Stránka 1 z 1

Vodní pumpa s větším lopatkovým kolem

PříspěvekNapsal: úte srp 01, 2017 20:31
od Nulašestka
Ahoj přátelé,

dneska jsem jel v tom horku šestnáctkou po dálnici a měl jsem co dělat, aby se motor uchladil. Po rovině ještě OK, ale na horizontu stoupání, které jsem jel jen asi 100 km/h už jsem se ručičku teploměru snažil tlačit dolů i očima... Podotýkám, že jsem 14 dní zpátky vypláchnul zánovní chladič, vyčistil voštiny, dal novou směs v poměru 1 díl Fridexu G48 : 1,5 dílu vody, motor je čistý po generálce, hadice všechny taky, termostat ok, sahara taky jela, brzdy nikde nevisí atd atd. Zkrátka - chlazení navržené pro motor 1200 už má u motoru 1600 co dělat. Nechci hlavně pak někde oddělat ten prokletý čtvrtý válec. :roll:

Rád bych tam dal vodní pumpu s vyšší účinností - větším lopatkovým kolem (menší řemenici nechci). Našel jsem např. toto: http://lada-dily.cz/produkty/detail-pro ... 23322.html

Tak a teď otázky:

1) Pasuje taková pumpa do původního tělesa pumpy? Nebude se tam ta větší vrtule brousit o stěnu původní komory?
2) Co koupit, aby to vydrželo déle než tři týdny? Je mi jedno, jestli to bude stát o stovku víc nebo míň, ale jde o to, že v aftermarketu jsem nikde nenašel nic s větší vrtulí. Podle čísel dílů totiž všichni i na motory 1700i doporučují tytéž pumpy co na klasiku a všechno má malé kolo. Nejvíc se mi jinak líbila pumpa Magneti Marelli.
3) Z čeho lze dát alternativní čidlo do chladiče s nižší teplotou spínání sahary?

Pumpa mi teče, takže ji stejně budu muset chtít dělat a toto mi přijde jako vcelku logické řešení. Díky za vaše zkušenosti.

Re: Vodní pumpa s větším lopatkovým kolem

PříspěvekNapsal: úte srp 01, 2017 20:33
od Cory
Motor po GO...a co tesnenie pod hlavou? Vyrobca? Velkost dier? Druhovyroby tie prietoky zvyknu mat všelijako.

Najlepsie je kupit pumpu aj s korpusom, pretoze existuju minimalne 3 typy pump a kazda ma svoj vlastny korpus.

Re: Vodní pumpa s větším lopatkovým kolem

PříspěvekNapsal: úte srp 01, 2017 20:40
od Nulašestka
Těsnění Glaser - viz šestá fotka tady: https://www.facebook.com/269990472275/p ... =3&theater

Právě té výměně i s korpusem jsem se chtěl vyhnout, ou jé... :| Jo ještě jsem zapomněl dodat - předstih jsem tentokrát dal malinko nahoru - přesně na 5°, což je horní hranice pro motor 1600. Aspoň už to trochu jede i v otáčkách, ale to by snad nemělo mít zásadní vliv.

Re: Vodní pumpa s větším lopatkovým kolem

PříspěvekNapsal: úte srp 01, 2017 21:31
od Jan Vaníček
Já jsem řešil chlazení na 06 2 roky zpět, když jsem ji zprovoznil po opravě, psal jsem to tu.
Co pomohlo u mě bylo výměna víčka chladiče - to jsem si půjči ze zánovní švagrovi Nivy a to už dělalo -5°C. dál jsem zjistil blbě nastavený lopatkový kolo vůči tělesu. Zároveň jsem koupil tehdy tuším spínač na Favorita s dřívějším spínáním (prostě něco s nižším spínáním a stejným závitem v místních autodílech). A od té doby mám v podstatě pokoj, dostal jsem se tam, kde to má být. A že by se 06 neuchladila? Myslím, že je to blbost, když byla zánovní, 2x jsme byli v Jugošce a táhli karavan. Jeli jsme přes hory a teploty byly přes 30°C a žádný problém. Honza

Re: Vodní pumpa s větším lopatkovým kolem

PříspěvekNapsal: úte srp 01, 2017 21:51
od Yellow01
V mojí 2107 jsem měl trochu upravenou 1700 a používal jsem normální dvanáctkovou pumpu. Lítal jsem s tím v létě v pětatřiceti stupních, motor chodil neustále na 6000 otáček a nikdy jsem neměl problém s chlazením, když fungovala sahara. Problémy s chlazením jsem měl, když odešlo čidlo spínání sahary, dvakrát jsem to uvařil, ale po výměně čidla zase bez problémů.

Re: Vodní pumpa s větším lopatkovým kolem

PříspěvekNapsal: sob srp 05, 2017 17:30
od Nulašestka
Příští týden na to s Mikešem mrkneme. Zatím je podezření na moc chudou směs. Buďto se někde přisává falešný vzduch, nebo je něco špatně kolem karburátoru (nastavení) a v tom se nevyznám. Předtím to mohlo fungovat proto, protože bylo slabé zapalování. Teď je tam jiný rozdělovač a nové svíčky natočené jiskřištěm proti pístu, takže už to celkem funguje a může to mít s tím přehříváním souvislost.

Re: Vodní pumpa s větším lopatkovým kolem

PříspěvekNapsal: čtv srp 31, 2017 13:42
od Dusan
Normalne vecie koleso tam vojde, ale v t ojom pripade by som demontoval dole cele cerpadlo, a poskladal ho na stole dovody su 2.
Skontrolujes povrch zadnej casti cerpadla tj to co sa mo tuje na motor, ci nieje poskrabane. A za druhe nahodis tesnenia a skontrolujes m3dzeru m3dzi zadnou castou cerpadla a vrtulou. Tesneniami nastavis vhodnu medzeru.

Daval si novy termostat? Mam skusenost ze stary termostat aj ked fungoval ak bol na suchu (vymena kvapaliny alebo poraca na motore a suchy termostat) po opatovnom zaliati uz nefungoval bud vobec alebo malo otvaral sa. A prehrieval sa motor.

Re: Vodní pumpa s větším lopatkovým kolem

PříspěvekNapsal: čtv srp 31, 2017 20:20
od JmJ
Taky sem resil prehrati na dalnici a mel sem stejny problem jako Honza Vanicek - vicko na chladici. Prepustilo tlak do expanzky, ale uz nenasalo zpet. Mam tam tusim stejne vicko jako on (koupe na spolecnou objednavku) a pohoda.