Stránka 1 z 1

Chrastivý zvuk motoru mezi 3 a 4 tisíci otáček

PříspěvekNapsal: pon srp 21, 2017 14:05
od Tomáš Smyčka
Zdravim,
Mezi 3 a 4 tisíci otáček se mi u mojí 2103 ozývá z motoru takové chrastění a zvláštní periodické změny ve zvuku motoru, nevíte čím by to mohlo být?

Re: Chrastivý zvuk motoru mezi 3 a 4 tisíci otáček

PříspěvekNapsal: pon srp 21, 2017 14:59
od valda1971
Uvolněný řetěz ? Zkusit dotáhnout - návod je v "Lada-bibli" od Tůmy (a asi i v jiných)

Re: Chrastivý zvuk motoru mezi 3 a 4 tisíci otáček

PříspěvekNapsal: pon srp 21, 2017 15:17
od Majo
Mne to skôr príde ako popis samodetonácíí, z dôvodu privysokého predstihu. Ale takto na diaľku môžme iba tipovať.

Re: Chrastivý zvuk motoru mezi 3 a 4 tisíci otáček

PříspěvekNapsal: pon srp 21, 2017 15:25
od Tomáš Smyčka
Řetěz jsem samozřejmě napínal, nic se ale nezměnilo...

Re: Chrastivý zvuk motoru mezi 3 a 4 tisíci otáček

PříspěvekNapsal: pon srp 21, 2017 15:47
od Tomáš Smyčka
Spíš jsem přemýšlel jestli nemůže nějak chrčet čerpadlo, odlučovač, nebo něco takového...

Re: Chrastivý zvuk motoru mezi 3 a 4 tisíci otáček

PříspěvekNapsal: pon srp 21, 2017 15:55
od FOMA
Tomáš Smyčka píše:Řetěz jsem samozřejmě napínal, nic se ale nezměnilo...


Něco podobného se mně taky stalo na 21061, ozýval se chrastivy zvuk a ani po došponovaní se to neměnilo, myslel jsem si tedy zcela logicky, že je špatná vodní pumpa. Byl však vymačkaný závit co drží napínací lyžinu, takže to došponovat nešlo. Opravilo se to tak, že jak se to rozdělalo, do "vyklechtané" díry se dal tekutý kov z tuby(kopíš běžně v autodílech) a šroub se v tom nechal zatvrdnout, pak už stačilo jej vyšroubovat, namontovat zpět lyžinu a světe div se drželo to :)
Samozdřejmě záleží jaký ten zvuk je...je rozdíl esi ti chrčí řetěz nebo šrotuje vodní pumpa 8)

Re: Chrastivý zvuk motoru mezi 3 a 4 tisíci otáček

PříspěvekNapsal: pon srp 21, 2017 22:48
od Sid
Mne to robil uvoľnený držiak výfuku na prevodovke. Najpr to začalo "chrastiť" len pri určitom rozsahu otáčiek. Tiež som to prisudzoval uvoľnenej reťazi, no než som sa dostal k napnutiu, uvoľnil sa úplne za jazdy a v tom momente ako začal voľne tancovať na rezonujúcom prvom dieli vydával taký zvuk, že som sa zľakol, zastal a v mysli pochovával motor.

Re: Chrastivý zvuk motoru mezi 3 a 4 tisíci otáček

PříspěvekNapsal: pon srp 21, 2017 23:09
od Jimmi
Mně jednou ten napínák řetězu prasknul a jediné otáčky, kdy to nechrastilo, bylo těch asi tři až čtyři tisíce. Tak jsem jel domů na trojku a přesně v těch otáčkách jsem to držel. Jak se trochu změnily, chrastilo to jak blázen. Br.

Re: Chrastivý zvuk motoru mezi 3 a 4 tisíci otáček

PříspěvekNapsal: ned srp 27, 2017 10:56
od Marek
Tam je maximum krouťáku, čili motor má nejlepší pracovní podmínky. Proto byl klid.

Mimochodem - víte o tom, že motory Lada (s výjimkou řemenové 2105) se mohou nakopnout? Několikrát jsem to i řešil.

Dlouhý předstih (Majo) by se ozýval jen za jízdy s plným plynem, ve volnoběhu na místě rozhodně ne.

Re: Chrastivý zvuk motoru mezi 3 a 4 tisíci otáček

PříspěvekNapsal: ned srp 27, 2017 11:11
od Jimmi
Spíš mám pocit, že vlivem odstředivých sil a jiných vlivů byla v těchto otáčkách rovnováha mezi požadovanými parametry a momentální realitou 8)
"Nakopnout" znamená potkat ventily s válci.....?

Re: Chrastivý zvuk motoru mezi 3 a 4 tisíci otáček

PříspěvekNapsal: ned srp 27, 2017 11:26
od Cory
Marku, okrem 2105 sa nenakopne aj 21124.

Re: Chrastivý zvuk motoru mezi 3 a 4 tisíci otáček

PříspěvekNapsal: pon srp 28, 2017 08:29
od Luděk Musil
Marek píše:Tam je maximum krouťáku, čili motor má nejlepší pracovní podmínky. Proto byl klid.
Možná je to taky místo, kdy se vyrovnávají otáčky vačky se sílou ventilových pružin :idea:
Marek píše:... víte o tom, že motory Lada (s výjimkou řemenové 2105) se mohou nakopnout?
Ano, někteří (já dvakrát) s tím mají smutnou zkušenost. Poprvní se mi rozlomila vačka přesně v půli 4 ventilu a (asi) dva zadní ventily se ohnuly. Podruhý mi to pozohýbalo všech 8 ventilů, příčinou bylo totální obroušení zubů kolečka na klice. A to jsem teda :shock: . L.

Re: Chrastivý zvuk motoru mezi 3 a 4 tisíci otáček

PříspěvekNapsal: úte srp 29, 2017 05:43
od Marek
A to jsi ještě neviděl nakopnutou hlavu u Octavie 1,8 20V. Tam těch dvacet ventýlků bylo moc krásných. Takový houby smržovky :-).