Přední brzdiče, výměna válečků?

Moderátor: Moderátoři

Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Přední brzdiče, výměna válečků?

Příspěvek od Cory »

Marek píše:Normálně jsem je vyklepl


A to je vo vela pripadoch kamen urazu
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Přední brzdiče, výměna válečků?

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Nevime v jakem stavu je ma, ale ja jsem zastancem skromejsich reseni. Misto desticky bych osadil jen zelezo ze stare desticky. Vyslapal, omyl WDckem, zatlacil nadoraz, omyl, vyslapal, omyl ... treba 20x . Pak pod prachovku vazelinu od Ate a musi to chodit. Samozrejme nevyslapavat hned nadoraz, ale postupne, treba po milimetrech. Nechci se tady dohadovat na tema, ze WD je ropne a ublizuje gumicce mezi pistkem a valeckem ... me to roky po teto kure slouzi dobre. Silikonovy olej je bezne k dostani. Samozrejme tak nevyplachnes oter z vnitrku valecku. Ja se spokojuji s tim, ze co dva roky menim brzdovku a nesetrim s ni.

Kdysi na zlute petce jsem mel valecky hryzle, az hruza. Jeden starik z baraku mi poradil, at je vyslapu co nejvic na tloustku zeleza a popral mi mnoho stesti a sel bydlet. Dve hodiny jsem pak zapasil abych pistky zatlacil zpatky :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Přední brzdiče, výměna válečků?

Příspěvek od Sid »

Marek píše:Značkoví výrobci vyrábějí tyhle věci na všechny značky aut. Kvalita je tedy srovnatelná pro Mercedes i Ladu. Proč by tomu taky mělo být jinak?


Lenže značkoví výrobcovia ako som zistil pri brigádovaní v značkovom servise je všetko made in Turkey, Taiwan, PRC a podobné destinácie. Preto sú na tom cenovo inak, ako diely pre prvovýrobu.
Je to logické, lebo vyrábať nieaký diel na Ladu napr. Nemecká firma v Nemecku, kde je nemecká životná úroveň, musel by byť daný diel aspoň 10 násobne drahší, ako je diel z prvovýroby pre Toliatti.
Rozhodne najlepším riešením je použitie originálnych dielov Lada. Ktoré sa však v SR a ČR zháňajú problematicky. Vozia sa sem väčšinou " ruské" diely cenovo a kvalitou nižšej kategórie.
Ďaľšou možnosťou je výroba piestika predného brzdiča z nereze. Do jednej sady sme to už experimentálne namontovali, zatiaľ žiadne problémy niesú.
Uživatelský avatar
Mičun
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Přední brzdiče, výměna válečků?

Příspěvek od Mičun »

Na kolik cca vyjde?
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Přední brzdiče, výměna válečků?

Příspěvek od Sid »

Čo konkrétne? Tie nerezové piestiky?
Uživatelský avatar
Mičun
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Přední brzdiče, výměna válečků?

Příspěvek od Mičun »

jojo
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Přední brzdiče, výměna válečků?

Příspěvek od Sid »

Zatiaľ je to v skúšobnej fázi, než niečo vypustím do sveta, chcem to mať 100% odskúšané.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Přední brzdiče, výměna válečků?

Příspěvek od Marek »

Nechápu, proč na 50 let starých autech řešíte takový blbosti.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Přední brzdiče, výměna válečků?

Příspěvek od Sid »

Teraz čo konkrétne myslíš pod pojmom blbosti Marku? :mrgreen:
Lebo nerezové valčeky sú len taká drobná špička ľadovca oproti tomu, čo sa teraz zas ide diať.. 8)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9319
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední brzdiče, výměna válečků?

Příspěvek od Vašátor »

Já si také myslím, že zrovna nerezový váleček je až zbytečná blbost. U předních brzd nejvíc korozí "roste" hliníkové tělo válečku, chromovaný pístek zdaleka tolik netrpí. U zadních brzd opět nejvíce korozí "roste" váleček a ne pístek. Pokud brzdy dělá profík a ví jak na to, musí to 10 let chodit bez zásahu. Tzn.rozebrat, vyčistit, bez gumiček spasovat, sesadit s vazelínou na brzdy! a hlavně použít kvalitní prachové gumičky.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Přední brzdiče, výměna válečků?

Příspěvek od Sid »

Vaäčšinou je to celé na vyhodenie, čo je pravda, no ale pokiaľ sa vyskytne kus s Al časťou Ok, snáď tam nebudem dávať nazad starý drapľavý hrdzavý piestik.
Priznám sa, že tento nápad s nerezou nemám z vlastnej hlavy, ale vraveli mi to ľudia, ktorí si to takto vylepšili za dôb socializmu. Dokonca aj tá skúšobná sada nerezových piestikov sa mi dostala do rúk zo zásob jedného autoopravára.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9319
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední brzdiče, výměna válečků?

Příspěvek od Vašátor »

Z mych zkušeností jsou zatuhle přední brzdy ze 100% diky naoxidovanemu hlinikovemu tělu, načež tak z 80% lze chromovaný pistek pouzit zpet, protoze neni nijak poškozen. Proto já osobne v nerezovem pistku nevidím přínos. Na druhou stranu, pokud se s tim nekomu chce vyrábět, proč ne. Na škodu to není.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“