Stránka 1 z 2

Klínový řemen

PříspěvekNapsal: čtv črc 20, 2017 07:33
od Deli
Zdravím,
prohledávám web a toto forum a pořád se mi nedaří dohledat, jaké rozměry má mít klínový řemen - očekávám, že všechny motorizace mají stejný (zajímá mě VAZ2107, motor 1,5).

Před nějakou dobou jsem si koupil přímo v prodejně zaměřené na ND pro Lady náhradní (nemám jej teď u sebe, ale tuším, že je 9,5x938).
Včera jsem vyrazil s Ladou na cesty a asi 5km od domova se originální řemen roztrhnul. Měl jsem náhradní s sebou, tak jsem myslel, že za pár minut budu pokračovat v jízdě ... po mnoha pokusech o nasazení nového jsem to vzdal. Altík jsem měl povoleny, dotýkal se už motoru a řemen nasadit stejně nešlo. Nakonec díky známému a jeho řemenu z felicie se mi podařilo dojet domů. Vytáhnul jsem pak ještě řemen z druhé 2107 a tam byl (již ne originální) 10,3x944. Ten se mi podařilo nasadit bez větších problémů.

Nevíte náhodou, jaký řemen tam tedy patří podle výrobce? Případně kde bych tu informaci mohl najít?

Děkuji

Re: Klínový řemen

PříspěvekNapsal: čtv črc 20, 2017 08:39
od Luděk Musil
V originále by měl být 941 ... pokud si dobře pamatuju.
935 nebo 938 jde taky nasadit, ale to již vyžaduje vyjmutí spodního šroubu (a napínáku) alternátoru a jeho (alternátoru) posunutí nahoru, aby šel řemen nasadit do řemenice. L.

Re: Klínový řemen

PříspěvekNapsal: pát črc 21, 2017 19:31
od jura2013
Na stejny problem jsem narazil v minulosti - cim sirsi zvolis, tim musi byt delsi aby sel vubec nasadit a naopak - cim uzsi tim musi byt kratsi aby sel vubec dopnout.
Ja mam zapsanu informaci,ze original byl 10x944mm, a mely by pasovat 9,5x938-10x950. Moje zkusenost je,ze oboum extremum je se dobre (z vyse popsanych duvodu) vyhnout. Spokojeny jsem byl s Barumem SPZ_9,5x950_La, ktery uz jsem ale nesehnal. Az rupne soucasny vozim sebou 9,7x950, od ktereho cekam ze by mohl jit dobre nasadit a dlouho dopinat.
A pro nasazeni tech co jdou tezce mam figl ktery jsem byl donucen vynalezt kdyz jsem narazil na ten problem co ty - remen nasadim na spodni 2 remenice a pak na 2x prelozenou tlustsi 2 linku provlecu pod remenem pred horni remenici a pak tahem k sobe za 2linku natahnu remen do drazky te horni remenice. tu 2 linku od te doby vozim furt sebou u rezervy. Jeden remen mi vydrziskoro vzdy mezi 25 az 30 tisic km.
Jake rozmery se osvedcily vam ? a jake mate zkusenosti se zubatymi (AVX) vs klasickymi (SPZ) remeny - jsou nektere lepsi ?

Re: Klínový řemen

PříspěvekNapsal: sob črc 22, 2017 01:46
od valda1971
Já měl nový "zubatý" řemen na 2101 chvíli, hvízdal mi, tak jsem dosadil klasiku a byl klid :wink:
Ale klidně se naivně zeptám odborníků - je stejný klíňák u starých klasik s pevnou vrtulí a "elektro" vrtulí (saharou) Tím myslím rozdíl prvních 2013 s mechanikou, následně elektro a nadále i nové typy 2106-07 ? U Polského Fiata 1300 který měl pevmou vrtuli byl jiný klíňák jak u 1500 který měl hydro spojku vrtule.

Re: Klínový řemen

PříspěvekNapsal: sob črc 22, 2017 10:01
od Laďuša
Vrtule je na vodní pumpě, ne? No a ta je hnaná klíňákem, tudíž já nevidim důvod, aby byl jinej.

Re: Klínový řemen

PříspěvekNapsal: sob črc 22, 2017 23:10
od Jimmi
valda1971 píše: ...u 1500 který měl hydro spojku vrtule...
Elektromagnet, Valdo, pouhý elektromagnet. Hydraulická spojka, to už by ta vrtule mohla být rovnou s nastavitelným sklonem listů jako u letadel 8)

Re: Klínový řemen

PříspěvekNapsal: pon črc 24, 2017 06:18
od Luděk Musil
jura2013 píše:... a jake mate zkusenosti se zubatymi (AVX) vs klasickymi (SPZ) remeny - jsou nektere lepsi ?
Hm ... zajímavá otázka :scratch: . Ale osobně jsem nepostřehl rozdíl :idea: . L.

Re: Klínový řemen

PříspěvekNapsal: pon črc 24, 2017 07:07
od Marek
Ty "zubaté" řemeny mají lepší ohyb. Jinými slovy lépe zvládají malé radiusy. Z hlediska funkčnosti je to asi jedno. Navíc Lada má všechny tři řemenice poměrně velké, takže je asi jedno, který typ použiješ.

Re: Klínový řemen

PříspěvekNapsal: sob črc 29, 2017 17:57
od Dusan
Pokial tam osadis altik z favorita (alebo len remenicu na altik z lady) tj s 5cm remenicou tak doporucujem zubaty remen. Inak plati co napisal marek.

Re: Klínový řemen

PříspěvekNapsal: ned črc 30, 2017 09:24
od Vašátor
A víte, že se dělala i Lada s hydrospojkou vrtule?

Jinak k těm klínovým řemenům ... ještě tady nikde nezaznělo celé označení řemene. Staré řemeny se totiž značili v mnoha případech jinak, než se značí ty dnešní. Řídit se tedy pouze rozměrem nelze, důležité je i označení Li, La, Lw, Le.

Li znamená vnitřní délku řemenu
La znamená vnější délku řemenu
Lw znamená účinnou délku řemenu ta se Lw=Ld
Le znamená efektivní délka


P.S. I když spousta lidí tvrdí, že se klínový řemen vytahá, není to pravda. Lze tedy ten starý vzít do obchodu sebou a podle něj koupit nový. Vlákna řemenu jsou tak pevná, že jejich natažení nehrozí. Řemen se musí dopínat z toho důvodu, že se sjíždí jeho boky, načež zapadá hlouběji do drážky řemenice - a tím se povolí.

Re: Klínový řemen

PříspěvekNapsal: ned črc 30, 2017 09:55
od Marek
No konečně to někdo vysvětlil a objasnil.

Hlavně ta poslední část je dost důležitá. Já, když někdy slyším od lidí pojem "vytahanej klíňák", jímá mě záchvat šílenství :-).

Re: Klínový řemen

PříspěvekNapsal: ned črc 30, 2017 10:07
od Vašátor
Marku, naposledy jsem se o vytahání klínových řemenů pohádal přímo v obchodě s prodejcem :mrgreen: Poté co vychladnul, to možná i pochopil :mrgreen:

Re: Klínový řemen

PříspěvekNapsal: ned črc 30, 2017 11:25
od Marek
Copak prodejci dílů na auto....... To je skoro na knížku.

Já jsem jednou, ještě v době mého působení na pozici prodavače ND v třebíčském Meteoru, poněkud nechápal kolegu, který dokázal poskytnout zákazníkovi nehorázně mylnou, nebojím se říci lživou informaci, jen proto, aby prodal dražší olej do motoru.

Zákazník s Passatem TDi AFN (rotačka 81kW) se kolegy ptal, jestli má do toho motoru dát olej Castrol 10W/40 nebo 5W/40. Kolega mu řekl, že je to jedno (což je víceméně pravda), ale že olej 5W/40 mu tam vydrží 15 tisíc km (to je taky pravda), zatímco olej 10W/40 jen 10 tisíc km (což je pochopitelně nehorázná lež!).

Takže vím, co prodejci dokážou..... ;-)

Re: Klínový řemen

PříspěvekNapsal: ned črc 30, 2017 13:35
od Cory
Teraz je otazne, o kolko bol ten 5W drahsi, pretoze ten 10W by prisiel kupit este raz, zatial co 5W by mu este jazdil :mrgreen:

Re: Klínový řemen

PříspěvekNapsal: ned črc 30, 2017 17:07
od Jimmi
Takhle to nefunguje. Interval výměny určuje výrobce motoru a olej by to ovlivnit neměl.

Vašátore, opravdu hydrospojka....?