Stránka 3 z 3

Re: Membrána AC pumpy - upozornění

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2020 12:44
od valda1971
Dusan píše:Ale zase bude pekny cisty :D

To ano a dát jej do vitríny :mrgreen: K jinému nebude :(

Re: Membrána AC pumpy - upozornění

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2020 20:53
od Vašátor
Dnes již lze běžně sehnat membránu s horním plátnem odolávajícím bioethanolu. Výrobce ani prodejce neporadím, ale pozná se podle toho, že je horní plátno z jiného materiálu.
Provozovat motor na směsi oleje s benzínem je na zničení motoru.

Re: Membrána AC pumpy - upozornění

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2020 21:59
od Viko

Re: Membrána AC pumpy - upozornění

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2020 22:17
od Vašátor
Viko píše:https://autodielygafa.sk/tecdoc/lada/1200-1600/1200-ls-2101/palivove-cerpadlo/palivove-cerpadlo/3041/172062



Jen podotknu, nemá to ruční pumpičku.

Re: Membrána AC pumpy - upozornění

PříspěvekNapsal: čtv pro 10, 2020 08:30
od Teepee
Verva Ethanol neobsahuje, viz např. https://www.aeroweb.cz/clanky/7098-grou ... ni-letadel

Re: Membrána AC pumpy - upozornění

PříspěvekNapsal: úte zář 14, 2021 16:34
od Sid
Mikeš píše:Mám Pierburg rok a půl namontovaný, v rámci aftermarketu je to asi nejspolehlivější řešení od předního dodavatele(příruba se neprohýbá, okolo nátrubků nic neuniká, membrány by měly být stavěné na ekolihobenzín).
Ale hlavní nevýhoda je bohužel v tom že nemá páčku pro ruční dočerpávání paliva.
Tudíž po delším stání je třeba buď potýrat startér s baterkou, nebo nelenit a stříknout trocha benzínu do karburátoru, taky je možnost namontovat ruční pumpičku ,,balónek" do série s čerpadlem, která nevýhodu ručního čerpání odstraňuje.

A ten balónik ti biozložka rozleptá ešte možno skôr, ako aj membránu. :mrgreen: Už som to v praxi videl.

Re: Membrána AC pumpy - upozornění

PříspěvekNapsal: úte zář 14, 2021 17:10
od Sid
Nulašestka píše:Takže půjde o benzinové podávací čerpadlo paliva (akcelerační pumpička má rovněž membránu) a modří už vědí, že dneska se dá jít už jen cestou původních membrán ze zásob, nebo cestou Pierburgu a podobně kvalitního aftermarketu, v extrému přestavbou na elektriku.
DoDo v podobě podlepení matičky je bohužel standard...


Musím si zaklopať. Popravde nikdy som nepodliepal matičku a ani nič podobného. Jednoducho som kúpil membránu, skontroloval, či je tá matička z výroby dotiahnutá a šlo to bez problému. Pred 4 rokmi sme jednému známemu pri oprave jeho 21011 nahodili membránku s vrchným plátnom odolávajúcim biozložke. Kúpené Corym na Ukrajine. ( pozná sa, že horné plátno je také oranžovo-červené a spodné dve hnedé). Ležala pár rokov na povale medzi novými nd na Ladu, potom namontovaná. Pán jazdil minimálne, tankoval 95ku s biozložkou a minulý rok cca takto nieako som mu ju menil, lebo sa už horné plátno predrelo a kvapkal benzín zboku, cez otvor v plastovej podložke. Spodné plátna tesnili a do oleja nič nešlo. Vydržalo to teda 3 roky, čo je na dané podmienky celkom slušné.

Na bielej 2102, ktorú sme mali niekoľko rokov na jazdenie do hory sme membránu vymenili raz a prežila niekoľko rokov a vlastne auto sa vyradilo a stále bola dobrá.

Na svojej 2101 som menil membránu v roku 2018 na prelome september/október. Použil som zo zásob kúpenú v klasickej predajni nd. 3 hnedé membránky. Nič extra. Tak isto kontrola dotiahnutia a montáž. 2101 jazdila sporadicky, avšak som tankoval 98 alebo 100 oktánový benzín, kde je biozložky pomenej. Tento rok, ako som mal v marci s 2101 nehodu, som odstavil a len sporadicky preštartovávam. Membrána je stále v poriadku. Sú to skoro 3 roky prevádzky.

Momentálne pokukujem po aditíve na “stabilizáciu” benzínu, ktoré by malo odbúrať problémy s biozložkou, tak uvidíme, čo prinesie jeho použitie v praxi.