Marek píše:Stooktanové palivo do motoru s relativně malým stupněm komprese jsou zbytečně vyhozené peníze. Navíc pokud se takto razantně zvýší oktanové číslo paliva, musí se zasáhnout do předstihu. Na standardní nastavení motoru může palivo o vyšším oktanovém čísle v krajním případě dokonce uškodit motoru.
Pokud vezmeme v potaz, že standardní oktanový požadavek motoru se stupněm komprese 8,5:1 u Lady je 93 oktanů, a při tomto benzinu má být základní úhel předstihu 4°před HÚ (to jest asi 9-12°při volnoběhu - podle "tolerance" rozdělovače), pak při zvýšení oktanového čísla paliva na 100 by se měl předstih celkem podstatně zvýšit, dejme tomu (odhadem) někam k 18-20°před HÚ ve volnoběhu. A to už bych osobně nedoporučoval, to je pro takové otáčky velmi mnoho.
Něco jiného by bylo, kdyby motor byl upraven na stupni komprese. Dejme tomu taková snížená hlava, tím zvýšený stupeň komprese, to by bylo odůvodnitelné.
Ahoj,
tady ale nejde moc o hodnotu okt.čísla jako o deklaraci že toto palivo je bez biosložky
Biosložka je běžně Hrabišův biolíh a ten u našich potažmo jinejch starejch aut a motorek leptá palivové hadice, membrány a pod.
Osobně mi to sežralo jednu membránu na žigulovi a rozežralo hadice a palivovou pumpu na introšovi(Suzuki VS 1400).Báry honda zatím drží.
Ze stejného důvodu se toto palivo nesmí používat v leteckých motorech-prostě ta biosračka žere(leptá) starý gumový věci(navíc je tu ještě problém s olovem ale ten by se dal řešit přidáním aditiv) tuto problematiku by tu asi lépe rozebral Fanda Jelen.
Hadice a membrány nových vozů už s tím nemají problém-jsou vyrobeny z jiných ropných produktů.
Stejně tak např. Šrotax(rotax) dnes certifikuje své letecké motory i pro užití těchto paliv.