Palivo do 2103 - Verva 100

Moderátor: Moderátoři

Palivo do 2103 - Verva 100

Příspěvekod Vasek2103 » pon bře 26, 2018 17:31

Zdravím všechny!!

Vlastním starého žigulíka 2103 z roku 73. Pořád váhám nad tím, jaké palivo je pro něj to nejlepší. Neustále mne láká Verva.. Zatím jsem jí tam nenatankoval, radši se ptám zde, jestli s ní někdo nemá nějaké zkušenosti. Třeba wartburgy mi na ní jezděj naprosto dokonale, žádný problém. Ale nevím co s Ladou. Nyní tankuji klasiku N95. Vašek.
Vasek2103
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon bře 26, 2018 17:14

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Příspěvekod Marťas » pon bře 26, 2018 20:24

Držel bych se kapalin, které hoří a v ideálním případě neleptají membrány a hadice.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Příspěvekod MacGyver » pon bře 26, 2018 22:00

Kerosin?
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Uživatelský avatar
MacGyver
 
Příspěvky: 1540
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Příspěvekod mušketýr » pon bře 26, 2018 22:04

No hoří každý benzin.Jen nevim kerý nenaleptývaaj soustavu.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Příspěvekod Marek » úte bře 27, 2018 05:27

Stooktanové palivo do motoru s relativně malým stupněm komprese jsou zbytečně vyhozené peníze. Navíc pokud se takto razantně zvýší oktanové číslo paliva, musí se zasáhnout do předstihu. Na standardní nastavení motoru může palivo o vyšším oktanovém čísle v krajním případě dokonce uškodit motoru.

Pokud vezmeme v potaz, že standardní oktanový požadavek motoru se stupněm komprese 8,5:1 u Lady je 93 oktanů, a při tomto benzinu má být základní úhel předstihu 4°před HÚ (to jest asi 9-12°při volnoběhu - podle "tolerance" rozdělovače), pak při zvýšení oktanového čísla paliva na 100 by se měl předstih celkem podstatně zvýšit, dejme tomu (odhadem) někam k 18-20°před HÚ ve volnoběhu. A to už bych osobně nedoporučoval, to je pro takové otáčky velmi mnoho.

Něco jiného by bylo, kdyby motor byl upraven na stupni komprese. Dejme tomu taková snížená hlava, tím zvýšený stupeň komprese, to by bylo odůvodnitelné.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Příspěvekod Mičun » úte bře 27, 2018 09:36

Jak je na tom z pohledu BIOsložek. Někde sem četl, že prémiová paliva je snad ani nemají. Narozdíl od naturalu 95.
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Uživatelský avatar
Mičun
 
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Příspěvekod Teepee » úte bře 27, 2018 17:52

Mičun píše:Jak je na tom z pohledu BIOsložek. Někde sem četl, že prémiová paliva je snad ani nemají. Narozdíl od naturalu 95.
Nejdřív bylo že je nemají, pak bylo, že je mají ale nějaké stabilnější, každopádně jiné běžně dostupné stabilnější palivo asi není.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Příspěvekod Nulašestka » úte bře 27, 2018 19:14

Osobně mě toto rovněž zajímá, proto se zároveň zeptám - neměl by se základní předstih začít zvyšovat teprve až někde od 1000 otáček? Jak by se potom na volnoběhu třeba na bezkontaktu nastavoval stroboskopem základní předstih?

Laickým vodítkem nevhodně nastaveného předstihu pro daný typ paliva je to, že se motor víc hřeje. Stooktan déle hoří, proto je třeba jej dřív zapálit, aby se nepodpalovaly výfukové ventily. On je s tím dneska trochu problém. Potřebuju tam nalít stooktan, protože je bez biosložky, když najedu 500 kilometrů za rok. Když nechám nádrž suchou, bude korodovat.
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Příspěvekod Cory » úte bře 27, 2018 19:22

Stejne si myslim, ze nejake tabulkove hodnoty su len orientacne. Staci, ze ma motor ine tlaky a vytahane rozvody a hned su aj poziadavky na predstih ine.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Příspěvekod Laďuša » stř bře 28, 2018 20:00

Natural 95 je lahůdkou a neni důvod Žigulíka krmit čimkoliv jiným. Schroupne míň i víc, ale proč? No a jestli to má biosložky nebo ne, to je mi vcelku ukradený, protože za 10 let jsem třeba takovou membránu palivovýho čerpadla měnil jednou a to proto, že se mi moc nezdála, ale jinej racionální důvod jsem pro to neměl. Hadice či trubky na benzín jsem zatim neměnil vůbec. A zrovna moje zacházení k vozu se nedá hodnotit jako vzorný, takže muselo zkousnout i takový lahůdky, jako třeba v březnu zářijovej benzín. Nou stres.
Základní N95 je prostě jistota a zbytek jsou blbiny.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Příspěvekod dusin » čtv bře 29, 2018 11:44

Marek píše:Stooktanové palivo do motoru s relativně malým stupněm komprese jsou zbytečně vyhozené peníze. Navíc pokud se takto razantně zvýší oktanové číslo paliva, musí se zasáhnout do předstihu. Na standardní nastavení motoru může palivo o vyšším oktanovém čísle v krajním případě dokonce uškodit motoru.

Pokud vezmeme v potaz, že standardní oktanový požadavek motoru se stupněm komprese 8,5:1 u Lady je 93 oktanů, a při tomto benzinu má být základní úhel předstihu 4°před HÚ (to jest asi 9-12°při volnoběhu - podle "tolerance" rozdělovače), pak při zvýšení oktanového čísla paliva na 100 by se měl předstih celkem podstatně zvýšit, dejme tomu (odhadem) někam k 18-20°před HÚ ve volnoběhu. A to už bych osobně nedoporučoval, to je pro takové otáčky velmi mnoho.

Něco jiného by bylo, kdyby motor byl upraven na stupni komprese. Dejme tomu taková snížená hlava, tím zvýšený stupeň komprese, to by bylo odůvodnitelné.


Ahoj,
tady ale nejde moc o hodnotu okt.čísla jako o deklaraci že toto palivo je bez biosložky
Biosložka je běžně Hrabišův biolíh a ten u našich potažmo jinejch starejch aut a motorek leptá palivové hadice, membrány a pod.
Osobně mi to sežralo jednu membránu na žigulovi a rozežralo hadice a palivovou pumpu na introšovi(Suzuki VS 1400).Báry honda zatím drží.

Ze stejného důvodu se toto palivo nesmí používat v leteckých motorech-prostě ta biosračka žere(leptá) starý gumový věci(navíc je tu ještě problém s olovem ale ten by se dal řešit přidáním aditiv) tuto problematiku by tu asi lépe rozebral Fanda Jelen.
Hadice a membrány nových vozů už s tím nemají problém-jsou vyrobeny z jiných ropných produktů.
Stejně tak např. Šrotax(rotax) dnes certifikuje své letecké motory i pro užití těchto paliv.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Příspěvekod foksi » stř dub 18, 2018 16:15

S biosračkami v benzíne asi nič nenarobíme, mňa by zaujímalo, ako je to s tým olovom. Môj žigulák je 73-ka. Mám do nádrže liať náhradu olova? Alebo ten motor frčí v pohode aj na bezolovnatý benzín? Teda je mi jasné, že naňho frčí. Ide mi o to, aby som ho tým nadmerne neničil.
Hrdý majiteľ VAZ 2101 r.1973
foksi
 
Příspěvky: 23
Registrován: úte říj 10, 2017 12:59
Bydliště: Malacky

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Příspěvekod Marek » stř dub 18, 2018 16:45

Lada olovo nepotřebuje.

BIOsložka karburátorovým motorům vůbec nevadí. To je opět obecně vžitý mýtus, samozřejmě holý nesmysl.


Proč mi poslední dobou připadá, že na fórech lidi řeší čím dál větší blbosti???
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Příspěvekod mušketýr » stř dub 18, 2018 20:48

Bio složka něklerým karburátorovým motorům vadí.|Majetelé motocyklů by mohly vyprávět.Křivinořežci a pilořeřci též.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Re: Palivo do 2103 - Verva 100

Příspěvekod Sid » stř dub 18, 2018 21:27

Používam klasickú 95 ku do krovinorezu a motorovej píly STIHL a aj do automobilov Lada a Škoda 1203. Často to bez pohnutia stáva mesiace a zatiaľ sa nič neupcháva a nerozpadá.
Avšak na bratrancovom malotraktore agzat to po takomto dlhom státí vždy zalepí trysku v karburátore, čo predtým nikdy nerobievalo. Tak sa to teraz vždy pred dlhodobým odstavením zavre kohútom a nechá vyťahať palivo z plavákovej komory. Takže niektorým strojom to vadí, niektorým nie.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron