Studeny start

Moderátor: Moderátoři

Studeny start

Příspěvekod Jakub86 » pát lis 03, 2017 12:13

Ahoj, potreboval bych poradit.. Mam problem se studenymi starty. Kdyz prijdu k autu, nedari se mi ho nastartovat (stridave se syticem a bez nej). Nechytne okamzite, nechytne ani po nekolika cca 10vterinovych pokusech. Po nejake dobe zacne jakoby chytat, ale bez plynu hned chcipa.. Jakmile uz pak nastartuju, po chvili sundam nohu z plynu, tak motor jde hladce. Po zhasnuti motoru a dalsim opetovnem startu (jiz tepleho motoru) chyta na tuknuti do klicku zapalovani..

tusite nekdo na co se zamerit? svicky? Mam tam SUPER LR15YC 1314 .. asi delsi dobu nemenene..
Palivova cesta? jak ji zkontrolovat...?

Diky
Lada 2105, 1300
Jakub86
 
Příspěvky: 19
Registrován: stř bře 01, 2017 15:23
Bydliště: Praha

Re: Studeny start

Příspěvekod Luděk Musil » pát lis 03, 2017 12:20

Typ auta, kubatura, plyn?
Asi bych, pro začátek, vyměnil ty svíčky za něco rozumnějšího.
Záleží také na tom, jaké máš VN kabely.
Asi bych zkusil LR 14Y, elektrodová vzdálenost 0,7 mm. Ta je obecně pro 1200 - 1600 bez plynu, moudřejší mě asi opraví, s měděnými VN kabely. Pro uhlíkové bych dával bez odporu (L 14 Y). Interval výměny max. 10.000 km.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Studeny start

Příspěvekod Jakub86 » pát lis 03, 2017 12:26

model 2104, 1300 benzin
kabely bohuzel takhle z hlavy nevim
Lada 2105, 1300
Jakub86
 
Příspěvky: 19
Registrován: stř bře 01, 2017 15:23
Bydliště: Praha

Re: Studeny start

Příspěvekod Marek » pát lis 03, 2017 12:37

Svíčky má typově v pořádku. Čtrnáctky bych nedával, jsou moc studené.
Výměna svíček nic nezkazí. Výměnný interval je 30.000 km naprosto bez problémů. Deset je přežitek.

Ovšem tohle není svíčkami. Tohle je karburátorem. Případně by to mohl způsobovat malý výkon palivového čerpadla.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Studeny start

Příspěvekod Luděk Musil » pát lis 03, 2017 13:20

Nebudu se přít, navíc já měl všechna auta na plyn a tam byla nezbytnost měnit svíčky v mnou zmiňovaném intervalu, již na jeho konci byly starty problematičtější. A dával jsem stále 14-ky, byly zcela v pohodě, jak v zimě, tak v létě. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Studeny start

Příspěvekod Jimmi » pát lis 03, 2017 15:01

Palivo. Nemá to palivo 8)
Zvláště když to pak chytá na ťuk.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Studeny start

Příspěvekod valda1971 » pát lis 03, 2017 16:12

Asi by bylo dobré před studeným (po třeba dni) ručně nacupovat benzín. Opravdu to vypadá jak píšou kluci na malou práci pal.čerpadla.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7204
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Studeny start

Příspěvekod Jakub86 » pát lis 03, 2017 17:46

Pokud myslite na packu u palivoveho cerpadla, tak tu pouzivam. Ovsem at zmacknu kolikrat chci, startu to nepomaha.
Lada 2105, 1300
Jakub86
 
Příspěvky: 19
Registrován: stř bře 01, 2017 15:23
Bydliště: Praha

Re: Studeny start

Příspěvekod valda1971 » pát lis 03, 2017 17:55

Jakub86 píše:Pokud myslite na packu u palivoveho cerpadla, tak tu pouzivam. Ovsem at zmacknu kolikrat chci, startu to nepomaha.

V určité poloze zastavení motoru nefunguje - musíš slyšet od karbu jakýsi zvuk a následně šplouchání (cákání). Já si vhodnou polohu motoru najdu klikou (po delších odstávkách)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7204
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Studeny start

Příspěvekod Jakub86 » pát lis 03, 2017 18:13

tak to jsem nevedel.. kazdopadne motor na kliku jiz nemam (2105), ale pravdou je, ze se studenymi starty mam problem dlouhodobe, az bych rekl, ze pravidelne, takze se obavam, ze jen polohou mastaveni motoru to nebude.. Takovou smulu bych asi ani nemohl mit.
Lada 2105, 1300
Jakub86
 
Příspěvky: 19
Registrován: stř bře 01, 2017 15:23
Bydliště: Praha

Re: Studeny start

Příspěvekod valda1971 » pát lis 03, 2017 18:36

Tou polohou zastaveného motoru je na mysli že ne v každé poloze ruční pumpička reaguje. Když už nemáš kliku, tak si to bohužel ani nastavit-najít OK polohu nemůžeš :( Někdo si pomáhá cuknutím startéru. Rozhodně bys měl slyšet jak ve finále stříká do karburátoru benzín.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7204
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Studeny start

Příspěvekod Marek » pát lis 03, 2017 19:28

Jsi z Prahy? Přijeď ke mně, spravím to.

Máš to sem cca 150 km. Není to málo, ale vyplatí se Ti to. Jezdí ke mně lidi i z podstatně větší dálky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Studeny start

Příspěvekod Marek » pát lis 03, 2017 19:31

Luděk Musil píše:Nebudu se přít, navíc já měl všechna auta na plyn a tam byla nezbytnost měnit svíčky v mnou zmiňovaném intervalu, již na jeho konci byly starty problematičtější. A dával jsem stále 14-ky, byly zcela v pohodě, jak v zimě, tak v létě. L.


Ad 1. část: ANO, při provozu na LPG se doporučuje zkrátit výměnný interval svíček na polovinu, takže v ideálním případě 10-15 tisíc km. Osobní zkušenost - pak to zlobí.

Ad 2. část: ANO, při provozu na LPG (zvláště u motorů 1,7, kde je vyšší stupeň komprese) se doporučuje používat o číslo studenější svíčky, protože spalováním propanu vzniká vyšší teplota hoření a studenější svíčky jsou ku prospěchu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Studeny start

Příspěvekod Jakub86 » ned lis 05, 2017 09:45

Diky, dneska se dostanu k autu, tak zkusim poslouchat pri pumpovani benzinu jestli uslysim jak tece do karburatoru.. pripadne jeste zkusim cuknout starterem. Pokud. By vas napadlo jeste neco dalsiho co se da ozkouset, overit, tak prosim dejte vedet. Diky
Lada 2105, 1300
Jakub86
 
Příspěvky: 19
Registrován: stř bře 01, 2017 15:23
Bydliště: Praha

Re: Studeny start

Příspěvekod Dusan » pon lis 06, 2017 19:48

Ja by som ten vylet k marekovy este premyslel. Pozrie ti karburator aj predstih a rozdelovac. Co viac mozes chciet?
Dusan
 
Příspěvky: 3866
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků