Přestavba na LPG
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Přestavba na LPG
Jelikož ročně najezdím cca.25-30tis.km začal jsem přemýšlet nad přestavbou na LPG. Vím, že motory Lada nemají problém s fungováním na LPG, ale jinak je to pro mě něco úplně nového a nemám zdání co a jak. Jaké máte zkušenosti s provozem LPG v žigulíku? Zdejší témata jsem si již pročetl.
Jaký systém je nejvhodnější? Našel jsem takovýto mixér přímo pro Ozon - má někdo zkušenost? Bude fungovat(volnoběžný systém na LPG)? Případně jaký mixer je nejvhodnější?
Chci, aby motor fungoval jak na benzín, tak na plyn - je to reálné odladit, aby to šlo pěkně i na plyn? Jak velká nádrž vejde do kufru na schůdek? Plnění lze dát k víčku nádrže? Lze při brždění motorem odpojovat LPG jako ekonomizér u karburátoru? Pokud s benzínem jezdím průměr 8l, kolik plynu si vezme?
Ve svodech mám místo na lambdu a v hadici místo na snímač teploty vody - lze to využít pro pokrokovější systém LPG?
Jaký systém je nejvhodnější? Našel jsem takovýto mixér přímo pro Ozon - má někdo zkušenost? Bude fungovat(volnoběžný systém na LPG)? Případně jaký mixer je nejvhodnější?
Chci, aby motor fungoval jak na benzín, tak na plyn - je to reálné odladit, aby to šlo pěkně i na plyn? Jak velká nádrž vejde do kufru na schůdek? Plnění lze dát k víčku nádrže? Lze při brždění motorem odpojovat LPG jako ekonomizér u karburátoru? Pokud s benzínem jezdím průměr 8l, kolik plynu si vezme?
Ve svodech mám místo na lambdu a v hadici místo na snímač teploty vody - lze to využít pro pokrokovější systém LPG?
-
- Příspěvky: 1096
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Přestavba na LPG
Já měl 20let LPG v 06, byl tam OZON první generace, tedy bez té krabičky. Jezdilo to dobře na obě paliva, spotřeba plynu byla ca 10l. Osobně bych nevymýšlel žádné "sofistikované" nesmysly, a nechal to na klasické nechanické bázi. V podstatě jsem jezdil jen na plyn, do -20 jsem na plyn i startoval. Nepotřebuješ tudíž žádnou lambdu ani teplotní čidlo. Nádrž mezi podběhy byla na 40 L. Kde bude plnění je asi jen o domluvě a připravaném držáku. U Berlinga je taky pod víčkem, drobnou nevýhodou je, že se pro tankování musí našroubovat redukce. Mohu příležitostně vyfotit. Honza
Re: Přestavba na LPG
Já měl mezi podběhy nádrž na 55 litrů. Jinak souhlas, nevymýšlet něco, co je třicet let vymyšleno a prostě nechat namontovat to nejjednodušší, co je. Já měl systém BRC s brejlemi nad karburátorem ve filtru a nikdy jsem neměl sebemenší problém. Jeden škrtící šroub a za ním rozdvojka na dvě hadičky k brejlím. Prosté, jednoduché, u Lady maximálně funkční.
Doporučuji vyhodit papírovou hadici nasávání teplého vzduchu od výfuku do filtru, protože plyn musí mít studený vzduch, a sání trvale otočit na zimu. Při otočení na léto motor při dojíždění do křižovatky po vyřazení rychlosti měl tendence chcipnout, takže trvale na zimu, ovšem bez papírové hadice.
Na svíčky menší odtrh, doporučuji 0,50 mm, a měnit svíčky po 10000 km. Nedávat žádné "speciální" , ale úplnou klasiku. Mně to nejlíp chodilo na LR15YC.
Při provozu na plyn lze zvýšit předstih, díky vysokému oktanovému číslu je to žádoucí. Když se to neudělá, nejede to tak dobře a v létě se to do kopců hřeje.
Doporučuji vyhodit papírovou hadici nasávání teplého vzduchu od výfuku do filtru, protože plyn musí mít studený vzduch, a sání trvale otočit na zimu. Při otočení na léto motor při dojíždění do křižovatky po vyřazení rychlosti měl tendence chcipnout, takže trvale na zimu, ovšem bez papírové hadice.
Na svíčky menší odtrh, doporučuji 0,50 mm, a měnit svíčky po 10000 km. Nedávat žádné "speciální" , ale úplnou klasiku. Mně to nejlíp chodilo na LR15YC.
Při provozu na plyn lze zvýšit předstih, díky vysokému oktanovému číslu je to žádoucí. Když se to neudělá, nejede to tak dobře a v létě se to do kopců hřeje.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1096
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Přestavba na LPG
V podstatě doplněno a měl jsem to stejně včetně systému. Ta nádrž menší byla, protože jsem nechtěl, aby mi zasahovala do kufru. Plnilo se max 42l, větší tam určitě jde dát. H
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: Přestavba na LPG
Díky všem za informace, montáž LPG již proběhla. Systém italský Tomasetto, mixér ruský, který se dává místo izolační podložky do karburátoru. Přestavba mě vyšla na 14 500,-, nádrž má 50l, dělali mi to v Zubří. Montáž je udělaná pěkně, auto po předání funguje bez nějakých extra problémů. Starty na benzín,1-2km na benzín, pak přepínám plyn. Na LPG drží spolehlivě volnoběh až někdy po 3-4km. Výkon naprosto totožný s benzínem, v nižších otáčkách funguje lépe na plyn. Spotřeba běžný týden město + okrsky 10l, dálnice v plném obsazení auta rychlostí 140km/h si vzal 12l plynu. Zatím spokojenost .
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: Přestavba na LPG
Ještě dotaz - vyhřívání reduktoru mám napojeno na hadici ze sání. Může to být důvod, proč trvá ty 3-4km než drží volnoběh i na plyn? Že se pomalu ohřívá reduktor?
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11031
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Přestavba na LPG
Ten prurez je tam mensi. Co jsem videl tak se vyhrivani reduktoru dava paralelne k topeni. Kde mas reduktor? Ja ho mel, az pred rozdelovacem a ty dlouhe hadice byly dost znat. Prohrato bylo kolikrat i mnohem pozdeji jak u tebe a co chvila bylo potreba hrat si se sroubem na reduktoru. Jinak spotrebu mas trosku vyssi, ale na zimu to jeste jde. Se mnou vydrbalo plastove rozvidleni pred brylemi co melo pro kazdou komoru zvlast sroub. Jak se to mackalo tak to doslo to stavu, ze jsem jel dalnicu za 16. Pak jsem nahodil rozvidleni kovove od BRC s jednim sroubem a najednou to jezdilo mezi 9 a 10 i kdyz jsem to honil po dalnici. Jo to byly casy kdyz se vzalo plynu za 500 a jezdilo na to mesic .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Přestavba na LPG
Většina montážníků LPG si zapojení výhřevu reduktoru zjedoduší právě zapojením do smyčky výhřevu sání. Nicméně je to špatně. Nejen že se pomaleji ohřívá, než smyčka topení, ale má rovněž mnohem menší průtok. Dělá to problémy. Doporučuju zapojit paralelně k topení.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1382
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba na LPG
U tohohle auta se vyšší spotřebě nedivím.
U sedanu se mi zda zástavba LPG jaksi lepší než u kombi. (Tam leda tak místo rezervy, ale kam pak s ní?)
Přeji hodně levněji ujetých kilometrů.
U sedanu se mi zda zástavba LPG jaksi lepší než u kombi. (Tam leda tak místo rezervy, ale kam pak s ní?)
Přeji hodně levněji ujetých kilometrů.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Přestavba na LPG
Jak velkou máš bombu? Přijde mi, že ti trčí do prostoru míň, než mně
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: Přestavba na LPG
Bomba je 50l a vyčnívá jen kousek přes zadní schod....
Jinak reduktor mám větší než obvykle, protože je typ do 100 koní a já mám typ do 140 koní...
Ještě musím vyzkoušet zprovoznit odpojování plynu při brzdění motorem. Nejde mi ani tak o úsporu, jako spíš o to, že dvoulitr při odpojeném palivu brzdí úplně úžasně a teď na plynu mi to chybí.
Jinak reduktor mám větší než obvykle, protože je typ do 100 koní a já mám typ do 140 koní...
Ještě musím vyzkoušet zprovoznit odpojování plynu při brzdění motorem. Nejde mi ani tak o úsporu, jako spíš o to, že dvoulitr při odpojeném palivu brzdí úplně úžasně a teď na plynu mi to chybí.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10491
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba na LPG
Předpokládám, že tento problém budeš řešit vypínáním elmag. ventilu plynu. V tom případě by jsi měl popřemýšlet o čase zpoždění = za jak dlouho bude reduktor následkem vypnutí přívodu bez plynu. Záleží na délce potrubí mezi ventilem a reduktorem.koprfilmtatra píše:...
Ještě musím vyzkoušet zprovoznit odpojování plynu při brzdění motorem. … .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11031
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Přestavba na LPG
Ventil byva rovnou na reduktoru, ni? Ale i tak to bude myslim chodit blbe. Pokud tam budes mit Ozona s funkcnim ekonomizerem tak ti to bude sporit i na plyn. Teda ja mel pocit, ze tomu tak bylo. Snad jsem nenapsal strasnou kravinu .
Nicmene ty tam mas kvuli velkemu motoru asi neco lepsiho, ni?
Nicmene ty tam mas kvuli velkemu motoru asi neco lepsiho, ni?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Přestavba na LPG
Plyn jde jinudy než benzín, takže ekonomizér asi nepomůže, né?
Funguje odpojení plynu při brzdění motorem u vstřikovacích LPG systémů?
Funguje odpojení plynu při brzdění motorem u vstřikovacích LPG systémů?
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...