Nazdar!
Chcel by som poprosit o radu: na Lade 2101/1200 (BA + LPG) pocas jazdy na benzin v cca. 70 km/h zacal motor nahle vynechavat, prepol som palivo na LPG, ale znizeny vykon uz zostal, taktiez horsi volnobeh (chod na 3 valce) a pri volnobehu cyklicky pocutelny syciaci zvuk (znie to ako unikanie kompresneho tlaku, najlepsie to pocut z pravej strany v smere jazdy, teda pri sacom/vyfukovom potrubi). Po prichode domov som este na zohriatom motore zmeral kompresiu s nasledovnymi hodnotami: 11-11,5-4-11 barov, teda strata kompresie na 3. valci. Do valca som vstrekol cca. 3 ml oleja a rozotrel ho par otackami startovacou klukou, nasledne zmerana kompresia bola rovnaka (4 bary), takze piestne kruzky by mali byt v poriadku. Predpokladal som teda (aj vzhladom na prevadzku na LPG) podpaleny alebo zaklepany vyfukovy ventil a zmeral som volu ventilov (to uz pri studenom motore), ta vsak bola na vsetkych ventiloch v poriadku (0,15 mm).
A teraz par otazok: prichadza do uvahy podpaleny vyfukovy ventil aj pri normalnej voli ventilu? Prejavilo by sa to takouto nahlou stratou kompresie? Pripadne o aku inu zavadu moze ist (napr. prasknute tesnenie pod hlavou prepustajuce kompresny tlak)? Co este mozem zistit/diagnostikovat a presnejsie urcit zavadu bez rozoberania motora/demontaze hlavy valcov?
Dakujem za rady!