Přestavba na LPG

Moderátor: Moderátoři

Přestavba na LPG

Příspěvekod koprfilmtatra » stř led 01, 2020 11:47

Jelikož ročně najezdím cca.25-30tis.km začal jsem přemýšlet nad přestavbou na LPG. Vím, že motory Lada nemají problém s fungováním na LPG, ale jinak je to pro mě něco úplně nového a nemám zdání co a jak. Jaké máte zkušenosti s provozem LPG v žigulíku? Zdejší témata jsem si již pročetl.
Jaký systém je nejvhodnější? Našel jsem takovýto mixér přímo pro Ozon - má někdo zkušenost? Bude fungovat(volnoběžný systém na LPG)? Případně jaký mixer je nejvhodnější?
Chci, aby motor fungoval jak na benzín, tak na plyn - je to reálné odladit, aby to šlo pěkně i na plyn? Jak velká nádrž vejde do kufru na schůdek? Plnění lze dát k víčku nádrže? Lze při brždění motorem odpojovat LPG jako ekonomizér u karburátoru? Pokud s benzínem jezdím průměr 8l, kolik plynu si vezme?
Ve svodech mám místo na lambdu a v hadici místo na snímač teploty vody - lze to využít pro pokrokovější systém LPG?

:)
Přílohy
s-l1600.jpg
koprfilmtatra
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: Přestavba na LPG

Příspěvekod Jan Vaníček » ned led 05, 2020 18:57

Já měl 20let LPG v 06, byl tam OZON první generace, tedy bez té krabičky. Jezdilo to dobře na obě paliva, spotřeba plynu byla ca 10l. Osobně bych nevymýšlel žádné "sofistikované" nesmysly, a nechal to na klasické nechanické bázi. V podstatě jsem jezdil jen na plyn, do -20 jsem na plyn i startoval. Nepotřebuješ tudíž žádnou lambdu ani teplotní čidlo. Nádrž mezi podběhy byla na 40 L. Kde bude plnění je asi jen o domluvě a připravaném držáku. U Berlinga je taky pod víčkem, drobnou nevýhodou je, že se pro tankování musí našroubovat redukce. Mohu příležitostně vyfotit. Honza
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Přestavba na LPG

Příspěvekod Marek » ned led 05, 2020 19:21

Já měl mezi podběhy nádrž na 55 litrů. Jinak souhlas, nevymýšlet něco, co je třicet let vymyšleno a prostě nechat namontovat to nejjednodušší, co je. Já měl systém BRC s brejlemi nad karburátorem ve filtru a nikdy jsem neměl sebemenší problém. Jeden škrtící šroub a za ním rozdvojka na dvě hadičky k brejlím. Prosté, jednoduché, u Lady maximálně funkční.
Doporučuji vyhodit papírovou hadici nasávání teplého vzduchu od výfuku do filtru, protože plyn musí mít studený vzduch, a sání trvale otočit na zimu. Při otočení na léto motor při dojíždění do křižovatky po vyřazení rychlosti měl tendence chcipnout, takže trvale na zimu, ovšem bez papírové hadice.

Na svíčky menší odtrh, doporučuji 0,50 mm, a měnit svíčky po 10000 km. Nedávat žádné "speciální" , ale úplnou klasiku. Mně to nejlíp chodilo na LR15YC.
Při provozu na plyn lze zvýšit předstih, díky vysokému oktanovému číslu je to žádoucí. Když se to neudělá, nejede to tak dobře a v létě se to do kopců hřeje.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Přestavba na LPG

Příspěvekod Jan Vaníček » ned led 05, 2020 22:04

V podstatě doplněno a měl jsem to stejně včetně systému. Ta nádrž menší byla, protože jsem nechtěl, aby mi zasahovala do kufru. Plnilo se max 42l, větší tam určitě jde dát. H
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Přestavba na LPG

Příspěvekod koprfilmtatra » ned úno 09, 2020 17:05

Díky všem za informace, montáž LPG již proběhla. Systém italský Tomasetto, mixér ruský, který se dává místo izolační podložky do karburátoru. Přestavba mě vyšla na 14 500,-, nádrž má 50l, dělali mi to v Zubří. Montáž je udělaná pěkně, auto po předání funguje bez nějakých extra problémů. Starty na benzín,1-2km na benzín, pak přepínám plyn. Na LPG drží spolehlivě volnoběh až někdy po 3-4km. Výkon naprosto totožný s benzínem, v nižších otáčkách funguje lépe na plyn. Spotřeba běžný týden město + okrsky 10l, dálnice v plném obsazení auta rychlostí 140km/h si vzal 12l plynu. Zatím spokojenost :-).
koprfilmtatra
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: Přestavba na LPG

Příspěvekod koprfilmtatra » pon úno 10, 2020 20:13

Ještě dotaz - vyhřívání reduktoru mám napojeno na hadici ze sání. Může to být důvod, proč trvá ty 3-4km než drží volnoběh i na plyn? Že se pomalu ohřívá reduktor? :-)
koprfilmtatra
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: Přestavba na LPG

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon úno 10, 2020 20:29

Ten prurez je tam mensi. Co jsem videl tak se vyhrivani reduktoru dava paralelne k topeni. Kde mas reduktor? Ja ho mel, az pred rozdelovacem a ty dlouhe hadice byly dost znat. Prohrato bylo kolikrat i mnohem pozdeji jak u tebe a co chvila bylo potreba hrat si se sroubem na reduktoru. Jinak spotrebu mas trosku vyssi, ale na zimu to jeste jde. Se mnou vydrbalo plastove rozvidleni pred brylemi co melo pro kazdou komoru zvlast sroub. Jak se to mackalo tak to doslo to stavu, ze jsem jel dalnicu za 16. Pak jsem nahodil rozvidleni kovove od BRC s jednim sroubem a najednou to jezdilo mezi 9 a 10 i kdyz jsem to honil po dalnici. Jo to byly casy kdyz se vzalo plynu za 500 a jezdilo na to mesic :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Přestavba na LPG

Příspěvekod Vašátor » pon úno 10, 2020 21:37

Většina montážníků LPG si zapojení výhřevu reduktoru zjedoduší právě zapojením do smyčky výhřevu sání. Nicméně je to špatně. Nejen že se pomaleji ohřívá, než smyčka topení, ale má rovněž mnohem menší průtok. Dělá to problémy. Doporučuju zapojit paralelně k topení.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9310
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Přestavba na LPG

Příspěvekod koprfilmtatra » úte úno 11, 2020 19:58

O víkendu to zkusím předělat na ty hadice topení a uvidím :-).
Přílohy
110220207744.jpg
110220207743.jpg
110220207741.jpg
110220207740.jpg
koprfilmtatra
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: Přestavba na LPG

Příspěvekod Panthymaeus (Honza) » úte úno 11, 2020 21:29

U tohohle auta se vyšší spotřebě nedivím. :)

U sedanu se mi zda zástavba LPG jaksi lepší než u kombi. (Tam leda tak místo rezervy, ale kam pak s ní?)
Přeji hodně levněji ujetých kilometrů. ;)
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
 
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha

Re: Přestavba na LPG

Příspěvekod Marťas » úte úno 11, 2020 22:44

Jak velkou máš bombu? Přijde mi, že ti trčí do prostoru míň, než mně :)
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Přestavba na LPG

Příspěvekod koprfilmtatra » stř úno 12, 2020 19:17

Bomba je 50l a vyčnívá jen kousek přes zadní schod....
Jinak reduktor mám větší než obvykle, protože je typ do 100 koní a já mám typ do 140 koní...
Ještě musím vyzkoušet zprovoznit odpojování plynu při brzdění motorem. Nejde mi ani tak o úsporu, jako spíš o to, že dvoulitr při odpojeném palivu brzdí úplně úžasně a teď na plynu mi to chybí.
koprfilmtatra
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: Přestavba na LPG

Příspěvekod Luděk Musil » čtv úno 13, 2020 10:32

koprfilmtatra píše:...
Ještě musím vyzkoušet zprovoznit odpojování plynu při brzdění motorem. … .
Předpokládám, že tento problém budeš řešit vypínáním elmag. ventilu plynu. V tom případě by jsi měl popřemýšlet o čase zpoždění = za jak dlouho bude reduktor následkem vypnutí přívodu bez plynu. Záleží na délce potrubí mezi ventilem a reduktorem.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10478
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Přestavba na LPG

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv úno 13, 2020 15:01

Ventil byva rovnou na reduktoru, ni? Ale i tak to bude myslim chodit blbe. Pokud tam budes mit Ozona s funkcnim ekonomizerem tak ti to bude sporit i na plyn. Teda ja mel pocit, ze tomu tak bylo. Snad jsem nenapsal strasnou kravinu :rabbit: .

Nicmene ty tam mas kvuli velkemu motoru asi neco lepsiho, ni?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Přestavba na LPG

Příspěvekod Mičun » čtv úno 13, 2020 15:20

Plyn jde jinudy než benzín, takže ekonomizér asi nepomůže, né?

Funguje odpojení plynu při brzdění motorem u vstřikovacích LPG systémů?
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Uživatelský avatar
Mičun
 
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků