Výměna oleje

Moderátor: Moderátoři

Re: Výměna oleje

Příspěvekod Vašátor » stř kvě 29, 2019 21:53

Olejový filtr doporučuji vyšroubovat do pytlíku. Pak veškerý olej vyteče do pytlíku a ne na motor a okolo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9303
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje

Příspěvekod Teepee » čtv kvě 30, 2019 08:19

Luděk Musil píše:...Obzvláště při zpětné montáži výpustného šroubu nezapomínáme na to, že šroub má kónusový tvar (nepoužívá se žádné těsnění ani silikon) a dotahovací moment je také nízký … teď jsem hledal v Tůmovi a nenašel :cry: ale rozhodně to není víc, než nějakých 30 Newtonů. L.
Tak, moment není uveden. Utahoval jsem 15, max 20Nm s ohledem na konický tvar a pnutí, které konus v kroužku vytvoří.
Vypouštěcí šrouby jsou namáhané jen vibracemi a teplotní dilatací, tak nějaké to předpětí mít musí, ale obzvlášt do hliníkových van je dobré to nepřehánět a 30Nm je maximum. Mělo by stačit 20-25Nm, nejlépe vyžíhaný měděný kroužek a k tomu trochu citu :wink:
A imbus je ta diskutovaná 12ka. Pořizoval jsem ořech, abych to mohl zkusit tím momenťákem. 8)
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Výměna oleje

Příspěvekod Luděk Musil » čtv kvě 30, 2019 09:06

Lada, tedy aspoň klasika hliníkovou vanu nemá, takže tohleto je obecná formule
Teepee píše:..., ale obzvlášt do hliníkových van je dobré to nepřehánět a 30Nm je maximum. Mělo by stačit 20-25Nm, nejlépe vyžíhaný měděný kroužek a k tomu trochu citu :wink:
Měsíc zpátky jsem měnil na švagrově krátkým F-Focus a tam je klasika 8 závit, šroub s integrovanou širokou podložkou a 1 mm vysoké gumové těsnění, které se má při každé výměně oleje dávat nové. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Výměna oleje

Příspěvekod Teepee » čtv kvě 30, 2019 09:51

Ano, já to napsal blbě, moje poznámka o hliníkových vanách je obecná formule o utahovacím stropu 30Nm. Ke klasické LADĚ to nepatří.
To proto, že jsem si nedávno měnil olej na Octavii 1,6TDi (motor CLHA) a kroužek nesnímatelný, tak tam zůstal, utáhl jsem 20Nm, pak přitáhl k 25Nm a pak ověřil, že se to na 30Nm ani nehne. Kroužek už byl sedlý. Ono je taky utahovat a utahovat, když to před utažením procvakneš a pak táhneš pomalu, (nebo dokonce s přerušením) je moment o něco menší, než když to nastavíš a rovnou utáhneš hupem. (což to druhé je myslím správný postup a taky se ohybové momenťáky kalibrují, neb se jim unavuje ta pružina vevnitř).
Ale tak měníme olej, ne hlavu, a ještě u LADY, kde je nejspíš moment stanoven délkou toho originálního klíče, dvěma panáky vodky a medvědem za zadkem žebrajícím o svačinu :lol: :wink:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Výměna oleje

Příspěvekod ekology2k » úte led 26, 2021 19:02

Ahojte,
aký olej a olejový filter mám použiť do mojho Chevy NIva 2123?
ekology2k
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob led 16, 2021 15:08

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků