Stránka 2 z 4

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: ned čer 18, 2017 21:51
od Luděk Ondrůch
Dle katalogu nd pro 2107/21074 má pětkové kolo dvě kat. čísla: do 01/04 2107-1701157, a od 01/04 2123-1701157.
Evidentně jsou tedy dva druhy.

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: pon čer 19, 2017 04:21
od Marek
Jsou. Netušil jsem.....

O typu převodovky s převodem páté rychlosti 0.8 jsem nikdy ani náznakem neslyšel a neznám ani​ nikoho, kdo by to ve voze měl. Vždy jsem viděl pouze převodovky s pětkou 0.8187.

Nicméně i tak mám pocit, že v případě Lady je to vlastně už dávno úplně jedno.

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: úte čer 20, 2017 05:33
od Marek
Jen bych si k této věci dovolil dvě poznámky:

1. Pokud taková převodovka opravdu existovala, byl by rozdíl v rychlosti vozu mezi "původním" převodem 0,801 a "námi známým" převodem 0,819 tak zanedbatelný, že nemá cenu o něm ani uvažovat. Jestli při 3000 rpm na tento převod jedu rychlostí 98 km/h, nebo 100 km/h, je naprosto nepodstatné. Větší rozdíl udělá nová vs. stará pneumatika.

2. V údajích je chyba v převodovém poměru 1. rychlostního stupně. Uvádí se ve všech příručkách a od samého počátku. Podle matematických výpočtů není možné, aby převod 1. rychlosti byl 3,667. Správný údaj je 3,422. Je to opět zanedbatelný rozdíl, uvádím to jen pro pořádek.

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: úte čer 20, 2017 22:52
od Cory
Ano, rozdiel zanedbatelny...

Ale aby toho nebolo malo, existuje dalsi, tretí typ 5Q. A tym je 5Q v Chevy Nive. Podla praktickych skusenosti jedneho nemenovaneho clena z fora (asi sa sam prizna :mrgreen: ) mal takuto prevodovku v obycajnej Nive. Teraz to trochu popisem, v com je ina.
Oproti klasickemu 5Q, sa líši prevodom medzi vstupným hriadelom a spodným hriadelom. Zamerne pouzivam taketo laicke nazvy, lebo som zvyknuty na nazvy v ruštine. Kdežto v klasickom 5Q, je pomer zubov medzi vstupnym a spodnym hriadelom 18/28, v prípade Chevy Nivy (resp. Nivy) je to 17/29. A skuste uhadnut, ktora prevodovka mala takyto pomer zubov? Ano, je to 2101. No pomery zubov jednotlivych kvaltov su uz vzate z klasickeho 5Q. Cize zjednodusene mozeme povedat, že 5Q Chevy Niva (resp. Niva) sa lisi od klasickeho 5Q iba prevodom medzi vstupnym hriadelom a spodnym hriadelom (ala 2101).

- vstupny hriadel/spodny hriadel - 17/29
- I. 14/33 - 4,021
- II. 20/27 - 2,303
- III. 24/21 - 1,493
- IV. priamy prevod
- V. 38/20 - 0,898

Co sa tyka toho chybneho udaju ohladom prevodu 1. kvaltu na prevodovke 2105, resp klasickom 5Q...nemusi byt chybny. Skusim to prepocitat inym sposobom a ak sa to podari, tak to sem napisem.

EDIT: Prevodovka typu 2105 ma pomer medzi vstupnym hriadelom aspodnym hriadelom 18/28 a na 1. stupni 14/33, takze:
(28/18)x(33/14) = 1,555x2,357 = 3,665 ... teda skoro 3,667 podla literatury. Tak aka chyba? :scratch:

EDIT2: Dopatral som sa k dalsiemu typu prevodovky, ide o typ 2106-10. Je to 4Q, vyskytovala sa v 2103 a 21061 este pred prevodovkou 2105. Z nej vznikla prevodovka 2105, a oproti 2106-10 sa lisi zmenenym 1. stupnom. 2106-10 mala pomer medzi vstupnym hriadelom a spodnym 18/28 a na 1. stupni 15/33, takže:
(28/18)x(33/15) = 1,555x2,2 = 3,421

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: stř čer 21, 2017 15:17
od Marek
Tak si říkám, proč by to mělo být jednoduchý ;-).

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: stř čer 21, 2017 16:14
od Laďuša
Protože proč by se s tim Rus dělal, když to chce mít jednoduchý a nikdy to nikdo neviděl :mrgreen:

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: stř čer 21, 2017 18:11
od Marek
Přesně.....

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: stř čer 21, 2017 19:49
od Cory
Marku, a na ten prevodovy pomer 3,422 si prisiel sam pri fyzickom prepocitavani zubov? Alebo je to info od niekoho dalsieho?

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: čtv čer 22, 2017 05:23
od Marek
Převod jedničkových (vlastně všech kvaltů) kol byl u všech tří původních typů převodovek stejný. Když k tomu dáš převod hnacího kola s předlohou, vychází to. Tedy mně to před milionem let tak vyšlo.

Nemám Tůmu, takže počty zubů jednotlivých kol nevím. Ale vím, že mi to tak vycházelo.

Převodovka 2101 - 3,753:1
Převodovka 2106 - 3,242:1
Převodovka 2105 - 3,422:1.

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: čtv čer 22, 2017 05:46
od Cory
Marek píše:Převod jedničkových (vlastně všech kvaltů) kol byl u všech tří původních typů převodovek stejný.


Marku, nebol. Neviem, co si pred milion rokmi spravil zle, ci si to vobec pocital, ale ak ano, musel si sa zmylit. V podstate teda mas pravdu, pretoze prve 3 prevodovky boli 2101, 2106 a 2106-10 a tam boli fakt vsetky kvalty rovnake, teda lisili sa len prevodom medzi vstupnym a spodnym hradelom. Potom si to pocital bud na 2106-10, alebo si sa pomylil, alebo si to nepocital vobec a len si myslis, ze su 1ky vsade rovnake.

Prevodovka 2105 (aj 5q) ma jednotkove koleso na vystupnej hriadeli o 2mm vacsie ako predchadzajuce typy (98,8mm vs. 96,8mm) a tym padom kolo na spodnej hriadeli ma o 1 zub menej (14 vs. 15). Obidve kolesa, aj 98,8mm aj 96,8mm maju zhodne po 33 zubov - maju rozdielne moduly zubov.

Viem o com hovorim, v jeseni som prerabal 5q na tzv. R1ku. To je 5q s prevodmi 2106, takze to mam prepocitane a Tuma sa nemyli.

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: čtv čer 22, 2017 19:46
od Cory
Dnes som nafotil vsetko, co mi ostalo po prerabke klasickej 5q prevodovky na 2106 s 5q. Je to vstupny hriadel, spodny hriadel a koleso 1ky - z toho logicky vyplyva, ze nemoze byt rovnake ako v 2106/2101/2106-10.
zostava2105.jpg


Tu som odfotil ozubenie 1ky na spodnom hriadeli 2105. Snazil som sa, aby sa dali spocitat zuby. Je ich 14 a mozem poslat aj fotku v plnom rozliseni. Na hriadeloch 2101/2106/2106-10 ich je 15
hriadel2105.jpg


Detail na koleso 1ky 2105 z vystupneho hriadela. Pocet zubov 33 - rovnako ako u 2101/2106/2106-10, len je vacsie o 2mm na priemer.
koleso1ky 2105.jpg


Výpočet: (28/18)x(33/14) = 1,5556x2,3571 = 3,6667

Priemer kolesa 1ky 2105 - 98,8mm, priemer kolesa z 2101/2106/2106-10 bohuzial odfoteny nemam (má 96,8mm), prevodovku som skladal v jeseni a zvysne koleso doma nemam.
koleso2105.jpg


Fotka z jesene pre porovnanie kolies.Vlavo 2105, vpravo 2101/2106/2106-10
r4.jpg

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: pát čer 23, 2017 06:41
od Marek
V tom případě jsem se spletl. Předpokládal jsem, že počty zubů jsou všude stejné. Že by na jednom typu převodovky byl na jednom kole o jeden zub jiný počet, jsem logicky nepředpokládal.

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: pon čer 26, 2017 07:39
od premek.fadrny
Ale koukám, že diskuze teda pěkná, díky za podněty, už jsem zase moudřejší.
A trochu jinak, víte jak je to s motory? Má Niva 1.6, případně 1.7 "rozměrově" stejný motor jako 2106? Někde jsem něco zahlédl, že někdo řešil, že musí být jiná vana, nebo jde vzít motor z Nivy a strčit ho do sedana?

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: pon čer 26, 2017 08:13
od Luděk Musil
Ano/ne.
Motory 1200 , 1300 , 1500 , 1600 , 1700 jsou rozměrově stejné. Takže na silentbloky a převodovku "padnou" v pohodě - jsou bez problému záměnné.
Problém je pouze u Nivy, která má skrze náhon přední nápravy jinak tvarovanou vanu. Tedy chceš-li motor z Nivy do sedana - musíš vyměnit vanu a čerpadlo. L.

Re: Převodovka z Nivy 1.7 do 2107

PříspěvekNapsal: pon čer 26, 2017 10:06
od Vašátor
Ona se ta vana v podstatě ani měnit nemusí. Jenže je pak moc nízko, je níž než je nápravnice. Není to dobré.
Olejové čerpadlo je stejné, je jiný (delší) pouze sací koš čerpadla, všechny díly jsou záměnné. Rychlejší je ale vyměnit celé čerpadlo.