Stránka 2 z 4

Re: Studeny start

PříspěvekNapsal: úte lis 07, 2017 06:34
od Marek
Jasná věc, motor se vždycky dělá komplet. A hlavně - kouknu a vidím. Když nevidím, nevím ;-).

Re: Studeny start

PříspěvekNapsal: úte lis 07, 2017 12:00
od Jakub86
Ok, popremyslim o tom. Ono kdyby, tak bych se nekam na vetsi vylet dostal (hlavne z casovych duvodu) az zjara.. koukam na mapu a byl by to celodenni vylet.
Jinak o vikendu jsem zkousel manualne pumpovat benzin a neslysel jsem nic takoveho jako by tekl benzin do karburatoru. Jedine, kdy jsem to slysel, tak kdyz jsem bud zmackl plynovy pedal, nebo v motoru zatahal za tahlo od plynoveho pedalu.. po nekolika delsich pokusech jsem nastartoval a pote uz motor bezi pekne.
P.S. nevim, jestli je to mozne, ale rekl bych, ze rychlost a spolehlivost je primo umerna venkovni teplote... cim je tepleji, tim startuju lepe, cim je vetsi zima, tim je vetsi problem se startem.

Re: Studeny start

PříspěvekNapsal: úte lis 07, 2017 16:10
od Marek
A není problém se vzduchovou přívěrou (sytičem)? Nebo nějakým dalším podobným přídavným systémem v karburátoru?

Lada je pověstná tím, že právě studená chytá nejlíp za všech aut té doby.

Re: Studeny start

PříspěvekNapsal: úte lis 07, 2017 22:40
od Jimmi
Marek píše: ...Lada je pověstná tím, že právě studená chytá nejlíp za všech aut té doby...
Ale to musíš nejprve definovat, co je to studená :idea:
Mně to vždycky (s plynem) teplé chytalo na ťuk. Běžně studené ne dlouho odstáté na dva ťuky. Dlouho odstáté běžně studené... to už se chvíli točilo. Ale třeba po čtrnácti dnech v hromadě sněhu za fujavice při mínus patnácti - zase na ty dva pohodlné ťuky. A jako jediné na horském parkovišti 8)

Re: Studeny start

PříspěvekNapsal: pát lis 10, 2017 07:44
od Jakub86
Marek píše:A není problém se vzduchovou přívěrou (sytičem)? Nebo nějakým dalším podobným přídavným systémem v karburátoru?

Lada je pověstná tím, že právě studená chytá nejlíp za všech aut té doby.


Jak bych to tak mohl poznat, jestli neni problem se syticem?

Dle nekolika pokusu a lajckeho pozorovani beru "studenou" dle venkovni teploty.. cim je tepleji, tim startuje lepe, cim vetsi zima, tim hure... tak jsem si rikal, jestli to nemuze byt treba temi svickami.. ?

Re: Studeny start

PříspěvekNapsal: pát lis 10, 2017 10:13
od Marek
Při vytažení lanka "sytiče" se musí zcela uzavřít klapka vzduchové přívěry, co je v horní části karburátoru v komoře 1. stupně.
Zároveň (díky pákovému převodu na vnější straně karburátoru) se musí nepatrně pootevřít škrticí klapka 1. stupně (dole), jako když malinko přišlápneš plynový pedál.
Po nastartování se díky podtlaku musí klapka vzduchové přívěry mírně pootevřít.
Otáčky motoru na plně vytažený "sytič" by měly být cca kolem 2000 rpm.


..... velmi laicky vysvětleno .....



Přijeď - spravím to ;-). Nejsem drahý, jsem jistota úspěchu. Dáš mi na pivo a máš po problému.

Re: Studeny start

PříspěvekNapsal: pát pro 15, 2017 19:44
od Jakub86
Děkuji za zpravu. Rád bych se stavil, ale znamenalo by to pro me celodenní výlet a na to budu mít čas nejdříve tak na jaře.. takže pokud se mi nepovede vyřešit, domluvil bych se s tebou a rád vužil Tvé nabídky.

Ještě chci vyměnit svíčky.. nějaký tip na to, které ideálně koupit?

Re: Studeny start

PříspěvekNapsal: sob pro 16, 2017 08:22
od Marek
LR15YC.

Re: Studeny start

PříspěvekNapsal: sob pro 16, 2017 17:39
od Vašátor
Marek píše:LR15YC.

To není zcela přesná odpověď.

V případě neodrušených VN zapalovacích kabelů LR15YC
V případě odrušených pak L15YC

Jinak mě to přijde, jako kdyby nefungovalo ruční pumpování na palivovém čerpadlu. Ručně napumpuj palivo, sundej víko vzduchového filtru, s vypnutým sytičem se podívej do karburátoru a zatahej za táhlo plynu. Z trysky akcelerační pumpičky musí do karburátoru cákat benzín - co zatáhnutí za táhlo plynu, to jedna dávka. Pokud necáká, karburátor je bez paliva.

Re: Studeny start

PříspěvekNapsal: ned pro 17, 2017 15:54
od Jakub86
Zdali mam odrusene zapalovaci kabely nebo bohuzel nevim (neumim rozpoznat).

Zkousel jsem, a pokud zatahnu za tahlo plynu, vidim striknuti benzinu do karburatoru. Takze benzin tam tece.

Re: Studeny start

PříspěvekNapsal: pon pro 18, 2017 07:23
od Marek
Pokud nevíš, jaké kabely máš, použij svíčky s odporem, tedy ty, co jsem psal. Dva odpory jsou v pohodě, ovšem žádný je průser.

Fajn. Pokud vytáhneš táhlo sytiče, zavře v karburátoru horní vzduchová přívěra? Pokud ne, je problém v ní. Pokud ano, následuje druhá otázka: Při startování (stačí k tomu pouhé otáčení motoru přes startér) musí zcela uzavřená vzduchová přívěra malinko otevřít. Dělá to? Pokud ne, je problém v membráně, která to zajišťuje, případně v jejím podtlakovém vedení. Pokud ano, pak není problém v systému sytiče a je třeba hledat dál.

Re: Studeny start

PříspěvekNapsal: pon pro 18, 2017 07:44
od Luděk Musil
Jakub86 píše:Zdali mam odrusene zapalovaci kabely nebo bohuzel nevim (neumim rozpoznat).
No zkus odpovědět takto: jsou tam originální červený nebo nějaký nový, třeba modrý z Tesly Blatná? L.

Re: Studeny start

PříspěvekNapsal: úte pro 26, 2017 20:42
od Nulašestka
Marek píše:Dva odpory jsou v pohodě, ovšem žádný je průser

Můžu se zeptat proč? Co to způsobí? Taky řeším stejnou situaci - svíčky 15L YC, kabely nedokážu posoudit. Díky.

Re: Studeny start

PříspěvekNapsal: úte pro 26, 2017 21:24
od Marek
Pokud není zapalovací soustava odrušená, způsobuje to rušení rádiových (a jiných) signálů.

Re: Studeny start

PříspěvekNapsal: stř pro 27, 2017 10:20
od Jakub86
Kabely i s rozdelovacem byly pred nejakou dobou meneny. I ty nove jsou cervene, k nepoznani od originalnich. Zkusim ty LR15YC a dam vedet


Luděk Musil píše:
Jakub86 píše:Zdali mam odrusene zapalovaci kabely nebo bohuzel nevim (neumim rozpoznat).
No zkus odpovědět takto: jsou tam originální červený nebo nějaký nový, třeba modrý z Tesly Blatná? L.