Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

Moderátor: Moderátoři

AndrewDob
Příspěvky: 8
Registrován: pát črc 13, 2018 21:58

Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

Příspěvek od AndrewDob »

Zdravím všechny členy tohoto klubu.
Jsem tady novej , několik večeru prohledávám téma a rozhodl jsem vytvořit nové téma.
Rozhodl jsem si pořídit 2101 z motorem 1200 na lpg . Chci tam dat 1700 a jine zajimavosti.
Zajímá mě jak budou se tvářit na STK a to při mereni emisí kde koukají na typ motoru ? Typ motoru je vyřazen na identifikační ploše u filtru ,ale i ve tvaru odlitků v oválu. Tohle všechno vím.
Motor budu měnit na UA a to tak ze přijedu tam s 1200 odjedu s 1700.
Otázka jak legálne (po silnicich) jezdit z motorem 1.7 aniž bych musel co 2 roky jezdit na ua a měnit motor?
Především jak to reseji majitele co 1.7 tam už mají.
Děkuji všem.
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

Příspěvek od Yellow01 »

Musíš si najít EK a STK, kde je ani nenapadne, aby hledali něco jaky typ motoru. Pokud přestavíš 1700 na karburátor, tak to na pohled od 1200 nikdo nepozná, když nebudu brát v potaz barvu motoru, která jde jednoduše přelakovat. Nebo můžeš ten nálitek s typem motoru ubrousit, pak nepozná už nikdo nic.
Dneska už se nekontroluje číslo motoru, motor se ani nefotí, takže není důvod se vůbec kolem něj plazit a hledat nějakej nálitek s typem. To dělají akorát tam, kde se vyžívají v buzerování lidí. Tam, kde dělají normální lidi, si motoru ani nevšimnou. Auto musí bzdit, mít v pořádku podvozek, svítit, nebýt shnilé. To jsou podmínky pro získání známky, ne hledat na každém autě nějakou veš, za kterou by mohli majitele buzerovat nebo rovnou vyhodit. Alespoň tady u nás na jihu Čech.
Uživatelský avatar
robjan
Příspěvky: 110
Registrován: úte lis 28, 2017 10:24
Bydliště: Praha

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

Příspěvek od robjan »

Yellow01 píše:Musíš si najít EK a STK, kde je ani nenapadne, aby hledali něco jaky typ motoru. Pokud přestavíš 1700 na karburátor, tak to na pohled od 1200 nikdo nepozná, když nebudu brát v potaz barvu motoru, která jde jednoduše přelakovat. Nebo můžeš ten nálitek s typem motoru ubrousit, pak nepozná už nikdo nic.
Dneska už se nekontroluje číslo motoru, motor se ani nefotí, takže není důvod se vůbec kolem něj plazit a hledat nějakej nálitek s typem. To dělají akorát tam, kde se vyžívají v buzerování lidí. Tam, kde dělají normální lidi, si motoru ani nevšimnou. Auto musí bzdit, mít v pořádku podvozek, svítit, nebýt shnilé. To jsou podmínky pro získání známky, ne hledat na každém autě nějakou veš, za kterou by mohli majitele buzerovat nebo rovnou vyhodit. Alespoň tady u nás na jihu Čech.


Jinými slovy, do Prahy na technickou rozhodně ne :violent1:
Lada Vaz 21011 (1975)
AndrewDob
Příspěvky: 8
Registrován: pát črc 13, 2018 21:58

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

Příspěvek od AndrewDob »

Podle keců znameho mechanika při kontrole typu motoru na ME foteji samotný typ motoru a posílají to na ministerstvo. Bla bla bla. Bohužel nemám žádnou zkušenost s STK v ČR a tak starým autem.
Jak probíhá proces ME u tak starého auta ? Asi dvojité karburátory Weber mě tam neprojdou to je jasný . Můžu strojírenský "schovat" blok 213 a zamaskovat jo pod 2101 . Barva. Nálitky.

Jak tu 1700 řešíte ? (Kdo ji řeší)
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

Příspěvek od Yellow01 »

V ČR se motor nefotí, jenom VIN, štítek a tachometr. Měření probíhá na všech autech stejně, strčí sondu do výfuku a počítač to měří podle hodnot emisí platných v roce výroba auta.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Já nevím co čekáš, že ti řekneme. I když se třeba neřeší číslo motoru sleduje se typ. I když to přes TK proleze nepozorností technika vystavuješ se možným problémům v případě nehody byť nezaviněné když se v tom začne pojišťovna rejpat. Ale dělej si svobodně co chceš.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

Příspěvek od mušketýr »

Yellow01 píše:Musíš si najít EK a STK, kde je ani nenapadne, aby hledali něco jaky typ motoru. Pokud přestavíš 1700 na karburátor, tak to na pohled od 1200 nikdo nepozná, když nebudu brát v potaz barvu motoru, která jde jednoduše přelakovat. Nebo můžeš ten nálitek s typem motoru ubrousit, pak nepozná už nikdo nic.
Dneska už se nekontroluje číslo motoru, motor se ani nefotí, takže není důvod se vůbec kolem něj plazit a hledat nějakej nálitek s typem. To dělají akorát tam, kde se vyžívají v buzerování lidí. Tam, kde dělají normální lidi, si motoru ani nevšimnou. Auto musí bzdit, mít v pořádku podvozek, svítit, nebýt shnilé. To jsou podmínky pro získání známky, ne hledat na každém autě nějakou veš, za kterou by mohli majitele buzerovat nebo rovnou vyhodit. Alespoň tady u nás na jihu Čech.

Tak to si dovolím nesouhlasit.Jsem taky z jihu čech a ve Strakonicích si neškrtneš.Neprojdeš i kdyby si to chtěl uplatit.Já měl 1.7 v 03 a jel jsem pro jistotu na benevolentnější STK.A narazil jsem již na emisích.Vyrazily mě a s tim že motor nesouhlasí a až si to vyřešim že mám přijet.Upozorňuji že jde o velmi benevoletní ME a STK.Nebudu řikat kde.Poté jsem to vyřešil jinak a dopadlo to dobře.Nechci to zveřejňovat-jen snad že úplatkem to nebylo.Vybroušením čísla motoru si taky nemusíš pomoct.Nejde o číslo ale o typ motoru.Mám dojem že někdy je typ motoru součástí čísla motoru.Nicméně typ motoru musí na motoru být, jinak riskuješ že neprojdeš EK či STK.Jenom podle vyraženého typu motoru je technik schopen zjistit zda je v autě ten motor co tam má být.Na každé STK to bývá jinak.Ale typ motoru by měl technik kontrolovat při každé STK či EK.Pokud zjistí vybroušené číslo, tak je to pro něj jasným signálem že to někdo dělal z řekněme "nekalých" důvodů.Znám člověka co má ve š100 motor z fabie, webry, 5ti kvalt s vlečenou nápravou a pravidelně prochází STK bez úplatku.Číslo a typ motoru mu ale sedí...
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

Příspěvek od Jimmi »

Koko Loko píše: ...vystavuješ se možným problémům v případě nehody byť nezaviněné...
V tomhle přituhuje, bacha na to :idea:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
AndrewDob
Příspěvky: 8
Registrován: pát črc 13, 2018 21:58

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

Příspěvek od AndrewDob »

Jsem si vědom všech následků v případě štourani pojišťovny . Auto by nejezdilo nějak závodně . Jedinej důvod proč chci tam ten motor-aby to lépe akcelerovalo v dnešním proudu a jelo svých 90-100.

Si myslím že na benevolentnější STK typ motoru je kontrolován podle plochy s číslem motoru a ne podle nálitku na bloku s číslicemi nebo ne? Takže pokud čísla budou sedět . Typové označení bude sedět to by mohlo bejt cajk.
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

Příspěvek od radek mb »

Psal jsi, že to budeš nechávat měnit na Ukrajině. Zajímalo by mě, jak chceš přejet nazpátek přes hranice. Když jedeš tam, tak si číslo motoru zapisuje na hranici do kompu a a riskovat, že zrovna tvoje auto při cestě zpět nebudou kontrolovat...
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
AndrewDob
Příspěvky: 8
Registrován: pát črc 13, 2018 21:58

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

Příspěvek od AndrewDob »

Děkuji vsem. Problém je vyřešen jednoduše. Já budu co 2 roky měnit motor . :D Našel jsem dobrej motor u známého
Pro mě to bude snadnější .

Děkuji všem za odpovědi.
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

Příspěvek od mušketýr »

radek mb píše:Psal jsi, že to budeš nechávat měnit na Ukrajině. Zajímalo by mě, jak chceš přejet nazpátek přes hranice. Když jedeš tam, tak si číslo motoru zapisuje na hranici do kompu a a riskovat, že zrovna tvoje auto při cestě zpět nebudou kontrolovat...

Že STK přitvrzují je fakt, ale šířit paniku skrze celňáky mi přide tak nějak moc.Na UA jsem jel mnohokrát a nikdy je číslo motoru nezajímalo.Ani neznám nikoho kdo by na UA jel a číslo mu kontrolovaly a že jich je.Naposledy jsem jel vloni.Nějak mi není jasné proč by mělo číslo motoru mělo celňáky zajímat pokud ho mám v TP vymazané.Navíc celňáky nemusí ani zajímat typ páč to maj kontrolovat max.flojdi.Na UA je možné všechno a mnohdy jde o hru nervů mezi policajty, celníky a kontrolovaným.Jde o to nevyměknout.Oni mají tu výhodu že jsou placeni v hodinovce a nikam nespěchají to se o opačné straně říci mnohdy nedá.Takže se ptám:
-jak staré jsou tvé informace o kontrolách čísla motoru?
-jak časté kontroly jsou?jde o jednu kontrolu nebo víš o vícero kontrolách?
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

Příspěvek od Cory »

Ja chodim na UA docela casto, to znamena, ze niekedy aj 2x za mesiac. Vacsinou kontroluju cisla tym, ktori na UA jazdia malo, resp. idu autom prvykrat. Mne osobne sa stalo, ze VIN cislo mi kontrolovali aj na 05ke a po letmom pohlade na motor zahlasil, ako ta 1,7ka ide v porovnani s 1,3. Asi to mal v oku. Na UA strane sa daju uplatit aj 5e, horsie je to s nasimi.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
AndrewDob
Příspěvky: 8
Registrován: pát črc 13, 2018 21:58

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

Příspěvek od AndrewDob »

Já jezdím výhradně přes Polsko. Hranice tam jsou mnohem jednodušší v něčem a auta na CSPZ nezajímají skoro nikoho. Ale naopak zajímají se o auta na polských spz. Tam spíš kontrolují jestli někdo neudělal odhlučnění cigaretami a vodkou.
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

Příspěvek od radek mb »

Mušketýr: píšu ze své vlastní zkušenosti. Naposledy jsem jel vloni. Je pravda, že zrovna vloni mi na Kalině číslo motoru nekontrolovali, ale když jsem tam jezdil desítkou, tak vždycky.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“