Stránka 1 z 2

Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

PříspěvekNapsal: pát črc 13, 2018 22:08
od AndrewDob
Zdravím všechny členy tohoto klubu.
Jsem tady novej , několik večeru prohledávám téma a rozhodl jsem vytvořit nové téma.
Rozhodl jsem si pořídit 2101 z motorem 1200 na lpg . Chci tam dat 1700 a jine zajimavosti.
Zajímá mě jak budou se tvářit na STK a to při mereni emisí kde koukají na typ motoru ? Typ motoru je vyřazen na identifikační ploše u filtru ,ale i ve tvaru odlitků v oválu. Tohle všechno vím.
Motor budu měnit na UA a to tak ze přijedu tam s 1200 odjedu s 1700.
Otázka jak legálne (po silnicich) jezdit z motorem 1.7 aniž bych musel co 2 roky jezdit na ua a měnit motor?
Především jak to reseji majitele co 1.7 tam už mají.
Děkuji všem.

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

PříspěvekNapsal: sob črc 14, 2018 06:59
od Yellow01
Musíš si najít EK a STK, kde je ani nenapadne, aby hledali něco jaky typ motoru. Pokud přestavíš 1700 na karburátor, tak to na pohled od 1200 nikdo nepozná, když nebudu brát v potaz barvu motoru, která jde jednoduše přelakovat. Nebo můžeš ten nálitek s typem motoru ubrousit, pak nepozná už nikdo nic.
Dneska už se nekontroluje číslo motoru, motor se ani nefotí, takže není důvod se vůbec kolem něj plazit a hledat nějakej nálitek s typem. To dělají akorát tam, kde se vyžívají v buzerování lidí. Tam, kde dělají normální lidi, si motoru ani nevšimnou. Auto musí bzdit, mít v pořádku podvozek, svítit, nebýt shnilé. To jsou podmínky pro získání známky, ne hledat na každém autě nějakou veš, za kterou by mohli majitele buzerovat nebo rovnou vyhodit. Alespoň tady u nás na jihu Čech.

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

PříspěvekNapsal: sob črc 14, 2018 11:22
od robjan
Yellow01 píše:Musíš si najít EK a STK, kde je ani nenapadne, aby hledali něco jaky typ motoru. Pokud přestavíš 1700 na karburátor, tak to na pohled od 1200 nikdo nepozná, když nebudu brát v potaz barvu motoru, která jde jednoduše přelakovat. Nebo můžeš ten nálitek s typem motoru ubrousit, pak nepozná už nikdo nic.
Dneska už se nekontroluje číslo motoru, motor se ani nefotí, takže není důvod se vůbec kolem něj plazit a hledat nějakej nálitek s typem. To dělají akorát tam, kde se vyžívají v buzerování lidí. Tam, kde dělají normální lidi, si motoru ani nevšimnou. Auto musí bzdit, mít v pořádku podvozek, svítit, nebýt shnilé. To jsou podmínky pro získání známky, ne hledat na každém autě nějakou veš, za kterou by mohli majitele buzerovat nebo rovnou vyhodit. Alespoň tady u nás na jihu Čech.


Jinými slovy, do Prahy na technickou rozhodně ne :violent1:

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

PříspěvekNapsal: sob črc 14, 2018 14:18
od AndrewDob
Podle keců znameho mechanika při kontrole typu motoru na ME foteji samotný typ motoru a posílají to na ministerstvo. Bla bla bla. Bohužel nemám žádnou zkušenost s STK v ČR a tak starým autem.
Jak probíhá proces ME u tak starého auta ? Asi dvojité karburátory Weber mě tam neprojdou to je jasný . Můžu strojírenský "schovat" blok 213 a zamaskovat jo pod 2101 . Barva. Nálitky.

Jak tu 1700 řešíte ? (Kdo ji řeší)

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

PříspěvekNapsal: sob črc 14, 2018 20:42
od Yellow01
V ČR se motor nefotí, jenom VIN, štítek a tachometr. Měření probíhá na všech autech stejně, strčí sondu do výfuku a počítač to měří podle hodnot emisí platných v roce výroba auta.

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

PříspěvekNapsal: sob črc 14, 2018 22:04
od Křečík Barbuška
Já nevím co čekáš, že ti řekneme. I když se třeba neřeší číslo motoru sleduje se typ. I když to přes TK proleze nepozorností technika vystavuješ se možným problémům v případě nehody byť nezaviněné když se v tom začne pojišťovna rejpat. Ale dělej si svobodně co chceš.

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

PříspěvekNapsal: ned črc 15, 2018 12:13
od mušketýr
Yellow01 píše:Musíš si najít EK a STK, kde je ani nenapadne, aby hledali něco jaky typ motoru. Pokud přestavíš 1700 na karburátor, tak to na pohled od 1200 nikdo nepozná, když nebudu brát v potaz barvu motoru, která jde jednoduše přelakovat. Nebo můžeš ten nálitek s typem motoru ubrousit, pak nepozná už nikdo nic.
Dneska už se nekontroluje číslo motoru, motor se ani nefotí, takže není důvod se vůbec kolem něj plazit a hledat nějakej nálitek s typem. To dělají akorát tam, kde se vyžívají v buzerování lidí. Tam, kde dělají normální lidi, si motoru ani nevšimnou. Auto musí bzdit, mít v pořádku podvozek, svítit, nebýt shnilé. To jsou podmínky pro získání známky, ne hledat na každém autě nějakou veš, za kterou by mohli majitele buzerovat nebo rovnou vyhodit. Alespoň tady u nás na jihu Čech.

Tak to si dovolím nesouhlasit.Jsem taky z jihu čech a ve Strakonicích si neškrtneš.Neprojdeš i kdyby si to chtěl uplatit.Já měl 1.7 v 03 a jel jsem pro jistotu na benevolentnější STK.A narazil jsem již na emisích.Vyrazily mě a s tim že motor nesouhlasí a až si to vyřešim že mám přijet.Upozorňuji že jde o velmi benevoletní ME a STK.Nebudu řikat kde.Poté jsem to vyřešil jinak a dopadlo to dobře.Nechci to zveřejňovat-jen snad že úplatkem to nebylo.Vybroušením čísla motoru si taky nemusíš pomoct.Nejde o číslo ale o typ motoru.Mám dojem že někdy je typ motoru součástí čísla motoru.Nicméně typ motoru musí na motoru být, jinak riskuješ že neprojdeš EK či STK.Jenom podle vyraženého typu motoru je technik schopen zjistit zda je v autě ten motor co tam má být.Na každé STK to bývá jinak.Ale typ motoru by měl technik kontrolovat při každé STK či EK.Pokud zjistí vybroušené číslo, tak je to pro něj jasným signálem že to někdo dělal z řekněme "nekalých" důvodů.Znám člověka co má ve š100 motor z fabie, webry, 5ti kvalt s vlečenou nápravou a pravidelně prochází STK bez úplatku.Číslo a typ motoru mu ale sedí...

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

PříspěvekNapsal: ned črc 15, 2018 12:18
od Jimmi
Koko Loko píše: ...vystavuješ se možným problémům v případě nehody byť nezaviněné...
V tomhle přituhuje, bacha na to :idea:

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

PříspěvekNapsal: ned črc 15, 2018 12:25
od AndrewDob
Jsem si vědom všech následků v případě štourani pojišťovny . Auto by nejezdilo nějak závodně . Jedinej důvod proč chci tam ten motor-aby to lépe akcelerovalo v dnešním proudu a jelo svých 90-100.

Si myslím že na benevolentnější STK typ motoru je kontrolován podle plochy s číslem motoru a ne podle nálitku na bloku s číslicemi nebo ne? Takže pokud čísla budou sedět . Typové označení bude sedět to by mohlo bejt cajk.

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

PříspěvekNapsal: ned črc 15, 2018 18:58
od radek mb
Psal jsi, že to budeš nechávat měnit na Ukrajině. Zajímalo by mě, jak chceš přejet nazpátek přes hranice. Když jedeš tam, tak si číslo motoru zapisuje na hranici do kompu a a riskovat, že zrovna tvoje auto při cestě zpět nebudou kontrolovat...

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

PříspěvekNapsal: ned črc 15, 2018 19:38
od AndrewDob
Děkuji vsem. Problém je vyřešen jednoduše. Já budu co 2 roky měnit motor . :D Našel jsem dobrej motor u známého
Pro mě to bude snadnější .

Děkuji všem za odpovědi.

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

PříspěvekNapsal: ned črc 15, 2018 21:19
od mušketýr
radek mb píše:Psal jsi, že to budeš nechávat měnit na Ukrajině. Zajímalo by mě, jak chceš přejet nazpátek přes hranice. Když jedeš tam, tak si číslo motoru zapisuje na hranici do kompu a a riskovat, že zrovna tvoje auto při cestě zpět nebudou kontrolovat...

Že STK přitvrzují je fakt, ale šířit paniku skrze celňáky mi přide tak nějak moc.Na UA jsem jel mnohokrát a nikdy je číslo motoru nezajímalo.Ani neznám nikoho kdo by na UA jel a číslo mu kontrolovaly a že jich je.Naposledy jsem jel vloni.Nějak mi není jasné proč by mělo číslo motoru mělo celňáky zajímat pokud ho mám v TP vymazané.Navíc celňáky nemusí ani zajímat typ páč to maj kontrolovat max.flojdi.Na UA je možné všechno a mnohdy jde o hru nervů mezi policajty, celníky a kontrolovaným.Jde o to nevyměknout.Oni mají tu výhodu že jsou placeni v hodinovce a nikam nespěchají to se o opačné straně říci mnohdy nedá.Takže se ptám:
-jak staré jsou tvé informace o kontrolách čísla motoru?
-jak časté kontroly jsou?jde o jednu kontrolu nebo víš o vícero kontrolách?

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

PříspěvekNapsal: ned črc 15, 2018 21:23
od Cory
Ja chodim na UA docela casto, to znamena, ze niekedy aj 2x za mesiac. Vacsinou kontroluju cisla tym, ktori na UA jazdia malo, resp. idu autom prvykrat. Mne osobne sa stalo, ze VIN cislo mi kontrolovali aj na 05ke a po letmom pohlade na motor zahlasil, ako ta 1,7ka ide v porovnani s 1,3. Asi to mal v oku. Na UA strane sa daju uplatit aj 5e, horsie je to s nasimi.

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

PříspěvekNapsal: ned črc 15, 2018 21:29
od AndrewDob
Já jezdím výhradně přes Polsko. Hranice tam jsou mnohem jednodušší v něčem a auta na CSPZ nezajímají skoro nikoho. Ale naopak zajímají se o auta na polských spz. Tam spíš kontrolují jestli někdo neudělal odhlučnění cigaretami a vodkou.

Re: Legislativní stránka záměny motoru 2101 za motor 213

PříspěvekNapsal: pon črc 16, 2018 06:49
od radek mb
Mušketýr: píšu ze své vlastní zkušenosti. Naposledy jsem jel vloni. Je pravda, že zrovna vloni mi na Kalině číslo motoru nekontrolovali, ale když jsem tam jezdil desítkou, tak vždycky.