Stránka 1 z 2

Hlavní válec spojky - Těsnění

PříspěvekNapsal: úte úno 12, 2019 12:08
od kartar
Ahoj,
protože mi trochu sákla spojka, tak jsem o víkendu měnil oba spojkové válce a překvapilo mě, že původní hlavní válec byl na přepážce motoru oplácán hmotou připomínající medvědí hovno. Na první pohled to vypadá jako by se ve fabrice sekly, vyřízli trochu větší otvor do přepážky motoru a takhle kulantně to vyřešili. Kolem místa byla obmotaná i nějaká historická plomba, či co :rolleyes:

Setkal jste se s tím už někdo? Teď mám dilema jestli oplácat nebo neoplácat a popř. čím. Vím, že nad HSV je umístěn odtok z prostoru motoru stěračů, ale nedokážu posoudit jak moc tamtudy za deště teče.

Dík za rady

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

PříspěvekNapsal: úte úno 12, 2019 12:45
od Jan Vaníček
Samozřejmě zatěsnit. H

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

PříspěvekNapsal: úte úno 12, 2019 12:58
od Luděk Musil
Jde o to, že když to není zatěsněný (je to přeci jen přesný obrobek proti plechu), tak je možnost zatečení do interiéru. Jiný důvod nehledej. L.
PS: čertovo či medvědí hovno se jmenuje Elastoplast.

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

PříspěvekNapsal: úte úno 12, 2019 13:20
od kartar
Dík za rychlé odpovědi. Zarazilo mě jen, že se o tomhle dotěsnění nepíše v žádné literatuře ani dílenské příručce. Kdybych okolo toho válce neměl díru jak do vrat, tak bych čekal nějakou gumovou podložku. No před čtyřiceti lety tohle asi nikdo neřešil.

Nějaký osvědčený prostředek? Z důvodu opětovného odstranění se mi silikon moc dávat nechce.

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

PříspěvekNapsal: úte úno 12, 2019 13:41
od Teepee
Před 40ti lety? V Nivě z roku 2010 to bylo taky. 8)

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

PříspěvekNapsal: úte úno 12, 2019 14:17
od kartar
Dobrý dobrá,
nechtěl jsem nikoho urazit. Rus musí mít zkrátka vždycky něco extra :D. Našel jsem tu nějakou starou diskuzi, a ačkoliv by mě nenapadlo to patlat na auto, mělo by to být asi tohle:

https://www.barvylakyjanu.cz/medvedi-h- ... udal-600ml

nebo

https://www.liqui-moly.cz/lepeni-a-tesn ... -1508.html

Tak jdu nakupovat :mrgreen:

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

PříspěvekNapsal: úte úno 12, 2019 16:39
od Jimmi
Do auta to chce tmel s inhibitorem koroze, nejlépe.

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

PříspěvekNapsal: úte úno 12, 2019 21:21
od Vašátor
"Medvědí hovno" najdeš u Žigulíka na mnoha místech. Krom spojkového a brzdového válce jsou jím těsněné i spoje blatníků, motorové stěny, gumové přepážky v podběhu, spoje zadních blatníků a vaniček, všechny plastové příchytky pod lištami, atd., atd.

Silikon v žádném případě nepoužívat, je kyselý a podporuje korozi.

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

PříspěvekNapsal: úte úno 12, 2019 22:48
od Cory
Keby len v zigulikoch...aj v Priore mam medvedie hovno v rohoch pod palubovkou....len casom cez neho zacalo zatekat. Zrovna cez vikend som to zatmelil butylenovym tmelom, neviem ci to pomoze a ako to vydrzi. Predtym som to zatmelil karosarskym tmelom na zvary a spoje, no ten nebol tak pruzny ako medvedie hovno, praskol a zacalo zatekat znovu.

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

PříspěvekNapsal: ned úno 24, 2019 18:29
od kartar
Tak po dnešku snad přetěsněno. Nakonec jsem použil zmiňovaný tmel na bázi polybutenu. Je to levné a pracuje se s tím relativně dobře. Ale teda řeknu Vám, ve fabrice asi dobrý, ale patlat ten tmel zespod HSV a ze strany posilovače brzd, zkrátka lahůdka. Lepí to jak ho.no a díky skvělému přístupu je tmel všude, jen ne tam kde má být. Výsledek vypadá trošku jako když si děti patlají bábovičky, ale účel světí prostředky :D

Občas se skláním nad těmi, kdo tohle má dobrovolně jako zaměstnaní.

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

PříspěvekNapsal: pon úno 25, 2019 14:07
od Jan Vaníček
Pokud jsi to patlal již namontované na autě, tak to je samozřejmě špatně a práce k ničemu. Pokud se to napatlé na nenamontováný válec - tak správně, potom je to OK. Honza

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

PříspěvekNapsal: pon úno 25, 2019 15:24
od kartar
Jan Vaníček píše:Pokud jsi to patlal již namontované na autě, tak to je samozřejmě špatně a práce k ničemu. Pokud se to napatlé na nenamontováný válec - tak správně, potom je to OK. Honza

To jsi mě tedy moc nepotěšil. Nechtělo se mi to znovu rozebírat a odvzdušňovat, takže jsem to samozřejmě dělal na autě, jak jinak :shock:. Inu za blbost se platí.

Takže jen pro jistotu. Vyndat válec z auta, udělat housenku tmelu na okraj dosedací plochy, vrazit na auto a v rámci možností uhladit?

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

PříspěvekNapsal: úte úno 26, 2019 12:33
od Jan Vaníček
Pokud už to máš nějak udělané a napatlané, tak bych to asi nechal, já jen psal o tom, jak se to má dělat, aby to bylo technologicky snažší :). Honza

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

PříspěvekNapsal: stř úno 27, 2019 07:34
od Luděk Musil
Ale pokud jsi S-M a máš sebemrskačské touhy, tak si to klidně dej dokolečka ještě jednou :P :P :P . L.

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

PříspěvekNapsal: stř bře 06, 2019 11:53
od kartar
Teď na to nějak není čas, ale možná to časem pro dobrý pocit předělám :finga:
Jsem si bláhově myslel, že staré válce zrepasuju a uschovám na příští výměnu. Po vytažení z ultrazvuku jsem ale zamýšlený postup musel malinko přehodnotit. Takže podceňovat výměnu brzdové kapaliny 40 let se rozhodně nevyplácí :drinkers: