodně nebudou, protože přední diferenciál na Nivu je úplně jiný a obal má z jiného materiálu, než je zadní. Pokud vím, tak skříň je hliníková. Proto se na to ptám.

Jak si přišel na to že je jinak značenej? To jsi někde viděl? Vnitřek je stejnej (nemyslím poměr, ale kola!) a tudíž je i stejně značenej. Obal , neobal. Prostě je to tak že soudruzi nacpaly zadní soukolí do hliníkového obalu a šup s ním dopředu.Nic víc v tom nehledej.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Marek »

Luděk Ondrůch píše:
Marek píše:O tom jsem psal o stránku dřív.

Zeptám se ještě k tématu rozvodovek: Jak je to s předními rozvodovkami na Nivu? Jsou také v několika typech jistě. Jak jsou značené v katalogu? Zadní jsou značené jasně - 2101 (4,3:1), 2102 (4,44:1), 2103 (4,1:1) a 2106 (3,91:1). Ale jak je to s předními? Máte o tom někdo povědomí? Především Niváci.....


2121-2302010 (4,3:1)
2121-2302010-10 (4,1:1)
21213-2302010 (3,9:1)
21215-2302010-20 (3,9:1)

Díky, Luďo, to mě zajímalo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Nulašestka »

Jinak motor 1600 diferenciál 4:1 utahá. Táhne a nechá si líbit i podtáčení. Na čtyřku jede od 60 km/h do kopce skoro vždycky. S diferenciálem byly problémy už u Fiatu 124. Jenže zesílení, které tam proběhlo, vyhovovalo tak do Lady 1500. Šestnáctka už to rozšlape. Totéž 1700. Proto je tu tolik negativních zkušeností s difem 3.9, ale záleží, na jakém je to motoru a kdo s tím jak jezdil a co vozil.
Ve 2. polovině 60. let měly výkonné osobní vozy diferenciál velký jak dnešní náklaďák (třeba Fiat Dino). Lada 1600 v tomto doplatila na unifikaci a skutečnost, že byl použit výchozí a pro tento motor nedostatečně dimenzovaný díl. Ano, pořád to pojede, ale na rozdíl od dvanáctistovky začne první kňučet. A ke všemu ty díly nezvládají dlouhodobé použití v rychlostech nad cca 120 km/h, což dá šestnáctka s prstem v nose. Byl s tím problém už na nivách exportovaných do NSR začátkem 80. let. Importér nakonec přišel na to, že se jejich majitelé nechtěli nechat zahanbit na dálnicích a při jízdách rychlostmi nad 130 km/h to na nivách odcházelo a měnili to na záruku s doporučením pomalejší jízdy.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“