Klínový řemen

Moderátor: Moderátoři

Klínový řemen

Příspěvekod Deli » čtv črc 20, 2017 07:33

Zdravím,
prohledávám web a toto forum a pořád se mi nedaří dohledat, jaké rozměry má mít klínový řemen - očekávám, že všechny motorizace mají stejný (zajímá mě VAZ2107, motor 1,5).

Před nějakou dobou jsem si koupil přímo v prodejně zaměřené na ND pro Lady náhradní (nemám jej teď u sebe, ale tuším, že je 9,5x938).
Včera jsem vyrazil s Ladou na cesty a asi 5km od domova se originální řemen roztrhnul. Měl jsem náhradní s sebou, tak jsem myslel, že za pár minut budu pokračovat v jízdě ... po mnoha pokusech o nasazení nového jsem to vzdal. Altík jsem měl povoleny, dotýkal se už motoru a řemen nasadit stejně nešlo. Nakonec díky známému a jeho řemenu z felicie se mi podařilo dojet domů. Vytáhnul jsem pak ještě řemen z druhé 2107 a tam byl (již ne originální) 10,3x944. Ten se mi podařilo nasadit bez větších problémů.

Nevíte náhodou, jaký řemen tam tedy patří podle výrobce? Případně kde bych tu informaci mohl najít?

Děkuji
Deli
Deli
 
Příspěvky: 85
Registrován: úte čer 01, 2004 12:37
Bydliště: Havířov

Re: Klínový řemen

Příspěvekod Luděk Musil » čtv črc 20, 2017 08:39

V originále by měl být 941 ... pokud si dobře pamatuju.
935 nebo 938 jde taky nasadit, ale to již vyžaduje vyjmutí spodního šroubu (a napínáku) alternátoru a jeho (alternátoru) posunutí nahoru, aby šel řemen nasadit do řemenice. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Klínový řemen

Příspěvekod jura2013 » pát črc 21, 2017 19:31

Na stejny problem jsem narazil v minulosti - cim sirsi zvolis, tim musi byt delsi aby sel vubec nasadit a naopak - cim uzsi tim musi byt kratsi aby sel vubec dopnout.
Ja mam zapsanu informaci,ze original byl 10x944mm, a mely by pasovat 9,5x938-10x950. Moje zkusenost je,ze oboum extremum je se dobre (z vyse popsanych duvodu) vyhnout. Spokojeny jsem byl s Barumem SPZ_9,5x950_La, ktery uz jsem ale nesehnal. Az rupne soucasny vozim sebou 9,7x950, od ktereho cekam ze by mohl jit dobre nasadit a dlouho dopinat.
A pro nasazeni tech co jdou tezce mam figl ktery jsem byl donucen vynalezt kdyz jsem narazil na ten problem co ty - remen nasadim na spodni 2 remenice a pak na 2x prelozenou tlustsi 2 linku provlecu pod remenem pred horni remenici a pak tahem k sobe za 2linku natahnu remen do drazky te horni remenice. tu 2 linku od te doby vozim furt sebou u rezervy. Jeden remen mi vydrziskoro vzdy mezi 25 az 30 tisic km.
Jake rozmery se osvedcily vam ? a jake mate zkusenosti se zubatymi (AVX) vs klasickymi (SPZ) remeny - jsou nektere lepsi ?
jura2013
 
Příspěvky: 40
Registrován: pon bře 23, 2015 09:41
Bydliště: Kopřivnice

Re: Klínový řemen

Příspěvekod valda1971 » sob črc 22, 2017 01:46

Já měl nový "zubatý" řemen na 2101 chvíli, hvízdal mi, tak jsem dosadil klasiku a byl klid :wink:
Ale klidně se naivně zeptám odborníků - je stejný klíňák u starých klasik s pevnou vrtulí a "elektro" vrtulí (saharou) Tím myslím rozdíl prvních 2013 s mechanikou, následně elektro a nadále i nové typy 2106-07 ? U Polského Fiata 1300 který měl pevmou vrtuli byl jiný klíňák jak u 1500 který měl hydro spojku vrtule.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7198
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Klínový řemen

Příspěvekod Laďuša » sob črc 22, 2017 10:01

Vrtule je na vodní pumpě, ne? No a ta je hnaná klíňákem, tudíž já nevidim důvod, aby byl jinej.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Klínový řemen

Příspěvekod Jimmi » sob črc 22, 2017 23:10

valda1971 píše: ...u 1500 který měl hydro spojku vrtule...
Elektromagnet, Valdo, pouhý elektromagnet. Hydraulická spojka, to už by ta vrtule mohla být rovnou s nastavitelným sklonem listů jako u letadel 8)
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Klínový řemen

Příspěvekod Luděk Musil » pon črc 24, 2017 06:18

jura2013 píše:... a jake mate zkusenosti se zubatymi (AVX) vs klasickymi (SPZ) remeny - jsou nektere lepsi ?
Hm ... zajímavá otázka :scratch: . Ale osobně jsem nepostřehl rozdíl :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Klínový řemen

Příspěvekod Marek » pon črc 24, 2017 07:07

Ty "zubaté" řemeny mají lepší ohyb. Jinými slovy lépe zvládají malé radiusy. Z hlediska funkčnosti je to asi jedno. Navíc Lada má všechny tři řemenice poměrně velké, takže je asi jedno, který typ použiješ.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Klínový řemen

Příspěvekod Dusan » sob črc 29, 2017 17:57

Pokial tam osadis altik z favorita (alebo len remenicu na altik z lady) tj s 5cm remenicou tak doporucujem zubaty remen. Inak plati co napisal marek.
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Klínový řemen

Příspěvekod Vašátor » ned črc 30, 2017 09:24

A víte, že se dělala i Lada s hydrospojkou vrtule?

Jinak k těm klínovým řemenům ... ještě tady nikde nezaznělo celé označení řemene. Staré řemeny se totiž značili v mnoha případech jinak, než se značí ty dnešní. Řídit se tedy pouze rozměrem nelze, důležité je i označení Li, La, Lw, Le.

Li znamená vnitřní délku řemenu
La znamená vnější délku řemenu
Lw znamená účinnou délku řemenu ta se Lw=Ld
Le znamená efektivní délka


P.S. I když spousta lidí tvrdí, že se klínový řemen vytahá, není to pravda. Lze tedy ten starý vzít do obchodu sebou a podle něj koupit nový. Vlákna řemenu jsou tak pevná, že jejich natažení nehrozí. Řemen se musí dopínat z toho důvodu, že se sjíždí jeho boky, načež zapadá hlouběji do drážky řemenice - a tím se povolí.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Klínový řemen

Příspěvekod Marek » ned črc 30, 2017 09:55

No konečně to někdo vysvětlil a objasnil.

Hlavně ta poslední část je dost důležitá. Já, když někdy slyším od lidí pojem "vytahanej klíňák", jímá mě záchvat šílenství :-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Klínový řemen

Příspěvekod Vašátor » ned črc 30, 2017 10:07

Marku, naposledy jsem se o vytahání klínových řemenů pohádal přímo v obchodě s prodejcem :mrgreen: Poté co vychladnul, to možná i pochopil :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Klínový řemen

Příspěvekod Marek » ned črc 30, 2017 11:25

Copak prodejci dílů na auto....... To je skoro na knížku.

Já jsem jednou, ještě v době mého působení na pozici prodavače ND v třebíčském Meteoru, poněkud nechápal kolegu, který dokázal poskytnout zákazníkovi nehorázně mylnou, nebojím se říci lživou informaci, jen proto, aby prodal dražší olej do motoru.

Zákazník s Passatem TDi AFN (rotačka 81kW) se kolegy ptal, jestli má do toho motoru dát olej Castrol 10W/40 nebo 5W/40. Kolega mu řekl, že je to jedno (což je víceméně pravda), ale že olej 5W/40 mu tam vydrží 15 tisíc km (to je taky pravda), zatímco olej 10W/40 jen 10 tisíc km (což je pochopitelně nehorázná lež!).

Takže vím, co prodejci dokážou..... ;-)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Klínový řemen

Příspěvekod Cory » ned črc 30, 2017 13:35

Teraz je otazne, o kolko bol ten 5W drahsi, pretoze ten 10W by prisiel kupit este raz, zatial co 5W by mu este jazdil :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Klínový řemen

Příspěvekod Jimmi » ned črc 30, 2017 17:07

Takhle to nefunguje. Interval výměny určuje výrobce motoru a olej by to ovlivnit neměl.

Vašátore, opravdu hydrospojka....?
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků