Stránka 2 z 3

Re: Přestavba na LPG

PříspěvekNapsal: čtv úno 13, 2020 15:26
od Luděk Musil
Už si to nepamatuju přesně, ale na SPi jsem měl uzavírací ventil na těle reduktoru a na starších 21011 a 2103 jsem měl ventil "někde" na potrubí a mezi samotným ventilem a reduktorem bylo cca 80 cm trubky.
Ale pokud má _koprfilmtatra_ uzavírací ventil přímo na reduktoru - potom jako bych nic neřekl. L.

Re: Přestavba na LPG

PříspěvekNapsal: čtv úno 13, 2020 15:29
od Křečík Barbuška
U Ozonu mas klapky zcela zavrene a beh naprazdno reguluje raketka co bude zavrena.

Edit: Zde ma tazatel vlastne brejle pod klapkama takze mu podtlak bude vysavat reduktor, at tam bude mit jakykoliv karb. Vyborne reseni :mrgreen: .

No chtelo by to zdatneho plynare a motorare, aby tu rozlil svetlo do problematiky :-) .

Re: Přestavba na LPG

PříspěvekNapsal: čtv úno 13, 2020 17:52
od koprfilmtatra
Tak dneska mi přišly mosazné Téčka, voda tedy přepojena přímo k topení. Ani se nedivím, že to většinou zapojují na sání - tam je to hned, kdežto s tímhle jsem si hrál asi hoďku a půl. Jaký to bude mít vliv na funkci uvidíme :-).
Ekonomizér mám řešený v karburátoru pomocí elmag ventilu volnoběhu, který však neovládá původní ruská krabička, nýbrž programovatelný výstup z jednotky zapalování. Mám tedy možnost si nastavit, v jakých přesně otáčkách bude docházet k odpojení a připojení volnoběhu. Tím si myslím, že nebude problém vychytat, kdy plyn včas zapnout, aby motor nechcípl. Reduktor má elmag ventil, takže plyn se dá vypnout přímo tam, do karburátoru už pak vedou jen krátké hadice. Zkoušel jsem za jízdy z kopce plyn vypínat a zapínat ručně tlačítkem a ta reakční doba je velmi podobná jako u ventilu v karburátoru.
Mixér plynu určitě není pod klapkama, to by nefungovalo. Ačkoliv nevím, proč každý, komu jsem ten mix ukázal, tak tvrdil, že pod klapky se to dát nemůže - to má pravdu, ale on příjde těsně nad klapky, doprostřed karburátoru místo izolační podložky mezi těleso karbce a těleso klapek.

Re: Přestavba na LPG

PříspěvekNapsal: čtv úno 13, 2020 18:01
od Křečík Barbuška
Jaftak, pritom se stacilo poradne podivat na fotku. No pekne to mas zmakle. Myslim, ze zbytecne se pokouset neco ti radit vsak to mas vychytane, az, az :-) .

Edit: Snad jen jak mas reseno "nacupovani" vetsi davky plynu pred startem? Tlacitkem zvlast nebo nastavitelnym klopakem pri zapnuti plynu?

Re: Přestavba na LPG

PříspěvekNapsal: čtv úno 13, 2020 18:19
od koprfilmtatra
Sytič by měl být automatický. Takže není nutné nic mačkat, jen cca 2-3 vteřiny po sepnutí zapalování počkat a pak teprve startovat. U teplého motoru se startuje okamžitě.
Nicméně studený motor startuji vždy na benzín a za tepla chytá poměrně slušně i na ten plyn. Ale po tom, co jsem zvyknutý na seřízení motoru, kdy motor za studena i tepla startuje na brnk, tak u toho plynu je to takové...všelijaké :-). Ale na to snad časem příjdu :-).
O víkendu se ještě zkusím projet s lambda sondou a mrknu, jak je ten plyn vlastně nastavený.

Re: Přestavba na LPG

PříspěvekNapsal: čtv úno 13, 2020 18:35
od Křečík Barbuška
Takze kdyz jsi to ted zkousel za jizdy ovladat z kabiny dochazelo k pristriku plynu pri zapnuti. To ti pri ovladadani ventilu zvlast bude mozna chybet.

Ty starty na plyn jdou vychytat. V te ovladaci krabicce bude trimr na nastaveni delky privstriku.

Samozrejme je nejlepsi jizdu zacinat a koncit na benzin. Membrany maji rady kdyz jsou zaplaveny benzinem.

Nevim jestli jsem neco neprehledl, ale citis znatelny rozdil mezi brzdenim motorem se zaplym plynem a ovladacem paliv v mezipoloze?

Re: Přestavba na LPG

PříspěvekNapsal: čtv úno 13, 2020 18:57
od koprfilmtatra
Když jsem to ovládal při brzdění motorem vypínačem, tak k přivstřiku plynu podle mě nedochází, protože motor je v otáčkách, tudíž přepínač má info, že motor běží a není nutné sytit.
S tím benzínem nemám problém, jak říkáš, membrány to určitě ocení.
Rozdíl při jízdě z kopce s vypínačem v mezipoloze nebo na plyn je velmi znatelný. Pokud je plyn vypnutý, auto z kopce brzdí opravdu výrazně, pokud jedu normálně, tak jsem zvyklý už minimálně používat brzdy, prostě pustím plyn a auto zastavuje. Takže to je hlavní důvod, pročpak to řeším :-).

Re: Přestavba na LPG

PříspěvekNapsal: čtv úno 13, 2020 19:04
od Křečík Barbuška
Me prave mate, ze co jsem mel plyn v aute s Ozonem tak jsem rozdilu pri brzdeni motorem s plynem ci bez nej nezaznamenal, brzdilo to obstojne. Tez jsem o ovladani ventilu kdysi uvazoval, ale nenasel jsem pro to duvod :-) . Jednalo se tedy o seriovku. Ty mas co vlastne za karburator?

Re: Přestavba na LPG

PříspěvekNapsal: čtv úno 13, 2020 19:16
od koprfilmtatra
Karbec mám Ozon 2107, zvětšené difuzory 24/28mm, jiné osazení trysek a pár drobných úprav... :)

Re: Přestavba na LPG

PříspěvekNapsal: čtv úno 13, 2020 19:44
od Vašátor
Na plyn by to určitě také mělo startovat na brnk. Se seřízením si ještě pohrej. Každopádně styl startování na lpg je úplně jiný než na benzín. Chce si to trošku osahat. Kdysi jsme serizovali 2103 a majitel na brnk startoval s lpg i při 20ti st. pod nulou ... Což jsem trošku nechápal. Já to v mrazech startovat neuměl :-D

Re: Přestavba na LPG

PříspěvekNapsal: pát úno 14, 2020 15:18
od Jan Vaníček
I já jsem to tu psal, že v dobách dávno minulých, kdy jsem 06 používal každý den, tak jsem na benzín přepínal pouze, pokud hlásili mrazy pod 20°C. Jinak pouze plyn. Jedinou podmínkou bylo, že i když to trochu déle točilo, nepřestat, protože pak to už nechytlo :). To už se muselo přejít na benzín. A samozřejmě první kilometr to nesmělo chcípnout, protože se to pak taky blbě nahazovalo - k tomu se váže historka, kterou jsem už určitě psal, že když má žena krátce po začátku našeho vztahu s Ladou někam jela, tak ji to tady asi 500m u mostu chcíplo (musela dávat přednost), tak to tam nechala stát a už Ladu nikdy neřídila. Až teď posledních pár let, když už to je jen na benzín a slouží přes léto jako záložní vozidlo. Jinak taky si nepamatuji, že by mi to motorem na plyn nebrzdilo. Honza

Re: Přestavba na LPG

PříspěvekNapsal: pát úno 14, 2020 18:16
od koprfilmtatra
Trošku déle točit a pak nenechat chcípnout...to je alespoň pro mě uživatelsky nepříjemné. Chci sednout, nastartovat a normálně po městě jet...bez obavy, kdy to chcípne :-). Takže raději starty a první km na benzín, to mi nevadí. Dneska se mi poprvé povedl teplý start na plyn na brnk :lol:. Akorát se pak stejně musí pár sekund podržet v otáčkách, jinak chcípne.
Po přepojení hadic vody do reduktoru na topení auto drží volnoběh určitě dříve než když bylo napojeno na sání. To je pozitivní.
Já netvrdím, že auto motorem nebrzdí. Auto motorem brzdí, ale pokud se vypne přívod plynu, brzdí ještě o to více. Je to stejné jako u ekonomizéru Ozon. Bez něj taky auto brzdí motorem, ale pokud se odpojuje volnoběžná dávka paliva(ať plynu či benzínu), tak auto brzdí ještě více.

Re: Přestavba na LPG

PříspěvekNapsal: ned úno 16, 2020 17:31
od koprfilmtatra
Týdenní spotřeba 9,7l plynu, v dalším týdnu pojedu na garanční prohlídku a doladění, tak jsem zvědav :-).
Zprovoznil jsem o víkendu to odpojování plynu při brzdění motorem. Nakonec to bylo jednodušší, než jsem čekal. Stačilo relé, které přepíná mezi odpojováním plynu/benzínu podle toho, na co se jede a jinak vypínací hodnoty jsem nechal stejné jako pro benzín a bezproblému je to funkční i na plyn, nepodařilo se mi jej dostat do situace, že by po odpojeném plynu motor chcípl.
Nahodil jsem taky širokopásmovou lambdu. Při ustálené jízdě 60 na 5 jsme na lambda téměř 1, při 90 pak kolem 0,88. Přes lambda 1 to není nikdy, vždy spíše bohatší. Poměr vzduch/benzín je 14,7:1, u LPG se uvádí 15,7:1, což mi příjde jako hloupost. Směs při LPG má být chudší než benzín? I když z logiky na plyn by směs měla být bohatší..otázka kolik :-).
Problém je však volnoběh, což mi říkali i při předání auta. Tam je lambda kolem 0,7, což je prostě bohaté. Ale šroub volnoběhu je dotažený na maximum. Pokud se prý seřídí reduktor, aby byl volnoběh OK, potom to údajně ubírá výkon. Ještě to s nima proberu. Zatím se mi samotnému do toho moc zasahovat nechce, ale je mi jasné, že stejně u toho skončím :-D.

Re: Přestavba na LPG

PříspěvekNapsal: ned říj 08, 2023 12:00
od Honza854
Ahoj.

Jak ti funguje volnoběh? Mám taky reduktor at07. Provozoval jsem to s brýlemi ve filtrboxu a měl jsem to vyladěné v pohodě. Teď jsem koupil a namontoval plastový difuzor, coby izolační vložku (tak jak máš ty) a nejsem schopen rozumně nastavit volnoběh. Když šteluji na optimální bohatost, tak dosahuji vysokých volnoběžných otáček (cca 1400), jejich snížení je za cenu chudé, nebo bohaté směsi. Máš nějaký recept?



koprfilmtatra píše:Týdenní spotřeba 9,7l plynu, v dalším týdnu pojedu na garanční prohlídku a doladění, tak jsem zvědav :-).
Zprovoznil jsem o víkendu to odpojování plynu při brzdění motorem. Nakonec to bylo jednodušší, než jsem čekal. Stačilo relé, které přepíná mezi odpojováním plynu/benzínu podle toho, na co se jede a jinak vypínací hodnoty jsem nechal stejné jako pro benzín a bezproblému je to funkční i na plyn, nepodařilo se mi jej dostat do situace, že by po odpojeném plynu motor chcípl.
Nahodil jsem taky širokopásmovou lambdu. Při ustálené jízdě 60 na 5 jsme na lambda téměř 1, při 90 pak kolem 0,88. Přes lambda 1 to není nikdy, vždy spíše bohatší. Poměr vzduch/benzín je 14,7:1, u LPG se uvádí 15,7:1, což mi příjde jako hloupost. Směs při LPG má být chudší než benzín? I když z logiky na plyn by směs měla být bohatší..otázka kolik :-).
Problém je však volnoběh, což mi říkali i při předání auta. Tam je lambda kolem 0,7, což je prostě bohaté. Ale šroub volnoběhu je dotažený na maximum. Pokud se prý seřídí reduktor, aby byl volnoběh OK, potom to údajně ubírá výkon. Ještě to s nima proberu. Zatím se mi samotnému do toho moc zasahovat nechce, ale je mi jasné, že stejně u toho skončím :-D.

Re: Přestavba na LPG

PříspěvekNapsal: ned říj 08, 2023 12:08
od Vašátor
Jen věcná, plastovy difuzor máš pod klapkou nebo nad?