Dunivý zvuk při akceleraci

Moderátor: Moderátoři

Dunivý zvuk při akceleraci

Příspěvekod Tomáš Smyčka » pát čer 01, 2018 08:15

Ahoj,
Objevil se mi takový problém, stalo se to asi takhle... Předevčírem jsem nastartoval svého žigula 2103 a asi po dvou kilometrech se začal přidušovat a smrdět, tak jsem zastavil a zjistil, že mám filtrbox plný oleje, při zvýšení otáček to z hadice odvětrání stříkalo jako fontána zámeckých zahrad ve Versailles. Otevřel jsem odlučovač a ten byl čistý, odpojil jsem hadici, hadrem vytřel louži oleje a vrátil se domu, kde jsem zjistil, že mám úplně nerealný množství oleje v motoru, což mi bylo divný, protože jsem ho měnil před 500 kilometry. Když jsem ho upustil zjistil jsem, že je to cosi řidkého-olej s benzínem- cosi s konzistencí nafty. Tak jsem usoudil, že takové množství se mohlo do oleje dostal přes palivové čerpadlo. Vyměnil jsem membránu, olej, oba filtry, proplách karburátor benzínem a jel to vyzkoušet, ale žígo nedává plný výkon a při akceleraci se ozývá dost intenzivní dunění. Předesílám že jsem měl těch 500 zpátky úplně rozebraný motor, dával jsem tam nový pístní kroužky, čistil a lapoval ventily, seřizoval hladinu v karburátoru, atd. Takže to může nějak souviset i s tím... Díky za rady.
Tomáš Smyčka
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 29, 2017 21:07

Re: Dunivý zvuk při akceleraci

Příspěvekod Hurikán » pát čer 01, 2018 08:35

Nejde jen o čistotu samotného odlučovače. Kontroloval jsi u odlučovače i odtokovou trubičku, co jde dolů do vany, jestli je průchozí a nezanesená? Potom za chodu motoru odpoj hadici odvětrání bloku z filtrboxu a zkontroluj, kolik spalin z karteru unikâ. Lehounké funění je v normě. Jestli to ale tlačí spalin hodně a z bloku jde dunění, tak to vypadá na rozsypané pístní kroužky. Jaké jsi tam dával?
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Re: Dunivý zvuk při akceleraci

Příspěvekod Tomáš Smyčka » pát čer 01, 2018 08:52

Trubice z odlučovače byla průchozí, navíc jsem jí čistil když ksem měl rozhozenej ten motor, kroužky jsem dával goetze. Základní nevýbrusovej rozměr, motor má nalítáno 110kkm a doběhová hranka ve válci byla téměř neznatelná. Před výměnou to foukalo jako prase a kouřilo, teď to fouká dost, ale míň jak před tim, a kouř žádný, respektive kouřilo se z toho když mi tek z filtrboxu olej do sání, ale normálně nic, nebo apoň skoro nic.
Tomáš Smyčka
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 29, 2017 21:07

Re: Dunivý zvuk při akceleraci

Příspěvekod Tomáš Smyčka » ned čer 03, 2018 08:12

Tak problém vyřešen, rozebral jsem karbec, vyráchal v benzinu, profouk všechny kanály, trysky, vzdušníky, emulzní trubice kompresorem, rozebral a vyčistil elektromagnetickej ventil, jehlovej ventil, usadil novej plavák vyváženej na 11,3g. Jazýček nastavil takovým tím Ruským trikem s 6,5 vrtákem a složil zpátky... No a nejede to špatně a po dunění ani památky. ;)
Tomáš Smyčka
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 29, 2017 21:07

Re: Dunivý zvuk při akceleraci

Příspěvekod Nulašestka » ned čer 03, 2018 17:58

No to by mě zajímalo, čím se to dunění odstranilo. Z hlediska karburátoru (OZON) to může způsobovat předčasné otevírání klapky druhé komory - moc měkká/unavená pružina podtlakového ovládání nebo špatné nastavení tyčky, případně vůle v pákovém mechanismu. U odvětrání hraje roli čistota komory šoupátka na klapce první komory. Když je toto v pořádku, odsává to velkou část bordelu z odvětrání přímo, tedy mimo difuzor první komory.

U mě se dunění odstranilo snížením předstihu zapalování a výměnou podtlakového mechanismu ovládání klapky druhé komory.
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron